Budowanie marki osobistej. Jak to robi Michał Szafrański (1)

Żeby zbudować silną markę, trzeba mieć albo dużo cierpliwości, albo dużo pieniędzy, prawda?

Cóż… niezupełnie.

Kiedyś rzeczywiście tak było. Jeżeli chciałeś zaistnieć w powszechnej świadomości, musiałeś cierpliwie docierać do kolejnych odbiorców. Zdobycie rozpoznawalności w kraju liczącym 38 mln mieszkańców mogło zająć całe lata. Nie wystarczy przecież, żeby ktoś cię zobaczył – powinien cię zapamiętać. Cały proces dało się przyspieszyć, o ile dysponowałeś wielomilionowym budżetem na reklamę (lub znajomościami w telewizji).

Na szczęście dziś mamy internet. To właśnie dzięki niemu swoją markę osobistą zbudował w spektakularny sposób Michał Szafrański.

Przez ponad 10 lat był cenionym menedżerem w branży IT (napisał m.in. książkę o Windowsie 95, która rozeszła się w ponad 30 tys. egzemplarzy). W 2012 r. założył blog Jak oszczędzać pieniądze. To był początek nowego rozdziału w jego życiu. Rok poźniej zrezygnował z etatu i skupił się na zarabianiu na blogu. Gdy dziś wpiszesz „Michał Szafrański” w Google, zobaczysz coś takiego:

Michał Szafrański w wyszukiwarce Google

Blog Jak oszczędzać pieniądze odwiedziło w tym roku ponad 2 mln osób. Jego autor zdobył rozmaite nagrody i wyróżnienia. Jakimi sposobami udało mu się tak szybko zbudować silną markę osobistą? Zapytaliśmy o to. Rozmowa trwała ponad godzinę, więc jest podzielona na dwa odcinki – poniżej znajdziesz pierwszy z nich, drugi jest tutaj.

Prezent dla słuchaczy

Jak przekonać do siebie klientów
30 technik zdobywania klientów. Zapisz się do Klubu MWF i zdobądź PDF Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.
Wyraź swoją opinię Dodaj komentarz
Podaj dalej Jeśli spodobał ci się ten odcinek - udostępnij go swoim znajomym:

Dodaj komentarz

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments