Klienci są nieufni?
Nie bierz tego do siebie. Być może mają złe doświadczenia.
Ale Ty możesz je zmienić:
- Zapytaj, na czym zależy klientowi i dlaczego na tym – czasami rozwiązanie, o którym myśli, nie jest dla niego najlepsze. Pokaż mu, że da się taniej, szybciej lub solidniej.
- Każdy klient ma obiekcje (ile czasu mi to zajmie? czy to się u mnie sprawdzi? czy nie przepłacam?). Odnieś się do nich, najlepiej zanim zacznie pytać.
- Klient często nie wie, na czym polega Twoja usługa. Pokaż mu proces współpracy krok po kroku. Określ, ile trwa każdy etap.
- Bierz ryzyko na siebie (np. „Dostarczę zdjęcia w ciągu 48 godz. Jeżeli się spóźnię, sesja jest gratis”).
A teraz zobacz, co dla Ciebie przygotowałem.
Mocna czwórka
- Tam się kręci biznes
Niektórzy twierdzą, że jeżeli chodzi o pozyskiwanie klientów B2B, nie ma lepszej platformy niż LinkedIn. O ile zrozumiesz, na czym polega jego odmienność.
- Popraw firmową stronę „Kontakt”
To błyskawiczny sposób na zwiększenie Twojej wiarygodności i ułatwienie sobie obsługi klientów.
- Quora po polsku – miejsce na autopromocję?
Wpisy z serwisu Quora nieźle pozycjonują się w Google. Budując markę eksperta, możesz z tego skorzystać. (Jeżeli nie masz czasu na słuchanie całości, zacznij od 32:55.)
- Nie mów tego klientowi
19 zwrotów często używanych przez handlowców, które powinny być zabronione.
Coś na deser
Wypuszczenie niedoskonałego produktu, gdy jesteś perfekcjonistą, to oznaka rozwoju.
Chcesz dostawać taki newsletter?
Soloprzedsiebiorca.pl to newsletter dla właścicieli jednoosobowych biznesów oferujących produkty i usługi oparte na wiedzy. Inaczej mówiąc, dla specjalistów z branży kreatywnej, edukacyjnej, marketingowej, zdrowotnej, IT lub innej.
W każdym mailu polecam 4 przydatne treści oraz 1 narzędzie lub książkę. Moje maile dostaje ponad 14 tys. osób. Dołączysz?
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.