6 reguł rezonującej reklamy, która zaintryguje odbiorców i zwabi ich na Twoją stronę
Najpierw przypomnienie najważniejszych zasad:
- Ogłoszenie może mieć maksymalnie 200 znaków za spacjami – długość tekstu sprawdzisz tutaj. Nie dopisuj słów na siłę, żeby wykorzystać limit. Krótkim ogłoszeniem możesz się wyróżnić.
- Ogłoszenie nie może zawierać emotikon, znaków specjalnych ani formatowania (pogrubień, kursywy itp.).
- Ogłoszenie może zawierać 1 link.
⩽200
znaków ze spacjami
0
emotikon i ozdobników
1
link w treści
A teraz 6 reguł, dzięki którym zwiększysz zwrot z inwestycji i przyciągniesz więcej klientów:
1. Skup się na kliknięciu
Celem ogłoszenia nie jest sprzedanie produktu, bo trudno to zrobić w 200 znakach.
Ogłoszenie ma zaciekawić właściwego odbiorcę na tyle, żeby kliknął link. Kiedy to zrobi, trafi na Twoją stronę, gdzie możesz go zdecydowanie skuteczniej przekonać do zakupu lub innego działania.
2. Podlinkuj frazę kluczową
W ogłoszeniu lepiej podlinkować 1-3 najważniejsze słowa, niż wpisywać adres strony WWW. Dzięki temu w przekażesz więcej treści w krótszej formie.
- Źle: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik na stronie seodlapoczatkujacych.com
- Dobrze: Przyciągaj więcej klientów z Google – pobierz darmowy poradnik.
3. Kieruj prosto do celu
Linkuj do strony bezpośrednio związanej z treścią ogłoszenia, np.
- oferujesz konkretny produkt ze sklepu – linkuj do strony produktowej
- zbierasz zapisy na newsletter – linkuj do formularza zapisu
- sprzedajesz kurs online – linkuj do strony z ofertą kursu
- udzielasz konsultacji – linkuj do rezerwacji terminu
Linkowanie do Twojej strony głównej zwykle działa gorzej, bo użytkownik nie wie, co ma dalej zrobić (nie ma tam jednego konkretnego wezwania do działania).
4. Wzbudź zainteresowanie
Aby zaciekawić odbiorcę, zostaw lukę informacyjną. Nie zdradzaj od razu wszystkiego.
Moje dane pokazują, że ogłoszenia zawierające nazwę firmy, markę, tytuł szkolenia lub e‑booka mają o 17% mniej kliknięć niż przeciętne.
5. Używaj konkretnych liczb
W treści ogłoszenia warto używać liczb odnoszących się bezpośrednio do Twojej oferty, np.:
- 30‑minutowa konsultacja
- lista 44 narzędzi
- 5‑dniowy kurs
6. Pomiń to, co oczywiste
Grzecznościowe zwroty w ogłoszeniu („z przyjemnością Ci pomogę”, „zapraszam do współpracy” itp.) obniżają liczbę kliknięć.
Lepiej przygotować krótszy tekst, który celnie uderza w potrzebę klienta i odsyła do rozwiązania.
Więcej informacji o reklamie w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl »