Co zrobić, żeby klient wybaczył ci wpadkę

Wiesz, co naprawdę wkurza twojego klienta?

W jakiej sytuacji traci cierpliwość i wychodzi, trzaskając drzwiami i klnąc pod nosem?

Tak się zdarza, gdy zamawia pizzę, mija 45 minut, a on ciągle czeka. Dzwoni po taksówkę w upalny dzień i dostaje auto bez klimy. Oddaje marynarkę do pralni, a następnego dnia okazuje się, że nikt jej nie wyczyścił, bo była awaria.

Klient wścieka się wtedy, gdy poziom obsługi jest gorszy niż się spodziewał.

Co możesz zrobić, gdy przydarzy się to twojemu klientowi?

Są firmy, które się tym nie przejmują:

  • Jeżeli twoja pizza jest rewelacyjna, konsument jest w stanie wybaczyć ci dłuższe czekanie.
  • Jeżeli taksówkarze znają tajne skróty, dzięki którym nawet w godzinach szczytu dowożą pasażerów na czas, na brak klimy można przymknąć oko (i otworzyć okno).
  • Jeżeli pralnia potrafi usunąć absolutnie każdą plamę, tak czy inaczej ludzie będą do niej wracać.

Usługa na doskonałym poziomie obroni się nawet wtedy, gdy obsługa klienta kuleje.

Problem w tym, że bardzo niewiele firm osiąga perfekcję w tym, co robi.

Ale jest jeszcze drugi sposób. Skup się na tym, żeby poprawić doświadczenie klienta, gdy coś idzie nie tak. Jak to zrobić? Dowiesz się ze 110. odcinka podcastu Mała Wielka Firma.

Prezent dla słuchaczy

Jak przekonać do siebie klientów
30 technik zdobywania klientów. Zapisz się do Klubu MWF i zdobądź PDF Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.