Twoja firma to ty? Możesz rozwijać swój biznes oparty na marce osobistej tak, żeby nie wymagał od ciebie pracy non stop

Twoja silna marka osobista może stać się problemem. Jeżeli klient chce pracować wyłącznie z tobą, nigdy nie odpoczniesz, a twoje zarobki będą ograniczone tym, ile czasu możesz poświęcić na pracę.

W takim razie jak rozwijać firmę opartą na marce osobistej?

Trzeba nauczyć swoich współpracowników, co mają robić, żeby klient był tak samo zadowolony, jak ze współpracy z tobą. Warto też zadbać o to, żeby klient czuł twoją obecność.

Jak rozwijać firmę opartą ma marce osobistej, żeby nie wymagała od ciebie pracy non stop?
Co robić, gdy klienci chcą pracować wyłącznie z tobą, a nie twoimi współpracownikami?
Czy warto wspierać budowanie marek osobistych przez członków twojego zespołu?

Mój dzisiejszy gość to Piotr Wojtków. Zaczynał, samodzielnie prowadząc szkolenia. Dziś jest właścicielem szkoły dla psów Psiedszkole oraz placówki szkolącej zawodowo trenerów i behawiorystów Wojtków Szkolenia. Posłuchajmy, jak radzi sobie z rozwijaniem działalności opartej na marce osobistej.

Twoja firma potrzebuje nowej energii? Wyróżnij się z tłumu, przyciągnij nowych klientów i zwiększ sprzedaż za pomocą MWF Masterclass »

Prezent dla słuchaczy

Marka osobista
Marka osobista oparta na wartościach – dołącz do Klubu MWF i pobierz notatki do książki Joanny Malinowskiej-Parzydło „Jesteś marką” Chcę to 

Co może dać ekspertowi dzielenie się wiedzą z innymi?

Nawet jeśli prowadzisz szkolenia czy warsztaty, na których dzielisz się z innymi wiedzą, powinieneś rozważyć udostępnianie części contentu za darmo. Możesz to robić np. na blogu lub w podcaście.

Dzięki takiej strategii masz szansę dotrzeć ze swoimi treściami do szerszego grona osób. Jeśli twoim działaniom przyświeca misja, możesz w ten sposób pomóc odbiorcom, których w danym momencie nie stać na to, aby skorzystać z płatnej wiedzy.

Jest to także świetny sposób na zwiększanie zasięgów i zdobywanie nowych klientów. Publikując treści w internecie, przestajesz być rozpoznawalny tylko lokalnie i masz możliwość docierać do osób, które – gdybyś działał wyłącznie stacjonarnie – nigdy by się o tobie nie dowiedziały.

Jaką warto przyjąć strategię w kontekście budowania swojego wizerunku?

Zanim podejmiesz jakąkolwiek współpracę, zastanów się, czy osoba, która ci ją proponuje, jest spójna z twoim wizerunkiem. Żeby to jednak stwierdzić, musisz najpierw zastanowić się, jak chcesz budować swój wizerunek, na czym dokładnie ci zależy oraz jakie są twoje cele.

Gdy określisz swoje priorytety, wiesz, w którą stronę iść. Wiesz już, którzy klienci czy współpracownicy podzielają twój punkt widzenia i dążą do tych samych celów.

Jakie są minusy prowadzenia firmy opartej o markę osobistą?

Może się zdarzyć tak, że klienci będą chcieli współpracować tylko z tobą – nawet jeśli doskonale przeszkolisz swój zespół i gwarantujesz, że dostarczy produkt czy usługę tej samej jakości.

W tej sytuacji warto przede wszystkiem zadbać o odpowiednie standardy – i bardzo ich pilnować – oraz postarać się pozostawać w bliskim kontakcie z klientami. Sposobem na osiągniecie tego celu jest na przykład prowadzenie newslettera.

Ponadto, osoby pracujące w firmie opartej o silną markę osobistą mogą nie być dostatecznie zmotywowane. Mają bowiem świadomość, że mają określone miejsce w hierarchii i nigdy nie będą wyżej niż szef.

Warto zatem dbać również o marki osobiste członków zespołu – choćby przez ich odpowiednią prezentację na stronie internetowej firmy – a także umożliwiać współpracownikom rozwój, stawiać przed nimi nowe wyzwania, a gdy mimo wszystko zdecydują się odejść, nie obrażać się, tylko szanować ich decyzję.

Istnieje również uzasadniona obawa, że biznesu opartego o osobę właściciela nie da się sprzedać. W tej sytuacji wiele zależy od twojego nastawienia. Jeżeli praca przynosi ci satysfakcję i czujesz, że trudno byłoby ci zrezygnować z tych konkretnych aktywności zawodowych, nie powinno to być dla ciebie problemem.

Co zrobić, żeby biznes oparty o markę osobistą miał szansę się rozwijać?

Przepis na sukces w tym zakresie składa się z kilku istotnych elementów.

Dbaj o swoich klientów, buduj łańcuszki poleceń, stopniowo wprowadzaj nowe osoby, twórz standardy i znajdź przestrzeń, w której możesz pokazać swoje atuty.

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Zdecyduj, jak chcesz budować swoją markę i jakie współprace mogą być z tym spójne.
  2. Opracuj standardy w swojej firmie. Dzięki temu klient dostanie produkt lub usługę najwyższej jakości, nawet jeśli ich wykonanie wydelegujesz komuś innemu.
  3. Dbaj o swoich klientów na każdym etapie współpracy i staraj się budować z nimi bliską relację, np. za pomocą newslettera.

Przydatne linki

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.
Twoja firma potrzebuje nowej energii? Wyróżnij się z tłumu, przyciągnij nowych klientów i zwiększ sprzedaż za pomocą MWF Masterclass »