Sprzedaż dla początkujących (1)
Być może nigdy nie słyszałeś o Peterze Kazanjy. Ale niewykluczone, że ten gość wie całkiem sporo o tobie.
Absolwent Stanforda stworzył dość nietypową wyszukiwarkę. TalentBin śledzi aktywność specjalistów IT w internecie, na tej podstawie buduje ich profile zawodowe i umożliwia pracodawcom kontakt z nimi. Dwa lata temu startup dostał 3,2 mln USD od inwestorów. Wkrótce kupił go serwis rekrutacyjny Monster.
Kwoty transakcji nie podano, ale najwyraźniej Peter Kazanjy ma teraz sporo pieniędzy… i trochę wolnego czasu, bo postanowił napisać książkę. Radzi w niej przedsiębiorcom, jak zorganizować sprzedaż w małej firmie, która dopiero zaczyna działalność. Oto niektóre z jego rad:
- Załóż, że sprzedaż zdarza się na każdym kroku.
- Wynagradzaj sprzedawcę za aktywność, nie za wyniki.
- Bądź bezpośredni w składaniu ofert sprzedaży.
- Wybuduj wiele płytkich relacji.
- Traktuj sprzedaż jako coś nieuniknionego.
Uznaliśmy, że sprzedaż w małej firmie to temat ważny, a rady – ciekawe. Dlatego poświęciliśmy temu tematowi dwa kolejne odcinki podcastu Mała Wielka Firma. Poniżej znajdziesz część pierwszą, druga jest tutaj.