Sprzedaż dla początkujących (1)

Być może nigdy nie słyszałeś o Peterze Kazanjy. Ale niewykluczone, że ten gość wie całkiem sporo o tobie.

Absolwent Stanforda stworzył dość nietypową wyszukiwarkę. TalentBin śledzi aktywność specjalistów IT w internecie, na tej podstawie buduje ich profile zawodowe i umożliwia pracodawcom kontakt z nimi. Dwa lata temu startup dostał 3,2 mln USD od inwestorów. Wkrótce kupił go serwis rekrutacyjny Monster.

Kwoty transakcji nie podano, ale najwyraźniej Peter Kazanjy ma teraz sporo pieniędzy… i trochę wolnego czasu, bo postanowił napisać książkę. Radzi w niej przedsiębiorcom, jak zorganizować sprzedaż w małej firmie, która dopiero zaczyna działalność. Oto niektóre z jego rad:

  • Załóż, że sprzedaż zdarza się na każdym kroku.
  • Wynagradzaj sprzedawcę za aktywność, nie za wyniki.
  • Bądź bezpośredni w składaniu ofert sprzedaży.
  • Wybuduj wiele płytkich relacji.
  • Traktuj sprzedaż jako coś nieuniknionego.

Uznaliśmy, że sprzedaż w małej firmie to temat ważny, a rady – ciekawe. Dlatego poświęciliśmy temu tematowi dwa kolejne odcinki podcastu Mała Wielka Firma. Poniżej znajdziesz część pierwszą, druga jest tutaj.

Prezent dla słuchaczy

Jak podnosić ceny za swoje usługi
Trzy pytania, które pomagają pokonać obiekcje cenowe klienta. Zapisz się do Klubu MWF i zdobądź PDF Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.