Marketingowe trendy w małej firmie,
czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.

Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.

To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.

Zmiany są nieodłączną częścią biznesu, bo otoczenie, w którym działasz, jest dynamiczne. Parlament uchwala nowe ustawy. Rząd wydaje rozporządzenia. Klientom raz podoba się taki produkt, a za chwilę inny. Dostawcy poszerzają lub ograniczają ofertę i aktualizują cenniki. Konkurenci modyfikują swoje strategie. Niektórzy wypadają z rynku, w ich miejsce pojawiają się nowi.

Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco śledzić sytuację i w razie potrzeby dopasowywać własne działania.

Jak w najbliższych kilkunastu miesiącach będą zmieniać się sposoby docierania do klientów? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedź, skupiając się na rzeczach, które da się zastosować w małej firmie – nie kosztują zbyt wiele, a ich stosowanie ma sens nawet przy niewielkiej skali działalności.
 

  1. Personalizacja – dopasowanie treść do preferencji odbiorców.
  2. Automatyzacja – korzystanie z narzędzi, które cię w tym wyręczą.
  3. Influencerzy – wspieranie się ludźmi, którym ufa twoja grupa docelowa.
  4. Transmisje – przyciąganie uwagi publiczności treścią typu flow.
  5. Transparentność – otwarte mówienie o swoich sukcesach i porażkach.
  6. Konkrety – dzielenie się praktyczną, przystępnie podaną wiedzą.
  7. Współtworzenie – angażowanie fanów do wspólnych działań.

Prezent dla słuchaczy

Jak przekonać do siebie klientów
30 technik zdobywania klientów. Zapisz się do Klubu MWF i pobierz PDF Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.