Marketing agenta ubezpieczeniowego
Większość czytelników bloga i słuchaczy podcastu Mała Wielka Firma to przedsiębiorcy, freelancerzy lub osoby zamierzające rozpocząć działalność na własny rachunek. Po raz pierwszy zdarzyło nam się jednak dostać maila od słuchacza, który pracuje jako agent ubezpieczeniowy.
W przeciwieństwie do wielu innych przedstawicieli tej profesji, Mateusz nie próbował sprzedać nam polisy ani wyciągnąć od nas listy znajomych, którzy mogliby być zainteresowani jego usługami. Zamiast tego zapytał nas o rady dotyczące zdobywania klientów. Pomyśleliśmy, że taka wiedza przyda się nie tylko jemu, więc w odpowiedzi nagraliśmy podcast.
Marketing agenta ubezpieczeniowego na pewno różni się od działań promocyjnych podejmowanych przez fizjoterapeutę albo projektanta stron internetowych. Jednak pewne mechanizmy są takie same – i o nich właśnie mówimy w tym odcinku.
Najpierw jednak oddajmy głos Mateuszowi:
Zacząłem pracę w największym towarzystwie ubezpieczeń w Polsce na granicy z Niemcami, w miejscowości Słubice, liczącej ok. 20 tys. ludności. Cały mój powiat liczy ok. 50 tys. osób.
Miejsce, w którym zacząłem pracę, nie było obstawione w zeszłych latach i klienci się do niego zniechęcili – przeszli do konkurencji.
Chcę klientów, którzy odeszli, znów przyciągnąć do mnie, a tych, którzy z moją firmą nigdy nie mieli nic wspólnego, zachęcić do korzystania z naszych usług. Głównie chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne OC/AC, domów, firm i podróży.
Co mam zrobić, jakie kroki podjąć, aby ludzie akurat zaufali mojej osobie i zechcieli, abym to ja ubezpieczał ich mienie?
Chcesz poznać odpowiedź? Posłuchaj.