za-drogo

Dla Ciebie: 3 pytania, które warto zadać, gdy klient mówi „za drogo”

  • Masz wrażenie, że dla większości klientów liczy się tylko niska cena?
  • Zdarza ci się, że klient woli ofertę gorszą, ale o 3% tańszą?
  • Męczy cię ciągłe udowadnianie, że za jakość trzeba płacić?

Pokieruj rozmową tak, żeby klient sam zrozumiał, że twoja oferta jest lepsza.
Wystarczy zadać mu kilka prostych pytań.

Pobierz darmowy plik PDF

Budowanie marki osobistej. Jak to robi Michał Szafrański

marka-osobistaŻeby zbudować silną markę trzeba mieć albo dużo cierpliwości, albo dużo pieniędzy, prawda?

Cóż… niezupełnie.

Kiedyś rzeczywiście tak było. Jeżeli chciałeś zaistnieć w powszechnej świadomości, musiałeś cierpliwie docierać do kolejnych odbiorców. Zdobycie rozpoznawalności w kraju liczącym 38 mln mieszkańców mogło zająć całe lata. Nie wystarczy przecież, żeby ktoś cię zobaczył – powinien cię zapamiętać. Cały proces dało się przyspieszyć, o ile dysponowałeś wielomilionowym budżetem na reklamę (lub znajomościami w telewizji).

Na szczęście dziś mamy internet. To właśnie dzięki niemu swoją markę osobistą zbudował w spektakularny sposób Michał Szafrański.

Przez ponad 10 lat był cenionym menedżerem w branży IT (napisał m.in. książkę o Windowsie 95, która rozeszła się w ponad 30 tys. egzemplarzy). W 2012 r. założył blog Jak oszczędzać pieniądze – i to był początek nowego rozdziału w jego życiu. Rok poźniej zrezygnował z etatu, żeby zająć się blogowaniem na poważnie. Dziś, gdy wpiszesz „Michał Szafrański” w Google, zobaczysz coś takiego:

Marka osobista Michał Szafrański w wynikach wyszukiwania Google

Blog JakOszczedzacPieniadze.pl odwiedziło w tym roku ponad 2 mln osób. Jego autor zdobył rozmaite nagrody i wyróżnienia. Jakimi sposobami udało mu się tak szybko zbudować silną markę osobistą? Zapytaliśmy o to 🙂 Rozmowa trwała ponad godzinę, więc jest podzielona na dwa odcinki podcastu. Dowiesz się z nich:

  • ile czasu Michał spędza w social mediach i co tam robi,
  • jakich zasad przestrzega, korzystając z mediów społecznościowych,
  • czy nie miał oporów związanych z publicznym pokazywaniem siebie,
  • dlaczego nie ma go na YouTube, ale używa Periscope’a,
  • jaki sposób spędzania czasu uważa za najbardziej produktywny,
  • czy występowanie na konferencjach pomaga budować markę osobistą,
  • co dają kontakty z innymi blogerami i influencerami.

Podcast #113: Marka osobista – Michał Szafrański (1)

Pobierz ten odcinek (plik MP3, wielkość 31,9 MB, czas 32:13),
pobierz na iTunes lub Stitcher albo posłuchaj na stronie:

Podcast #114: Marka osobista – Michał Szafrański (2)

Pobierz ten odcinek (plik MP3, wielkość 29,9 MB, czas 31:10),
pobierz na iTunes lub Stitcher albo posłuchaj na stronie:

Transkrypt podcastu

Nie przegap kolejnego odcinka

  • Chcesz dostawać mailem powiadomienia o nowych odcinkach podcastu, gdy tylko pojawią się w sieci? Zapisz się »

Naszą rozmowę można było zobaczyć na żywo w aplikacji Periscope – tu możesz obejrzeć powtórkę:

Te wpisy też mogą cię zainteresować:

, , , , , , ,

9 komentarzy do wpisu Budowanie marki osobistej. Jak to robi Michał Szafrański

  1. Marek 10-12-2015 at 22:02 #

    Fajna rozmowa, dużo konkretów, bardzo dużo odpowiedzi na niezadane pytania, które każdy w swojej głowie miał przygotowane.

    Wydaje mi się, że warto by było przygotować e-book z podpowiedziami, jak zbudować swoją markę w polskim Internecie. W końcu Michał pokonał drogę od zera do milionera więc wie, o czym mówi.

  2. Marek Jankowski 11-12-2015 at 00:43 #

    Marek: Dzięki! W ramce z podcastem masz transkrypt – spisaną całą naszą rozmowę z Michałem. Całość ma 17 stron, to już prawie jak e-book 😉

  3. Arkadiusz 13-12-2015 at 16:54 #

    Świetnie przygotowany podcast. Masa ciekawych informacji!

  4. Michał 5-01-2016 at 13:50 #

    Dobry podcast, dobry materiał, sporo wiedzy praktycznej. Dzięki za wtyczki – rewelacja. Szkoda, że CoSchundle stosunkowo drogie (30$/mc) ale nie można odmówić praktyczności!).

    Wielkie dzięki za ten materiał!

  5. Marek Jankowski 7-01-2016 at 09:12 #

    Michał: Jest też wersja Solo Standard (trochę uboższa, ale może wystarczy) za 15 USD/m-c 🙂 http://coschedule.com/pricing

  6. Tadeusz Korach 5-04-2016 at 10:07 #

    Jak zwykle świetny materiał. Staję się powoli fanem.. 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mała Wielka Firma – Marka osobista – Michał Szafrański (1) | Polskie Podcasty - 11-12-2015

    […] Michał Szafrański jest jednym z najpopularniejszych blogerów finansowych w Polsce. Dowiedz się, jak buduje swoją markę osobistą. Pełny opis oraz transkrypt tego odcinka znajdziesz naMalaWielkaFirma.pl/marka-osobista-michal-szafranski/ […]

  2. Mała Wielka Firma – Marka osobista – Michał Szafrański (2) | Polskie Podcasty - 11-12-2015

    […] Michał Szafrański jest jednym z najpopularniejszych blogerów finansowych w Polsce. Dowiedz się, jak buduje swoją markę osobistą. Pełny opis oraz transkrypt tego odcinka znajdziesz naMalaWielkaFirma.pl/marka-osobista-michal-szafranski/ […]

  3. Ponad 40 godzin nagrań i podcastów do słuchania w wolnych chwilach lub przy wykonywaniu rutynowych czynności - 16-02-2016

    […] MałaWielkaFirma: Wywiad z Michałem Szafrańskim (wywiad dotyczy budowania marki osobistej) […]

Dodaj komentarz