Jak sprzedawać bez sprzedawania?
Oto genialny sposób Justina Welsha, byłego konsultanta dla startupów z branży medycznej:
- Ustaw Alerty Google, aby dostawać powiadomienia o sukcesach firm z Twojej branży.
- Gdy firma pozyska inwestora, pogratuluj szefowi w prywatnej wiadomości na LinkedIn.
- Jest duża szansa, że adresat sprawdzi Twój profil i będzie chciał skorzystać z konsultacji.
Justin zdobywał tak kilku klientów tygodniowo (nie proponując nigdy wprost swoich usług).
W Polsce trudno to zastosować 1:1. Ale można wyciągnąć wnioski, co działa:
- Precyzyjna grupa docelowa – Justin doradzał startupom medycznym na wczesnym etapie rozwoju (wycena między 1 a 10 mln USD).
- Udokumentowane sukcesy – wcześniej Justin pomógł zbudować dwa startupy medyczne wyceniane na ponad 1 mld USD.
- Odpowiednie miejsce – na LinkedIn można łatwo zweryfikować dokonania osoby, od której dostajesz wiadomość.
- Idealny moment – gdy startup pozyskuje inwestora, zwykle potrzebuje wsparcia konsultanta.
- Czytelna oferta – Justin jasno komunikował na swoim profilu, że doradza startupom.
Zamiast sprzedawać, pozwól klientowi kupić.
Mocna czwórka
- Jak znaleźć swoją niszę i zmotywować klientów
To żadna sztuka wybrać sobie grupę docelową i ogłosić, że się w niej specjalizujesz. Ale jak połączyć to, co lubisz robić, z potrzebami rynku i możliwościami finansowymi kupujących? [Nowy odcinek MWF]
- 3 błędy przy wycenianiu swojej oferty
Liczy się nie tylko kwota, ale też to, w jaki sposób zaprezentujesz ją zleceniodawcy. Zobacz przykłady.
- Pierwszy krok do kreatywności
Nudzi Cię codzienna rutyna? Na hobby brakuje czasu i energii? Poznaj 5 sposobów, jak pobudzić ciekawość świata. Dzięki temu będzie Ci łatwiej dostosowywać się do zmian i wpadać na lepsze pomysły.
- Obsługa wielu skrzynek w Gmailu
Jeżeli przełączasz się między Gmailem a innym programem pocztowym, żeby sprawdzać i wysyłać wiadomości – spróbuj inaczej. Zbierz wszystkie maile w jednym miejscu i zaoszczędź czas.
Coś na deser
Dobra opinia jest wtedy, gdy klient chwali Twój produkt i Ciebie.
Doskonała opinia jest wtedy, gdy klient chwali się sukcesem, który dzięki Tobie osiągnął.
Chcesz dostawać taki newsletter?
Soloprzedsiebiorca.pl to newsletter dla właścicieli jednoosobowych biznesów oferujących produkty i usługi oparte na wiedzy. Inaczej mówiąc, dla specjalistów z branży kreatywnej, edukacyjnej, marketingowej, zdrowotnej, IT lub innej.
W każdym mailu polecam 4 przydatne treści oraz 1 narzędzie lub książkę. Moje maile dostaje ponad 14 tys. osób. Dołączysz?
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.