Czy Polacy nadają się do robienia biznesu za granicą?

25 sierpnia 2015

Ta historia zaczyna się w czerwcu 2009 r. Mieliśmy wtedy na koncie 9 odcinków podcastu Mała Wielka Firma i niewiele więcej słuchaczy. Jeden z nich przesłał nam swoje komentarze w formie dźwiękowej. Zacytowaliśmy je w 10. odcinku.

Michael Słowik, bo tak nazywa się ten słuchacz, był wtedy w Brazylii. W Europie i USA właśnie zaczął się kryzys, więc postanowił rozkręcić biznes na lokalnym rynku. Zaczął budować serwis internetowy dla osób poszukujących nieruchomości na wynajem na kilka miesięcy w São Paulo i okolicach.

Minęło 6 lat. Firma Michaela, która zaczynała od kilku apartamentów, dziś ma ich w bazie 1,5 tys. i jest liderem lokalnego rynku. W latach 2013 i 2014 zdobywała nagrody Americas Property Awards. Jej właściciel został wybrany (jako jeden z kilkunastu brazylijskich przedsiębiorców) do programu TechMission, którego uczestnicy mieli okazję uczyć się biznesu w Dolinie Krzemowej.

A gdy przyjechał do Brazylii, praktycznie nie mówił po portugalsku…

W tym odcinku Michael mówi o tym, jakie nasze narodowe cechy pomagają, a jakie przeszkadzają, gdy chcesz robić biznes za granicą.

Prezent dla Ciebie

Podaj adres e-mail, a wyślę Ci ściągę ze sprytnymi sposobami badania rynku, która pomoże Ci w przygotowaniu biznesplanu.

W tym odcinku

  • Jak zacząć budować międzynarodową firmę?
  • Jak pozyskać klientów?
  • Jak zachęcać inwestorów do naszego biznesu?
  • Gdzie szukać wiedzy potrzebnej do założenia własnego biznesu?

Gość odcinka

Michał Słowik

Przedsiębiorca, obywatel świata, mieszkał w ponad 10 krajach. Prowadzi biznesy w Europie, Południowej Azji i na terenie obu Ameryk.

saopauloflat.com