21 sposobów, jak zdobyć zaufanie klientów w mniej niż 30 minut

Na pewno wiesz, że zaufanie buduje się latami i można jet stracić bardzo szybko. I to prawda. Ale możesz nie wiedzieć, że są sposoby na to, żeby zwiększyć zaufanie klienta do ciebie bardzo szybko.

Oczywiście, to nie będzie taki poziom zaufania, jak po 5 latach współpracy, ale może wystarczyć, żeby klient zlecił ci pierwszy projekt.

W tym odcinku pokażę ci 21 sposobów, jak możesz szybko zdobyć zaufanie klientów. Przy każdym z tych sposobów podam ci praktyczne wskazówki i konkretne działanie do wykonania, które zajmie ci maksymalnie 30 minut.

Część tych sposobów możesz wdrożyć już od pierwszego dnia prowadzenia własnej firmy albo nawet wcześniej. Niektóre wymagają tego, żeby mieć już klientów albo przynajmniej obserwatorów w social mediach.

21 sposobów podzieliłem na 3 grupy:

  • Łatwe i niewymagające klientów
  • Trochę trudniejsze, ale też niewymagające klientów
  • Najskuteczniejsze, ale musisz mieć klientów

Spis treści:

Łatwe sposoby na zdobywanie zaufania i pozyskiwanie zleceń, gdy nie masz jeszcze żadnych klientów

1. Adres firmy

Podaj go na stronie internetowej, nawet jeśli sprzedajesz tylko online. Te dane i tak są dostępne w CEIDG, ale jeżeli obawiasz się, że klienci będą cię nachodzili, możesz zaznaczyć, że jest to adres rejestrowy.

Zadanie do wykonania: umieść na stronie www obowiązkowe dane.

2. Zdjęcie/wideo przedstawiające ciebie

Łatwiej ufamy ludziom niż markom, a ludzie mają twarze, więc pokaż swoją.

Zadanie do wykonania: dodaj swoje zdjęcie na stronie.

3. Sekcja FAQ

Jest to jedna z technik, których uczę w moim kursie Tworzenie ofert z ChatGPT w 60 minut.

Sekcja z najczęściej zadawanymi pytaniami jest też często czytana przez potencjalnych klientów. Możesz w niej odpowiadać na pytania techniczne (np. jak długo użytkownik będzie miał dostęp do kursu), ale także rozwiewać wątpliwości i zbijać obiekcje.

Zadanie do wykonania: dodaj FAQ do strony z ofertą i odpowiedz na 3 największe obiekcje.

4. Gwarancja

Sprzedając produkt lub usługę, weź na siebie część ryzyka klienta. Może to być ryzyko oczywiste (zwrot kasy) albo ukryte (np. w przypadku sesji ślubnej fotograf oferuje bezpłatną zmianę terminu w razie kiepskiej pogody).

Zadanie do wykonania: zastanów się nad gwarancją i dodaj ją na stronie.

5. Linki do social mediów

Lepiej skupić się i zaprezentować klientowi jedno mocne medium, niż rozdrabniać się na kilka mniejszych. Możesz pochwalić się statystykami, a posty i komentarze są sposobem na uwiarygodnienie twojej działalności.

Zadanie do wykonania: dodaj na stronie linki do mediów społecznościowych.

6. SSL

Jeżeli nie masz certyfikatu SSL (kłódka przy adresie strony) na stronie pojawia się ostrzeżenie, że połączenie nie jest prywatne i hakerzy mogą próbować wykraść dane. To odstrasza.

Możesz włączyć darmowy certyfikat SSL (Let’s Encrypt), ale jeżeli masz sklep, możesz potrzebować lepszego.

Zadanie do wykonania: poproś firmę hostingową o włączenie certyfikatu SSL

7. Poprawność językowa

Jeżeli trafisz na ortograficznego policjanta, to literówka lub źle postawiony przecinek od razu zrujnują twoją reputację.

Zadanie do wykonania: przepuść teksty ze swojej strony przez Ortograf.pl.

Trudniejsze (ale też skuteczniejsze) sposoby na pozyskiwanie zleceń bez własnej bazy klientów

8. Odpowiadaj szybko

Ustawianie w poczcie autorespondera nie jest najlepszym pomysłem. Klient wie, że odpowiada mu automat, a poza tym może się wkurzyć, że dostaje od niego wiadomość za każdym razem, gdy wysyła ci mail.

Lepiej ustawić sobie powiadomienie i możliwie najszybciej odpowiedzieć klientowi za pomocą wcześniej przygotowanego szablonu (np. „biorę się za to i przyślę ofertę jutro do 10 rano, OK?”).

Zadanie do wykonania: włącz powiadomienia.

9. Kontakt z żywym człowiekiem

Umieść na stronie internetowej swój numer telefonu lub okno z czatem. Nawet jeżeli ludzie nie bedą do ciebie zbyt często dzwonić, z pewnością zwiększysz w ten sposób swoją wiarygodność.

Zadanie do wykonania: umieść swój numer telefonu na stronie www.

10. Bezpłatna konsultacja/rozmowa wstępna

To działa, gdy sprzedajesz usługę 1:1 lub wiedzę (np. szkolenia). Pamiętaj, żeby określić czas trwania konsultacji i zakres rozmowy.

Zadanie do wykonania: wstaw na stronę link do swojego kalendarza za pomocą aplikacji appoint.ly.

11. Wystąpienia publiczne

To takie social media, tyle że w wersji offline. To zawsze dobrze wygląda, gdy ludzie cię słuchają.

Zadanie do wykonania: odkop zdjęcia z wystąpień publicznych, które przeprowadziłeś, i wstaw je na stronę www.

12. Polityka prywatności/Regulamin

Niby nikt tego nie czyta, ale te dokumenty musisz mieć. Są sygnałem, że działasz legalnie. Pamiętaj, że powinny być gdzieś podlinkowane – najlepiej w stopce.

Zadanie do wykonania: podlinkuj politykę prywatności i regulamin.

13. Wiarygodna historia

Opowiedz potencjalnym klientom o sobie. Pamiętaj, że wiarygodna (i ciekawa) historia to taka, w której pojawiają się komplikacje – a nie pasmo sukcesów.

Zadanie do wykonania: poszukaj w swojej historii punktów, które pokazują, że umiesz radzić sobie w trudnych sytuacjach i pokonywać przeszkody; nie bój się żartować z siebie.

14. Próbka produktu

Najprostszym sposobem, żeby sprzedać, jest często pokazanie klientowi tego, co kupuje, zanim kupi. Może to być np. darmowa lekcja z kursu online albo darmowy rozdział e‑booka, a w przypadku produktów fizycznych – dobre zdjęcia z detalami.

Zadanie do wykonania: wstaw na stronę portfolio lub próbkę produktu.

Sposoby na zdobywanie zaufania i pozyskiwanie nowych zleceń, gdy masz już bazę klientów

15. Recenzje klientów

Jest wiele badań, które pokazują, że opinie klientów zwiększają sprzedaż – a nawet są najważniejszym elementem wpływającym na decyzje zakupowe.

Warto wysyłać do klientów automatyczne prośby o wystawienie opinii, a najlepiej zbierać je za pomocą formularza Google lub aplikacji Tally.

Jeżeli chcesz zobaczyć w szczegółach, jak ja to robię, polecam mój warsztat System Pozyskiwania Opinii Klientów. Dowiesz się, jak skutecznie pozyskiwać opinie o swoich usługach lub produktach w sposób wygodny dla ciebie i bezproblemowy dla klientów. Dostaniesz gotowe szablony i narzędzia, dzięki którym zaczniesz działać natychmiast.

Zadanie do wykonania: ustaw formularz do zbierania opinii klientów.

16. Wywiady z klientami

To forma content marketingu. W takim wywiadzie klient jest bohaterem, a ty – pomocnikiem. Content możesz użyć w różnych kanałach (YT, podcast, blog, social).

Zadanie do wykonania: zaproponuj wywiad klientowi.

17. Logotypy znanych organizacji

Pochwal się, dla kogo pracowałeś i kto o tobie pisał albo mówił.

Zadanie do wykonania: zapytaj o zgodę i umieść na stronie logo klienta.

18. Certyfikaty, nagrody, dowody uznania

Tym też się pochwal! Opowiedz o wyróżnieniach, które otrzymałeś. Pokaż zdjęcia.

Zadanie do wykonania: przypomnij sobie osiągnięcia, którymi możesz się pochwalić, zrób wizualizację i wstaw na stronę.

19. Niezależne potwierdzenie jakości

Chodzi np. o gwiazdki z Google czy Trustpilot. Ta metoda zadziała od razu, jeżeli już masz takie opinie – wystarczy, że wstawisz widżet z linkiem do źródła.

Jeżeli nie masz jeszcze opinii, zachęcaj klientów, żeby je dodali. Rób to cały czas, żeby opinie były aktualne i żeby było ich coraz więcej.

Zadanie do wykonania: wstaw widżet na stronę.

20. Rekomendacje specjalistów

Nie tylko klienci mogą cię polecać. Mogą to też robić osoby z branży: mentor, były szef, znajomy autor książki, influencer itp.

Zadanie do wykonania: napisz do specjalisty z prośbą o polecenie.

21. Wyniki klientów

Działa genialnie, choć trzeba się trochę bardziej napracować.

Agencja SEO może pokazać screeny z Google Analytics pokazujące wzrost ruchu organicznego. Trener personalny – zdjęcia klienta przed i po. Osoba prowadząca social media – wzrost liczby fanów.

Zadanie do wykonania: zastanów się, jak możesz pokazać wyniki swoich klientów.

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Jeśli dopiero startujesz z biznesem i nie masz jeszcze zbudowanej bazy klientów, zacznij od wprowadzenia w życie pierwszej grupy omówionych sposobów.
  2. Gdy uda ci się wygospodarować więcej czasu na działania, przejdź do sposobów z drugiej grupy.
  3. Jeżeli prowadzisz firmę i masz już na koncie współprace z klientami, wykorzystaj sposoby z trzeciej omówionej przeze mnie grupy – dzięki temu możesz liczyć na kolejne nowe zlecenia.
Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się

Przydatne linki

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.