Skuteczne narzędzia biznesowe niełatwo znaleźć i wybrać. Czasem jest to kwestia gustu (narzędzie, które dla kogoś jest wygodne, wcale nie musi być takie dla ciebie). Dużo zależy też od twoich potrzeb – po co płacić za zaawansowany system, gdy wykorzystujesz tylko ułamek jego możliwości?

Prowadzę własną firmę od 2004 r. i w tym czasie przetestowałem całą masę rozmaitych narzędzi biznesowych. Ciągle odkrywam i sprawdzam nowe. Poniżej znajdziesz produkty, których używam na co dzień. Pewnie nie każdy z nich będzie ci potrzebny (to zależy od specyfiki twojej działalności), ale wybrałem takie, które mogą się przydać niezależnie od branży.

Zamieszczam tutaj moje linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Nie rekomenduję jednak tych narzędzi ze względu na ewentualną prowizję – wymieniam wyłącznie te, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony. Jeżeli również chcesz spróbować swoich sił w afiliacji, przeczytaj: Jak zarabiać na afiliacji?

Pabbly Connect logo
Automatyzacja zadań

Pabbly Connect

Narzędzie, które wyręcza mnie w pracy. Łączy ze sobą różne aplikacje i automatycznie wykonuje określone zadania. Ma bardzo przyjazny model rozliczeń (wiele zadań jest darmowych), dzięki czemu jest tańsze w użytkowaniu niż inne podobne platformy. Pabbly oferuje również plan bezpłatny, obejmujący do 100 zadań miesięcznie.
Wypróbuj Pabbly Connect
Elegant Themes
Tworzenie stron internetowych

Elegant Themes – Divi

Gdy potrzebuję stworzyć stronę internetową na WordPressie, używam szablonu Divi oferowanego przez Elegant Themes (długo używałem go do tworzenia strony MWF, a obecnie używa go moja żona na dwóch swoich blogach: aktywneczytanie.pl i nietylkodlamam.pl). Divi pozwala szybko i łatwo tworzyć profesjonalnie wyglądające witryny. Jest wyposażony w kreator graficzny, który umożliwia zmienianie wyglądu strony internetowej bezpośrednio na niej, prawie jak w programie graficznym. Ma też wiele gotowych profesjonalnych szablonów, które możesz łatwo dostosować do własnych potrzeb.
Wypróbuj Elegant Themes
Typedesk logo
Oszczędność czasu

Typedesk

Oszczędza czas, gdy pracuję na komputerze. Zamienia zdefiniowane skróty na określony tekst. Na przykład gdy wpiszę /mwf, to ta fraza jest automatycznie zamieniana na Mała Wielka Firma. Oczywiście podmieniane teksty mogą być dużo dłuższe – wykorzystuję Typedesk nawet do pisania długich, powtarzalnych maili. Poza tym narzędzie pozwala grupować podobne frazy (np. kiedy wpiszę /bank, na ekranie pojawia się lista i wybieram z niej numer konkretnego konta, który chcę wstawić), a jeżeli nie pamiętam skrótu, naciskam Crtl+T i mogę go łatwo wyszukać.
Wypróbuj Typedesk
AppSumo
Biznesowe okazje

AppSumo

Dzięki AppSumo nie muszę czekać na Black Friday albo inne marketingowe okazje – przez cały rok pojawiają się tam niesamowite promocje na oprogramowanie przydatne w firmie. Kupiłem m.in. CRM dla firmy z dożywotnią licencją za 29 USD, kurs Google Analytics za 39 USD i pakiet 100 zdjęć w dużej rozdzielczości w tej samej cenie. Czasem zdarza mi się też zwracać zakupione aplikacje – w takich przypadkach zwrot pieniędzy jest automatyczny, odbywa się błyskawicznie i nie ma z tym żadnych problemów.
Wypróbuj AppSumo
MailerLite - logo
Wysyłanie mailingów

MailerLite

Jeżeli szukasz systemu do wysyłki mailingów, pewnie znajdziesz pozytywne recenzje różnych rozwiązań, które promują amerykańscy blogerzy. Ale weź pod uwagę, że oni mają w bazie nieraz setki tysięcy adresów, więc prawdopodobnie kierują się innymi kryteriami niż ty. Ja polubiłem MailerLite, bo oferuje duże możliwości w przystępnej cenie (a do tego jest dostępny po polsku). Jeżeli masz mniej niż 1000 subskrybentów, możesz korzystać za darmo. Kliknij przycisk poniżej, a dostaniesz darmowy dostęp do funkcji premium przez 30 dni.
Wypróbuj MailerLite
logo Miro
Wirtualna tablica

Miro

Wirtualna tablica do planowania projektów, tworzenia diagramów i schematów oraz współpracy z klientami w czasie rzeczywistym. Można z niej korzystać, przygotowując się do konferencji (ja używałem jej podczas przygotowań do wystąpienia na TEDx), webinarów i innych prezentacji. Wspomaga kreatywność, ułatwia tworzenie map myśli i skutecznych notatek. W darmowym planie masz do dyspozycji 3 tablice.
Wypróbuj Miro
Onepress - logo
Książki biznesowe

Onepress

Książek o biznesie szukam zawsze na Onepress.pl. Są tam rozsądne ceny, atrakcyjne promocje, poza tym nigdy nie miałem problemów z dostawą. Podoba mi się też, że w jednym miejscu mogę kupić książki papierowe, ebooki i audiobooki. Poza tym mam sentyment do tej księgarni, bo wydawnictwo Onepress wydało moją książkę Pułapki small biznesu i przez pewien czas była ona tam nawet na szczycie listy bestsellerów!
Odwiedź Onepress
1password - logo
Przechowywanie haseł

1Password

1Password to aplikacja, która generuje bezpieczne hasła do serwisów internetowych, zapamiętuje je i wstawia w odpowiednie pola podczas logowania. W czasach kiedy praktycznie wszędzie trzeba zakładać konto użytkownika, praktycznie nie da się żyć bez takiego rozwiązania. 1Password można używać na komputerze, tablecie i telefonie.
Wypróbuj 1Password
Camtasia - logo
Tworzenie wideo

Camtasia

Często nagrywam różne prezentacje, demo i tutoriale, w których pokazuję, co dzieje się na pulpicie mojego komputera. Camtasia to rozbudowane narzędzie, które mi to umożliwia. Potem mogę za jego pomocą takie wideo edytować, dodawać różne efekty, dymki, informacje tekstowe, grafiki, tła i animacje, a także dogrywać mój głos i muzykę. Zresztą, tak samo mogę tu edytować wszystkie filmy – nie tylko takie, które nagrałem za pomocą Camtasii. Plusem jest też intuicyjny interfejs. Dostępna jest 30-dniowa wersja testowa programu.
Wypróbuj Camtasię
publigo wp idea
Platforma do kursów online

Publigo (dawniej: WP Idea)

Kiedy tworzyłem swój pierwszy kurs online, wiedziałem, że wolę skorzystać z gotowej platformy niż samemu łączyć ze sobą różne wtyczki do obsługi koszyka, obsługi płatności, wysyłki maili i zabezpieczenia treści. Inni twórcy kursów doradzili mi Publigo (dawniej: WP Idea), skorzystałem i to był dobry wybór.
Wypróbuj Publigo
TextExpander - logo
Zarządzanie zadaniami

Nozbe

Próbowałem wielu różnych narzędzi do zarządzania zadaniami i ostatecznie wybrałem Nozbe. Ma aplikacje na wszystkie urządzenia (desktop, tablet, smartfon), więc którekolwiek z nich mam pod ręką, mogę sprawdzić swoją listę lub dodać nowe. Może nie jestem mistrzem produktywności, ale dzięki Nozbe idzie mi dużo lepiej niż kiedyś. Kliknij przycisk poniżej, a do rocznego abonamentu Nozbe dostaniesz dodatkowe 3 miesiące gratis!
Wypróbuj Nozbe
Fakturownia - logo
Wystawianie faktur

Fakturownia

Prosty system do wystawiania faktur online. Pozwala błyskawicznie wystawiać dokumenty, unikając pomyłek – dane kontrahentów wczytują się bezpośrednio z bazy CEIDG. Ponieważ Fakturownia działa w chmurze, faktury możesz wystawiać i przeglądać z dowolnego miejsca i o każdej porze (oraz w kilku językach). Ogromnym atutem jest dla mnie możliwość określania, który użytkownik może mieć dostęp do poszczególnych dokumentów.
Wypróbuj Fakturownię
Nord VPN - logo
Bezpieczeństwo w sieci

NordVPN

VPN (Virtual Private Network) to usługa internetowa, której zadaniem jest szyfrowanie danych przesyłanych przez internet i zapewnienie w ten sposób ochrony tożsamości użytkownika. Ja korzystam z sieci NordVPN, która zabezpiecza mnie przed hakerami i niebezpiecznym oprogramowaniem, także w publicznych sieciach WiFi. W ramach jednego konta można zabezpieczyć aż 6 urządzeń, np. komputer, smartfon, router. Dział obsługi klienta jest do dyspozycji przez całą dobę.
Wypróbuj NordVPN