6 reguł rezonującej reklamy, która zaintryguje odbiorców i zwabi ich na Twoją stronę
Najpierw przypomnienie najważniejszych zasad dotyczących reklam w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl:
- Ogłoszenie może mieć maksymalnie 200 znaków za spacjami – długość tekstu sprawdzisz tutaj. Nie dopisuj na siłę kolejnych słów, żeby wykorzystać jak najwięcej znaków. Krótszym ogłoszeniem możesz się wyróżnić.
- Ogłoszenie nie może zawierać emotikon, znaków specjalnych ani formatowania (pogrubień, kursywy itp.).
- Ogłoszenie może zawierać 1 link.
A teraz 6 reguł, dzięki którym zwiększysz zwrot z inwestycji w ogłoszenie i przyciągniesz więcej kliknięć:
- Celem ogłoszenia nie jest sprzedanie produktu (bo trudno to zrobić w 200 znakach). Ogłoszenie ma zaciekawić właściwego odbiorcę na tyle, żeby kliknął link. Kiedy to zrobi, trafi na Twoją stronę, gdzie możesz go zdecydowanie skuteczniej przekonać do zakupu (lub innego działania).
- W ogłoszeniu lepiej podlinkować 1-3 najważniejsze słowa, niż wpisywać adres strony WWW. Dzięki temu w krótkim tekście przekażesz więcej treści.
- Źle: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik na stronie seodlapoczatkujacych.com
- Dobrze: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik.
- Linkuj do strony bezpośrednio związanej z treścią ogłoszenia, np.
- oferujesz konkretny produkt ze sklepu – linkuj do strony produktowej
- zbierasz zapisy na newsletter – linkuj do formularza zapisu
- sprzedajesz kurs online – linkuj do strony z ofertą kursu
- udzielasz konsultacji – linkuj do rezerwacji terminu
- Aby zaciekawić odbiorcę, zostaw lukę informacyjną. Nie zdradzaj od razu wszystkiego. Moje dane pokazują, że ogłoszenia zawierające nazwę firmy, markę, tytuł szkolenia lub e‑booka mają o 17% mniej kliknięć niż przeciętne.
- W treści ogłoszenia warto używać liczb odnoszących się do Twojej oferty, np. lista 44 narzędzi, 30-minutowe konsultacje, 5-dniowy kurs.
- Grzecznościowe zwroty w ogłoszeniu („z przyjemnością Ci pomogę”, „zapraszam do współpracy” itp.) obniżają liczbę kliknięć. Lepiej przygotować krótszy tekst, który celnie uderza w potrzebę klienta i odsyła do rozwiązania.
Więcej informacji o reklamie w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl »