W dzieciństwie często słyszałem: „jeśli coś robisz, rób to dobrze”.
Aż w końcu ktoś uświadomił mi, że może to prowadzić do niezdrowej obsesji.
Zacząłem się nad tym zastanawiać i dotarły do mnie minusy perfekcjonizmu:
- Tracenie czasu na detale, których nikt nie dostrzega
- Unikanie działań z obawy, że się nie uda
- Ciągły stres i życie pod presją
Jak mówi Brené Brown, perfekcjonizm to 20-tonowa tarcza, która ma Cię chronić przed zranieniem.
Dopóki się za nią chowasz, nie ruszysz z miejsca.
Mocna czwórka
- Dlaczego odbiorcy ignorują Twoje treści?
Sprawdź 4 najczęstsze powody, przez które tracisz szansę na przyciągnięcie lojalnych klientów.
- 3 składniki przekonującej oferty
Klienci reagują na Twoje propozycje: „to nie dla mnie” albo „muszę to przemyśleć”? Zobacz, co możesz z tym zrobić bez obniżania ceny. (Uwaga, nagranie zawiera wulgaryzmy.)
- Odkładasz ważne zadania na później?
Wybierz jeden z 18 sposobów zalecanych przez psycholożkę. Zastosuj. Gdyby nie pomogło, wypróbuj kolejny.
- Podkręć swój profil na LinkedIn
Kiedyś LinkedIn był bazą CV – dziś profil w tym serwisie to Twój profesjonalny landing page. Dowiedz się, co i gdzie ustawić, żeby zrobić doskonałe wrażenie na klientach.
Coś na deser
Prosty sposób na zwiększenie wartości zamówienia?
Pomyśl, co klient będzie potrzebował dokupić, i sprzedaj mu to w pakiecie.
Przy okazji ułatwisz mu życie.
Chcesz dostawać taki newsletter?
Soloprzedsiebiorca.pl to newsletter dla właścicieli jednoosobowych biznesów oferujących produkty i usługi oparte na wiedzy. Inaczej mówiąc, dla specjalistów z branży kreatywnej, edukacyjnej, marketingowej, zdrowotnej, IT lub innej.
W każdym mailu polecam 4 przydatne treści oraz 1 narzędzie lub książkę. Moje maile dostaje ponad 14 tys. osób. Dołączysz?
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.