
Hej! Tu Marek Jankowski.
Pokazuję, jak przyciągać klientów, zamiast za nimi gonić. Bez narzucania się, namawiania i naciskania.
Jak do tego doszło?
31.01.2004 r. był moim ostatnim dniem na etacie.
Nie chciałem już być dziennikarzem radiowym. Chciałem mieć własną firmę.
Postanowiłem założyć agencję opiekunek. Dlaczego? Bo brakowało wtedy miejsc w przedszkolach. Więc wydawało mi się, że takie usługi będą sprzedawać się same.
Nic z tego.
Przez pół roku zdobyłem tylko kilku klientów. Przejadałem oszczędności, bo firma ledwie wychodziła na zero. Żeby mieć z czego żyć, łapałem dodatkowe zlecenia jako konferansjer.
Z opiekunkami nie wyszło, więc szukałem dalej:
- Organizowałem imprezy w centrach handlowych
- Byłem dystrybutorem zestawów edukacyjnych
- Miałem firmę prowadzącą zajęcia dla dzieci
- Stworzyłem lokalną gazetkę reklamową
Każde z tych działań przynosiło jakiś dochód.
Ale stabilne zarobki pojawiły się dopiero wtedy, gdy zrozumiałem ważną rzecz.
Klienci kupują dużo chętniej, gdy wcześniej mogą cię poznać, polubić i nabrać zaufania.
Nie musisz być nachalnym sprzedawcą. Możesz skutecznie przyciągać klientów w taki sposób, żeby sami chcieli od ciebie kupować:
- Publikując przydatne treści
- Budując swoją markę osobistą
- Nawiązując wartościowe relacje
Dzięki takiemu podejściu mój biznes od kilkunastu lat jest ciągle na plusie.
Jako solopreneur tworzący produkty online, nie muszę nagabywać klientów. Nie wysyłam na LinkedIn wiadomości w stylu: „Pomagam pozyskiwać klientów, może umówimy się na niezobowiązującą rozmowę?”.
Zamiast tego dzielę się wiedzą za darmo w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl oraz w podcaście Mała Wielka Firma.
A jeśli ktoś chce więcej – kupuje moje kursy marketingowe, które pomagają:
- Poznać potrzeby klientów
- Napisać skuteczną ofertę
- Wyróżnić się treściami
- Pozyskiwać opinie
- Stworzyć podcast itd.
Przyciągaj klientów, zamiast za nimi gonić

Pokażę ci, jak zdobywać klientów dzięki marce osobistej
- 2749 osób kupiło dotychczas moje kursy marketingowe i e‑booki (mimo że praktycznie nie korzystam z reklam)
- Mój podcast Mała Wielka Firma ma 13 059 575 odsłuchań i jest prawdopodobnie najdłużej ukazującym się polskim podcastem (ciekawostka: był to pierwszy polski podcast dostępny w systemie rozrywki pokładowej linii LOT)
- Tworzony przeze mnie newsletter Soloprzedsiebiorca.pl ma 8739 odbiorców i współczynnik otwarć 73% (średnia w branży marketingowej to 20‑21%)
- Napisałem 2 książki: Mała wielka firma (Studio Emka) oraz Pułapki small biznesu (Onepress)
- Zdobyłem nagrodę Podkaster Roku 2017, a później byłem członkiem Kapituły tego konkursu
- Jestem ekspertem w konkursie Biznes Pisany Szminką
Dołącz do 8739 specjalistów i ekspertów, aby dostawać co tydzień praktyczne wskazówki, które rozwiną twój biznes.
Odbierz prezent na start: 15‑minutowy indywidualny plan pozyskania klientów.