Jak zakończyć współpracę bez palenia za sobą mostów

16 marca 2017

W biznesie nie ma nic na zawsze.

Wiem, trudno o tym myśleć, kiedy rozpoczynasz coś nowego. Jesteś podekscytowany, bo nawiązałeś współpracę z renomowaną marką. Znalazłeś świetnego dostawcę, z którym od razu dogadujesz się, jakbyście się znali od lat. Pozyskałeś odbiorcę, o którego długo zabiegałeś.

Niby dlaczego taka relacja miałaby się skończyć? Przecież obie strony na niej korzystają!

Dziś tak. Ale czas płynie. Zmieniają się okoliczności. Pojawia się nowa konkurencja. Klienci stawiają inne wymagania. Ludzie po drugiej stronie nie wydają się już tak przyjaźnie nastawieni jak kiedyś.

Ty też się zmieniasz.

Dlatego pamiętaj: umowa na czas nieokreślony to nie jest umowa na zawsze. To jest umowa, która jak każda inna ma datę końcową – tyle że w momencie podpisywania nie jesteś jeszcze w stanie jej określić.

Prezent dla Ciebie

Podaj adres e-mail, a wyślę Ci PDF „30 technik zdobywania klientów”.

W tym odcinku

  • Jakie są powody kończenia współpracy z kontrahentami?
  • Dlaczego ostatnie wrażenie w biznesie jest tak ważne?
  • Jakie są zasady kończenia współpracy biznesowej z klasą?

Gość odcinka

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Zarabia na życie opowiadaniem historii. Autor trzech bestsellerowych książek, mówca publiczny oraz doradca budowania marki. Pomaga swoim klientom w opowiadaniu ich historii.

PawelTkaczyk.com