Hej! Tu Marek Jankowski.
Uczę soloprzedsiębiorców, jak przyciągać klientów, żeby chcieli kupić właśnie od ciebie. Bez narzucania się, namawiania i naciskania.
31.01.2004 r. był moim ostatnim dniem na etacie.
Nie chciałem już być dziennikarzem radiowym. Chciałem mieć własną firmę.
Postanowiłem założyć agencję opiekunek. Dlaczego? Bo brakowało wtedy miejsc w przedszkolach. Więc wydawało mi się, że takie usługi będą sprzedawać się same.
Nic z tego.
Przez pół roku zdobyłem tylko kilku klientów. Przejadałem oszczędności, bo firma ledwie wychodziła na zero. Żeby mieć z czego żyć, łapałem dodatkowe zlecenia jako konferansjer.
Z opiekunkami nie wyszło, więc szukałem dalej:
- Organizowałem imprezy w centrach handlowych
- Byłem dystrybutorem zestawów edukacyjnych
- Miałem firmę prowadzącą zajęcia dla dzieci
- Stworzyłem lokalną gazetkę reklamową
Każde z tych działań przynosiło jakiś dochód.
Ale stabilne zarobki pojawiły się dopiero wtedy, gdy zrozumiałem ważną rzecz.
Klienci kupują dużo chętniej, gdy wcześniej mogą cię poznać, polubić i nabrać zaufania.
Nie musisz być nachalnym sprzedawcą. Możesz skutecznie przyciągać klientów w taki sposób, żeby sami chcieli od ciebie kupować:
- Publikując przydatne treści
- Budując swoją markę osobistą
- Nawiązując wartościowe relacje
Dzięki takiemu podejściu mój biznes od kilkunastu lat jest ciągle na plusie.
Jako solopreneur tworzący produkty online, nie muszę nagabywać klientów. Nie wysyłam na LinkedIn wiadomości w stylu: „Pomagam pozyskiwać klientów, może umówimy się na niezobowiązującą rozmowę?”.
Zamiast tego dzielę się wiedzą za darmo w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl oraz w podcaście Mała Wielka Firma.
A jeśli ktoś chce więcej – kupuje moje kursy marketingowe, które pomagają:
- Poznać potrzeby klientów
- Napisać skuteczną ofertę
- Wyróżnić się treściami
- Pozyskiwać opinie itd.
Przyciągaj klientów, zamiast za nimi gonić
Pokażę ci, jak zdobywać klientów dzięki marce osobistej
- Ponad 2500 osób kupiło dotychczas moje kursy marketingowe i e‑booki (mimo że praktycznie nie korzystam z reklam)
- Mój podcast Mała Wielka Firma ma ponad 11 mln odsłuchań i jest prawdopodobnie najdłużej ukazującym się polskim podcastem (ciekawostka: był to pierwszy polski podcast dostępny w systemie rozrywki pokładowej linii LOT)
- Tworzony przeze mnie newsletter Soloprzedsiebiorca.pl ma ponad 14 tys. odbiorców i współczynnik otwarć 67% (średnia w branży marketingowej to 20‑21%)
- Napisałem 2 książki: Mała wielka firma (Studio Emka) oraz Pułapki small biznesu (Onepress)
- Zdobyłem nagrodę Podkaster Roku 2017, a później byłem członkiem Kapituły tego konkursu
- Jestem ekspertem w konkursie Biznes Pisany Szminką
Dołącz do 14.000+ specjalistów i ekspertów, aby dostawać co tydzień praktyczne wskazówki, które rozwiną twój biznes.
Odbierz prezent na start: 15-minutowy indywidualny plan pozyskania klientów.