Poradnik dla reklamodawców Soloprzedsiebiorca.pl

6 reguł rezonującej reklamy, która zaintryguje odbiorców i zwabi ich na Twoją stronę

Najpierw przypomnienie najważniejszych zasad dotyczących reklam w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl:

  • Ogłoszenie może mieć maksymalnie 200 znaków za spacjami – długość tekstu sprawdzisz tutaj. Nie dopisuj na siłę kolejnych słów, żeby wykorzystać jak najwięcej znaków. Krótszym ogłoszeniem możesz się wyróżnić.
  • Ogłoszenie nie może zawierać emotikon, znaków specjalnych ani formatowania (pogrubień, kursywy itp.).
  • Ogłoszenie może zawierać 1 link.

A teraz 6 reguł, dzięki którym zwiększysz zwrot z inwestycji w ogłoszenie i przyciągniesz więcej kliknięć:

  1. Celem ogłoszenia nie jest sprzedanie produktu (bo trudno to zrobić w 200 znakach). Ogłoszenie ma zaciekawić właściwego odbiorcę na tyle, żeby kliknął link. Kiedy to zrobi, trafi na Twoją stronę, gdzie możesz go zdecydowanie skuteczniej przekonać do zakupu (lub innego działania).
  2. W ogłoszeniu lepiej podlinkować 1-3 najważniejsze słowa, niż wpisywać adres strony WWW. Dzięki temu w krótkim tekście przekażesz więcej treści.
    • Źle: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik na stronie seodlapoczatkujacych.com
    • Dobrze: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik.
  3. Linkuj do strony bezpośrednio związanej z treścią ogłoszenia, np.
    • oferujesz konkretny produkt ze sklepu – linkuj do strony produktowej
    • zbierasz zapisy na newsletter – linkuj do formularza zapisu
    • sprzedajesz kurs online – linkuj do strony z ofertą kursu
    • udzielasz konsultacji – linkuj do rezerwacji terminu
  4. Aby zaciekawić odbiorcę, zostaw lukę informacyjną. Nie zdradzaj od razu wszystkiego. Moje dane pokazują, że ogłoszenia zawierające nazwę firmy, markę, tytuł szkolenia lub e‑booka mają o 17% mniej kliknięć niż przeciętne.
  5. W treści ogłoszenia warto używać liczb odnoszących się do Twojej oferty, np. lista 44 narzędzi, 30-minutowe konsultacje, 5-dniowy kurs.
  6. Grzecznościowe zwroty w ogłoszeniu („z przyjemnością Ci pomogę”, „zapraszam do współpracy” itp.) obniżają liczbę kliknięć. Lepiej przygotować krótszy tekst, który celnie uderza w potrzebę klienta i odsyła do rozwiązania.

Więcej informacji o reklamie w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl »