Budowanie marki osobistej. Jak to robi Michał Szafrański (1)

utworzone przez | Grudzień 2015

Żeby zbudować silną markę trzeba mieć albo dużo cierpliwości, albo dużo pieniędzy, prawda?

Cóż… niezupełnie.

Kiedyś rzeczywiście tak było. Jeżeli chciałeś zaistnieć w powszechnej świadomości, musiałeś cierpliwie docierać do kolejnych odbiorców. Zdobycie rozpoznawalności w kraju liczącym 38 mln mieszkańców mogło zająć całe lata. Nie wystarczy przecież, żeby ktoś cię zobaczył – powinien cię zapamiętać. Cały proces dało się przyspieszyć, o ile dysponowałeś wielomilionowym budżetem na reklamę (lub znajomościami w telewizji).

Na szczęście dziś mamy internet. To właśnie dzięki niemu swoją markę osobistą zbudował w spektakularny sposób Michał Szafrański.

Przez ponad 10 lat był cenionym menedżerem w branży IT (napisał m.in. książkę o Windowsie 95, która rozeszła się w ponad 30 tys. egzemplarzy). W 2012 r. założył blog Jak oszczędzać pieniądze. To był początek nowego rozdziału w jego życiu. Rok poźniej zrezygnował z etatu i skupił się na zarabianiu na blogu. Gdy dziś wpiszesz „Michał Szafrański” w Google, zobaczysz coś takiego:

Marka osobista Michał Szafrański w wynikach wyszukiwania Google

Blog Jak oszczędzać pieniądze odwiedziło w tym roku ponad 2 mln osób. Jego autor zdobył rozmaite nagrody i wyróżnienia. Jakimi sposobami udało mu się tak szybko zbudować silną markę osobistą? Zapytaliśmy o to 🙂 Rozmowa trwała ponad godzinę, więc jest podzielona na dwa odcinki – poniżej znajdziesz pierwszy z nich, drugi jest tutaj.

Shares
Share This