O czym pisać na LinkedIn? 21 pomysłów na posty, które wzmocnią twój personal branding
Czas czytania: 11 minutBrakuje ci pomysłów, o czym pisać na LinkedIn? Przygotowałem 21 propozycji, jak tworzyć ciekawsze posty, które wzmocnią twoją markę osobistą i zwiększą zaangażowanie pod twoimi publikacjami.
Pracując przez lata jako dziennikarz radiowy, opanowałem pewną nietypową umiejętność. Nauczyłem się, jak prezentować ten sam temat na wiele różnych sposobów.
I ciebie też chcę do tego zachęcić.
Kojarzysz budowle, które po zmroku, kiedy są podświetlone, wyglądają znacznie lepiej niż w pełnym słońcu?
Podobny mechanizm możesz wykorzystać, publikując na LinkedIn treści wspierające twój biznes. Możesz mówić o tych samych rzeczach, co konkurencja, ale pokazywać je w inny sposób. Tak, żeby wyglądały świeżo i oryginalnie.
Jak to osiągnąć?
Podam ci 21 pomysłów, dzięki którym twoje posty na LinkedIn zalśnią nowym blaskiem, przyciągną uwagę odbiorców i pomogą ci w pozyskiwaniu klientów.
Użyteczne informacje
Content marketing na LinkedIn często ma na celu edukowanie odbiorców lub przekazanie im innych przydatnych informacji.
W ten sposób możesz pokazać, że dobrze znasz problemy swoich odbiorców i rozwiązania, które im pomogą.
1. Jak to zrobić
Powiedz, jak rozwiązać problem lub osiągnąć cel. To jest trochę tak, jakbyśmy oświetlali problem latarką ze wszystkich stron, żeby pomóc odbiorcy go zrozumieć.
Przykłady:
- Jak rozpocząć prezentację dla klienta?
- Jak poprawić swój profil na LinkedIn?
- Jak przyciągnąć słuchaczy do podcastu?
2. Czego nie robić
Drugi pomysł jest w pewnym sensie odwróceniem tego pierwszego. Zamiast mówić, jak coś zrobić, powiedz, czego nie robić, jakich błędów unikać.
Przykłady:
- Na jakie błędy uważać. zatrudniając wirtualną asystentkę?
- Czego nie mówić klientowi na pierwszym spotkaniu?
- Dlaczego nie warto korzystać z darmowych zdjęć?
3. Bieżące wydarzenia
Trzeci pomysł to odniesienie do bieżących wydarzeń. Tego rodzaju treści idealnie rozwiązują problem, o czym pisać na LinkedIn, bo w danym momencie zainteresowanie nimi może być bardzo duże.
Przykłady:
- Nowe przepisy podatkowe – co się zmienia?
- Kto skorzysta na aktualizacji algorytmu Google?
- Najlepsze promocje Black Friday dla soloprzedsiębiorców
4. Proces krok po kroku
Czwarty pomysł, o czym pisać na LinkedIn, to przedstawienie procesu krok po kroku. Chodzi o to, żeby pokazać odbiorcy, co powinien po kolei zrobić, żeby osiągnąć swój cel.
Przykłady:
- Sprzedaż firmy – poznaj etapy takiej transakcji
- Weryfikacja wiarygodność kontrahenta w 4 krokach
- Budowanie wartości oferty przed, w trakcie i po sprzedaży
5. Lista
Kolejny pomysł to lista, czyli X sposobów, pomysłów, narzędzi na…
Taka forma świetnie sprawdza się w social mediach (i nie tylko – ten artykuł również jest przykładem listy).
Co ważne, lista wcale nie musi być długa. Wręcz przeciwnie: ograniczając liczbę możliwości, możemy ułatwić odbiorcy decyzję. Łatwiej wybrać jedną opcję z trzech niż jedną z 50.
Przykłady:
- 10 taktyk growth hackingowych na 2025 r.
- 19 pomysłów na poprawę płynności finansowej
- 9 pytań, gdy zaczynasz budowanie marki osobistej
Znacznie więcej pomysłów, o czym pisać na LinkedIn i nie tylko, znajdziesz w moim warsztacie Planer Treści.
Planer Treści
Twórz treści, które się wyróżnią. Zaplanuj tematy na cały rok w jeden dzień, dziel się wiedzą w oryginalny sposób i przyciągaj klientów!
Dwie strony medalu (każdy kij ma dwa końce)
Każdy temat możemy przedstawić z co najmniej dwóch punktów widzenia. Pozwala to pokazać kontrast między nimi, co skutecznie przyciąga uwagę.
6. Porównanie
Tę grupę zaczynamy od porównania. Zestawiamy ze sobą dwa różne narzędzia czy techniki, prezentując ich wady i zalety.
Pamiętaj, że nie zawsze jedna z opcji musi wygrać. Może być tak, że mają one inne zastosowania lub są przeznaczone dla różnych grup docelowych. Chodzi więc o to, żeby podpowiedzieć odbiorcy, które rozwiązanie jest lepsze dla niego.
Przykłady:
- Publikowanie postów na LinkedIn – codziennie czy raz w tygodniu?
- Okienka sprzedażowe vs. sprzedaż ciągła. Co wybrać?
- Co lepsze: reklama w Google czy na Instagramie?
7. Debata
Kolejny pomysł to mini-debata. Format znany z kampanii wyborczych, ale niekoniecznie oczywisty, gdy zastanawiamy się, o czym pisać na LinkedIn.
Jak to działa? Zestawiasz poglądy 2 osób reprezentujących różne stanowiska na ten sam temat. A następnie pytasz odbiorców, czyje argumenty do nich bardziej trafiają.
Przykłady:
- Płatna reklama czy organiczny zasięg?
- Social media – lepsza spontaniczność czy planowanie treści?
- Skupienie na jednej niszy vs. dywersyfikacja oferty
8. Hit czy kit?
Następna propozycja to: hit czy kit? Chodzi o to, żeby przedstawić jeden temat, jedno narzędzie, pokazując jego plusy i minusy i zastanawiając się, czy działa.
Przykłady:
- Grupy na Facebooku – narzędzie do przyciągania klientów czy pożeracz czasu?
- Rozliczanie się z klientem za efekt – uczciwy układ czy finansowe samobójstwo?
- Praca z domu – elastyczność i swoboda czy bycie w pracy przez 24 h na dobę?
9. Prawda czy fałsz?
Kolej na prawdę czy fałsz – czyli typowe obalanie mitów znane chociażby z telewizyjnego show Pogromcy mitów. Konstrukcja jest prosta i pozwala spojrzeć na temat z dwóch punktów widzenia.
Przykłady:
- Czy coaching naprawdę działa?
- Czy warto oferować lead magnet przy zapisie na newsletter?
- Czy byli sportowcy są lepszymi przedsiębiorcami?
O czym pisać na LinkedIn? Przedstaw punkt widzenia
We wcześniejszych przykładach, o czym pisać na LinkedIn, chodziło o to, żeby przedstawić temat obiektywnie albo pokazać różne punkty widzenia.
Teraz chodzi o zaprezentowanie stanowiska tylko jednej strony (niekoniecznie twojej).
10. Recenzja lub opinia
Bardzo możliwe, że obserwujących na LinkedIn interesują nie tylko fakty, które przedstawiasz, ale też twoje opinie (zwłaszcza jeśli możesz się pochwalić doświadczeniem i osiągnięciami w swojej branży).
Przykłady:
- Nowy iPhone – czy żałuję, że go kupiłem?
- Najlepsze podcasty, jakich słuchałem w tym roku
- Dlaczego usunąłem konto na TikToku
11. Czego nauczyłem się od…
Kolejne podejście – czego nauczyłem się od… – pozwala ci opowiedzieć o wnioskach, jakie wyciągnąłeś z kontaktu z inną osobą (lub jej treściami).
Przykłady:
- Moje wnioski z nowej książki Setha Godina
- Zapłaciłem coachowi 10.000 USD – co mi powiedział?
- Najcenniejsza lekcja, jaką dał mi mój pierwszy szef
12. Wywiad
Następny pomysł to mini-wywiad. Ty zadajesz pytania, a wybrana przez ciebie osoba odpowiada.
Oczywiście na LinkedIn można to zrobić w formie live’a, ale wywiad może mieć też formę pisaną.
Przykłady:
- 3 szybkie pytania do specjalisty od brandingu
- 5 marketerów poleca swoje ulubione newslettery
- 2 pytania do eksperta SEO (więcej w moim podcaście)
13. Inspirująca treść
I kolejny pomysł z tej grupy: inspirująca książka, prezentacja, itp. Polega to na tym, że gotowe, stworzone dzieło filtrujemy przez siebie i nasze własne doświadczenia. Trochę jak w zabawie z laniem wosku w andrzejki, kiedy rzucamy na ścianę cień i staramy się go jakoś zinterpretować.
Przykłady:
- Jakie wnioski wyciągnąłem z książki Esencjalista
- Czego „Taniec z Gwiazdami” nauczył mnie o biznesie
- Co planuję zmienić w firmie po wizycie na I Love Marketing
Na marginesie: wszystkie pomysły, o czym pisać na LinkedIn, możesz też zastosować do dłuższych treści, np. do podcastu. Objaśniam to w wideo:
Własne doświadczenia
W internecie jest pierdyliard artykułów w stylu „Jak zrobić X” i wszystkie są do siebie podobne.
Treści „Jak zrobiłem X” zwykle się odróżniają, bo kiedy opisujemy własne doświadczenia, odkrywamy, że powszechnie zalecane reguły nie zawsze pomagają.
14. Case study
Zacznijmy od case study, czyli historii o tym, jak rozwiązałeś konkretny problem lub coś osiągnąłeś.
Wiadomo, że te sama strategia może nie zadziałać u innych, ale mimo to taka wiedza z pierwszej ręki jest wartościowa, bo mało kto się nią dzieli.
Przykłady:
- Jak zdobyłem +31% zapisów na newsletter z postu na LinkedIn
- Straciłem 12.532 zł, bo nie wyłączyłem jednej opcji w panelu reklamowym
- Moja rekrutacja wirtualnej asystentki + wnioski
15. Własne badania
Kolejny pomysł, o czym pisać na LinkedIn: wyniki własnych badań, ankiet, itp.
Najprostszy sposób? Robisz ankietę na LinkedIn, ludzie głosują, a później piszesz post, w którym omawiasz wyniki.
Możesz też opisać swoje metabadania, czyli research, który przeprowadziłeś, aby zdobyć wiedzę w konkretnym zakresie.
Przykłady:
- Co odkryłem, robiąc badanie potrzeb klientów
- Wyniki ankiety na LinkedIn – zaskoczyliście mnie
- Czego się dowiedziałem o wpływie AI na środowisko
16. Podsumowanie eksperymentu
Ciekawą formą jest także podsumowanie eksperymentu. Chodzi o to, żeby samemu przetestować jakieś rozwiązanie, sprawdzić, czy działa, a następnie podzielić się swoimi wnioskami z odbiorcami.
Ikoną takiego podejścia do tworzenia treści był kiedyś Tim Ferriss, który sam siebie nazywał czasami królikiem doświadczalnym, bo testował na sobie naprawdę wiele rzeczy.
Twoje testy nie muszą być aż tak ekstremalne.
Przykłady:
- Miesiąc bez kawy
- 3 miesiące bez słodyczy
- 9 miesięcy bez social mediów
Odbiorcy cenią takie treści, bo jeśli sami rozważają np. ograniczenie social mediów, chętnie dowiedzą się, czego się spodziewać.
17. Historia z morałem
Ostatni pomysł w tej grupie to historia z morałem, czyli wyciągnięcie wniosków z opowieści o jakimś konkretnym przypadku czy zdarzeniu.
Przykłady:
- Z przemęczenia trafiłem do szpitala. Jak teraz pracuję?
- Czego jazda konna nauczyła mnie o planowaniu projektów?
- Firma zwolniła mnie z dnia na dzień. Jakie wnioski wyciągnąłem?
Treści angażujące odbiorców na LinkedIn
Czasem najlepsza odpowiedź na pytanie „o czym pisać na LinkedIn?” brzmi „nie pisać, tylko zostawić to innym”.
Nie musisz tworzyć swoich treści od A do Z samodzielnie. Możesz włączyć do tego procesu swoją społeczność albo przynajmniej wyłapywać od niej impulsy do tworzenia nowego contentu.
18. Pytania od społeczności
Pierwszy przykład to pytania od społeczności. Mogą one mieć formę otwartą (Ask Me Anything) lub zawężoną do konkretnego tematu.
Przykłady:
- Co chcesz wiedzieć o nagrywaniu podcastów? Zapytaj w komentarzu, odpowiem.
- Nie wiesz, jak czytać dane z Google Analytics? Odpowiem na każde pytanie zadane do 16:00.
- Mój samolot ma 2 godz. opóźnienia. Chcesz mnie o coś zapytać? Pisz w komentarzu.
19. Wasze sposoby/pomysły na…
Kolejny pomysł to wasze sposoby/pomysły na… – czyli odwracamy sytuację. To nie społeczność zadaje pytania tobie, tylko ty jej.
Przykłady:
- Co robicie, gdy klient nie płaci w terminie?
- Jak przygotowujecie się na szczyt sezonu?
- Kogo polecacie do zaprojektowania strony?
20. Kontrowersyjna opinia
Przechodzimy do kontrowersyjnej opinii, która przyciąga uwagę i w pewien sposób polaryzuje odbiorców.
Jeśli zdecydujesz się na korzystanie z takiej formy, proponuję robić to niezbyt często, bo może być emocjonalnie wyczerpująca (i dla ciebie, i dla obserwujących).
Przykłady:
- „Spotkania networkingowe to marnowanie czasu”
- „Większość zakładających firmy powinna pracować na etacie”
- „Soloprzedsiębiorcy, którzy nie używają AI, nie przetrwają”
21. Pytanie do odbiorców
I ostatni pomysł, o czym pisać na LinkedIn: pytanie do odbiorców.
Załóżmy, że chcesz podjąć jakąś decyzję:
- Czy kupić samochód elektryczny?
- Czy wyprowadzić się za granicę?
- Czy nauczyć się hiszpańskiego?
Możesz zapytać swoich odbiorców o podzielenie się doświadczeniami, które mogą ci pomóc.
Bardzo możliwe, że odkryjesz nowe argumenty, których wcześniej nie brałeś pod uwagę. I w efekcie podejmiesz lepszą decyzję.
O czym pisać na LinkedIn? Podsumowanie
Podałem ci 21 pomysłów, o czym pisać na LinkedIn. Bo wiem, że znacznie łatwiem zmobilizować się do content marketingu, mając konkretne inspiracje.
Te propozycje pomogą ci wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie wzmocnić swoją markę osobistą.
Klucz leży w świeżym spojrzeniu na dobrze znane tematy — w pokazaniu ich w sposób, który przyciąga uwagę i zachęca odbiorców do interakcji.
A jeśli chcesz pójść o krok dalej i zaplanować listę tematów na cały rok w 1 dzień, koniecznie sprawdź Planer Treści.