kim jest Marek Jankowski

Hej! Tu Marek Jankowski.

Uczę soloprzedsiębiorców, jak przyciągać klientów, żeby chcieli kupić właśnie od ciebie. Bez narzucania się, namawiania i naciskania.

31.01.2004 r. był moim ostatnim dniem na etacie.

Nie chciałem już być dziennikarzem radiowym. Chciałem mieć własną firmę.

Postanowiłem założyć agencję opiekunek. Dlaczego? Bo brakowało wtedy miejsc w przedszkolach. Więc wydawało mi się, że takie usługi będą sprzedawać się same.

Nic z tego.

Przez pół roku zdobyłem tylko kilku klientów. Przejadałem oszczędności, bo firma ledwie wychodziła na zero. Żeby mieć z czego żyć, łapałem dodatkowe zlecenia jako konferansjer.

Z opiekunkami nie wyszło, więc szukałem dalej:

  • Organizowałem imprezy w centrach handlowych
  • Byłem dystrybutorem zestawów edukacyjnych
  • Miałem firmę prowadzącą zajęcia dla dzieci
  • Stworzyłem lokalną gazetkę reklamową

Każde z tych działań przynosiło jakiś dochód.

Ale stabilne zarobki pojawiły się dopiero wtedy, gdy zrozumiałem ważną rzecz.

Klienci kupują dużo chętniej, gdy wcześniej mogą cię poznać, polubić i nabrać zaufania.

Nie musisz być nachalnym sprzedawcą. Możesz skutecznie przyciągać klientów w taki sposób, żeby sami chcieli od ciebie kupować:

  • Publikując przydatne treści
  • Budując swoją markę osobistą
  • Nawiązując wartościowe relacje

Dzięki takiemu podejściu mój biznes od kilkunastu lat jest ciągle na plusie.

Jako solopreneur tworzący produkty online, nie muszę nagabywać klientów. Nie wysyłam na LinkedIn wiadomości w stylu: „Pomagam pozyskiwać klientów, może umówimy się na niezobowiązującą rozmowę?”.

Zamiast tego dzielę się wiedzą za darmo w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl oraz w podcaście Mała Wielka Firma.

A jeśli ktoś chce więcej – kupuje moje kursy marketingowe, które pomagają:

  • Poznać potrzeby klientów
  • Napisać skuteczną ofertę
  • Wyróżnić się treściami
  • Pozyskiwać opinie itd.

Przyciągaj klientów, zamiast za nimi gonić

Pokażę ci, jak zdobywać klientów dzięki marce osobistej

  • Ponad 2500 osób kupiło dotychczas moje kursy marketingowe i e‑booki (mimo że praktycznie nie korzystam z reklam)
  • Mój podcast Mała Wielka Firma ma ponad 11 mln odsłuchań i jest prawdopodobnie najdłużej ukazującym się polskim podcastem (ciekawostka: był to pierwszy polski podcast dostępny w systemie rozrywki pokładowej linii LOT)
  • Tworzony przeze mnie newsletter Soloprzedsiebiorca.pl ma ponad 14 tys. odbiorców i współczynnik otwarć 67% (średnia w branży marketingowej to 20‑21%)
  • Napisałem 2 książki: Mała wielka firma (Studio Emka) oraz Pułapki small biznesu (Onepress)
  • Zdobyłem nagrodę Podkaster Roku 2017, a później byłem członkiem Kapituły tego konkursu
  • Jestem ekspertem w konkursie Biznes Pisany Szminką

Dołącz do 14.000+ specjalistów i ekspertów, aby dostawać co tydzień praktyczne wskazówki, które rozwiną twój biznes.

Odbierz prezent na start: 15-minutowy indywidualny plan pozyskania klientów.