Sprzedajesz przez landing page? Dzięki tym wskazówkom twoja oferta wzbudzi zaufanie i przekona klienta do zakupu

Jeżeli chcesz więcej sprzedawać, jest jeden krytyczny element, na który musisz zwrócić uwagę. Inaczej cały wysiłek, czas i pieniądze wkładane w marketing będą zmarnowane. Ten krytyczny element to twoja strona sprzedażowa, inaczej mówiąc: landing page.

Biznes jest jak piłka nożna. Twoja firma może grać w pięknym stylu, czyli mieć świetny marketing, social media, reklamy i newslettery. Ato to wszystko nie ma większego znaczenia, dopóki nie zdobywasz bramek, czyli nie sprzedajesz.

Całkiem możliwe, że twoja sprzedaż odbywa się przez landing page – czyli specjalnie przygotowaną stronę internetową, na której można zapoznać się z twoim produktem lub usługą i dokonać zakupu. Porozmawiamy dziś o tym, co zrobić, żeby landing page był dla twojego biznesu jak Robert Lewandowski dla Barcelony.

  • Jakie są kluczowe elementy efektywnej strony sprzedażowej?
  • Czy zbyt dużo informacji może zniechęcić klientów?
  • Jakie proste błędy mogą zepsuć nawet świetnie zaprojektowaną stronę?

Moim gościem jest człowiek, który od kilkunastu lat zajmuje się branżą e‑commerce. Od 2015 r. prowadzi firmę, która wspiera twórców we wprowadzaniu własnych produktów na rynek i sprzedaży w internecie. Firma nazywa się Imker, a jej założyciel – Krzysztof Bartnik.

Prezent dla słuchaczy

Jak przekonać do siebie klientów
Szukasz sposobów na zdobywanie klientów? Dołącz do Klubu MWF i pobierz PDF, który ci w tym pomoże Chcę to 

Na ile w tworzeniu landing page’a można pozwolić sobie na kreatywność?

Robienie landinga należy zacząć od napisania oferty, poświęcając 90% czasu na napisanie nagłówka i tego, co znajduje się w sekcji above the fold – czyli tego, co czytelnik zobaczy jako pierwsze po wejściu na stronę.

Warto rozważyć kierowanie ruchu z reklam właśnie na landing page, a nie bezpośrednio na stronę produktu, bo mamy w ten sposób szansę na lepszą konwersję.

Wiele zależy od tego, czy potencjalny klient nas zna i nam ufa. Jeśli tak, to prawdopodobnie tylko przewinie landing, obejrzy ofertę i zdecyduje się na zakup. Jeśli jednak jest to zupełnie nowa osoba, landing musi wzbudzić w nim zaufanie do nas.

Żeby landing wzbudził zaufanie odbiorcy, trzeba skupić się na pokazaniu korzyści, jakie może wynieść z zakupu, przedstawieniu opinii oraz dokładnym opisie oferowanego produktu.

Na co lepiej postawić, tworząc landing page: na dopracowaną grafikę czy skuteczne teksty?

Jeśli mielibyśmy ograniczony budżet i mogli zatrudnić tylko jednego specjalistę – grafika lub copywritera – powinniśmy zdecydować się raczej na copywritera. Odpowiednia treść lepiej zadziała na odbiorcę niż piękna grafika.

Warto uruchomić prosty landing z nagłówkiem, zdjęciem i przyciskiem zakupowym. Później poinformujmy o nim znajomych i na bieżąco sprawdzajmy jego skuteczność i dopracowujmy szczegóły.

Z jakich elementów składa się dobrze zrobiony landing page?

Należy dostosować landing page do urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik.

Rok 2023 zdecydowanie jest rokiem mobile – ponad 50% użytkowników korzysta z internetu na urządzeniach mobilnych.

Na przykładzie książki – użytkownik powinien w pierwszej kolejności zobaczyć okładkę, tytuł i jak najszybciej przycisk zakupowy. Nad tym ostatnim warto umieścić coś, co wzbudzi zaufanie, czyli np. gwiazdki, ocenę albo czyją wypowiedź.

W zależności od urządzenia elementy te powinny być inaczej rozmieszczone.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, jak długa powinna być strona sprzedażowa. Dużo treści robi wrażenie – sugeruje, że o danym produkcie można naprawdę długo mówić, i pokazuje, że ktoś poświęcił czas na przygotowanie oferty.

Z drugiej strony nie mamy pewności, czy ludzie naprawdę czytają wszystko, co znajdą na landingu, od deski do deski. Niektóre badania pokazują, że przy zbyt długich stronach konwersja spada.

Prawda jest taka, że większość ludzi skanuje treść i zatrzymuje się tylko na nagłówkach.

Warto więc skupić się na nagłówkach poszczególnych sekcji:

  • co to za produkt,
  • kim jest jego twórca,
  • dla kogo jest produkt,
  • dla kogo nie jest produkt,
  • przykładowe rozdziały i spis treści (w przypadku książki).

Pamiętajmy, że do każdego klienta przemawia co innego, więc nie da się powiedzieć, które elementy landingu na pewno sprzedają, a z których lepiej zrezygnować.

Zawsze warto pokazywać efekt, jaki można osiągnąć dzięki danemu produktowi.

Jeśli nie mamy jeszcze rekomendacji naszego produktu, wyślijmy go za darmo do kilku osób z prośbą o wystawienie szczerej opinii, którą będzie można zamieścić na stronie. To jednocześnie cenny feedback na temat produktu.

Co zrobić, żeby treść landing page’a lepiej oddziaływała na odbiorców?

Oprócz budowania zaufania i prezentowania opinii dobrym sposobem jest zapewnienie gwarancji satysfakcji. Dzięki temu odbiorca poczuje się pewniej.

Dobrze działają także świetne zdjęcia i wideo pokazujące produkt od różnych stron albo prezentujące jego właściwości.

Sekcją, która daje odbiorcy wartość, jest także ta z najczęściej zadawanymi pytaniami (FAQ).

Jakie darmowe próbki warto udostępniać potencjalnym klientom?

Najlepszym rozwiązaniem jest eksperymentowanie.

W przypadku książki można zamieścić spis treści albo darmowy fragment. W przypadku kursu online – wgląd w wybraną lekcję, a w przypadku produktów kosmetycznych – np. próbki kosmetyków.

Pamiętajmy też, że użytkownik wchodzący na stronę, żeby kupić, znajduje się na nieco innej ścieżce zakupowej niż ten, który wchodzi, żeby pobrać darmową próbkę. Ten ostatni chce się dopiero przekonać czy warto i być może lepiej nas poznać.

Jaki napis CTA warto umieścić na przycisku zakupowym?

Im bardziej konkretny napis, tym lepiej. Zamiast pisać: „Zapisz się”, lepiej napisać: „Zapisz się, żeby dowiedzieć się jako pierwszy”.

Warto też powtórzyć przycisk zakupowy kilka razy na stronie. Dobrze jest umieścić sekcję zakupową zaraz po nagłówku, a także na dole. Ponadto przycisk CTA powinien być pod każdą sekcją informacyjną.

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Uruchom prosty landing z nagłówkiem, zdjęciem i przyciskiem zakupowym. Później możesz sprawdzać jego skuteczność i dopracowywać szczegóły.
  2. Zdobywaj rekomendacje – możesz wysłać produkt za darmo do kilku osób i poprosić o szczerą opinię.
  3. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Sprawdzaj, co działa, i wprowadzaj poprawki tam, gdzie to konieczne.
Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się

Przydatne linki

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.