Chcesz wejść na rynek z czymś, czego jeszcze nie było? Klienci mogą być nieufni, ale są sposoby, żeby ich przekonać

Wielu przedsiębiorców ma pomysł, żeby wejść na rynek z czymś zupełnie nowym. I niestety często kończy się to źle. Bo to, co z twojego punktu widzenia jest rewolucyjnym rozwiązaniem, dla klienta często oznacza niepotrzebne ryzyko. Dlaczego ma płacić za coś, bez czego do tej pory świetnie sobie radził?

Co zrobić, żeby zmienić to nastawienie?

Jak zachęcić klientów, żeby dali ci szansę?
Czy można zabezpieczyć się przed konkurencją, która kopiuje twój sposób działania?
W jaki sposób rozwinąć lokalną firmę od zera do kilku tysięcy klientów?

Moim gościem jest założyciel szkoły językowej Co Ludzie Powiedzą oraz autor systemu Mnemobrazki do szybkiego zapamiętywania angielskich słów przez skojarzenia – Arkadiusz Mikrut.

Prezent dla słuchaczy

Jak sprawić, by klienci kupowali
Chcesz przekonać klientów do zakupu? Dołącz do Klubu MWF i pobierz PDF, który ci w tym pomoże Chcę to 

W jaki sposób Arek znalazł własny sposób na nauczanie języka angielskiego?

Punktem wyjścia było zadanie sobie pytania: po co ludzie chcą się uczyć języków obcych? Odpowiedź brzmiała: żeby móc opowiadać sobie historie.

Chodziło o to, żeby nauczyć ludzi mówić, a nie wypełniać testy gramatyczne. Sposobem na ułatwienie im komunikowania się było dostarczenie słówek, z których mogliby budować zdania.

I tak – po nitce do kłębka – udało się opracować innowacyjną metodę uczenia się i zapamiętywania nowego słownictwa opartą na obrazkach wykorzystujących proste skojarzenia.

Pamiętajmy, żeby najpierw wysłuchać klienta i wsłuchać się w jego potrzeby. Nie można tworzyć produktu i potem próbować go sprzedać. Lepiej najpierw odkryć potrzebę i zaadresować ją swoim produktem.

Jak przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z rozwiązania, którego do tej pory nie znali?

Ludzie zwykle nieufnie podchodzą do rozwiązań, które są dla nich nowe.

Sposobem na przełamanie tego oporu jest zaprezentowanie im możliwości takiego rozwiązania, zaoferowanie „darmowej próbki”, dzięki której potencjalny klient będzie mógł na własnej skórze przekonać się o skuteczności danego produktu czy usługi.

Takiej prezentacji można dokonywać zarówno face-to-face, ale także np. online – za pośrednictwem grup internetowych na Facebooku albo wśród społeczności na Instagramie.

Oczywiście, znajdą się osoby, których nie da się przekonać. Trzeba się z tym pogodzić, bo nie ma produktów czy usług, które pasowałyby wszystkim. Aby odsiać takich klientów już na starcie, można nagrać odcinek podcastu albo zamieścić na blogu wpis, w którym powiemy, u kogo dany produkt czy usługa się nie sprawdzą.

W jaki sposób zabezpieczyć swój pomysł przed kopiowaniem?

Mówi się, że kopiowanie to największe pochlebstwo. Poza tym skopiowanie czyjegoś pomysłu wcale nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Tylko twórca danego produktu czy usługi wie, ile czasu i pracy wymaga ich dopracowanie.

Sposobem na to, aby klienci zapamiętali, kto był pierwszy, jest wyskakiwanie im z lodówki – czyli pokazywanie się im wszędzie, gdzie się da. A najlepszą metodą na uzyskanie tego efektu jest produkcja zróżnicowanego contentu.

Jak zdobywać klientów do szkoły językowej?

Warto zacząć od określenia wartości, jakie nam przyświecają. Jeśli zależy nam na tym, aby ułatwić ludziom opowiadanie historii, możemy zorganizować dla tego odpowiednią otoczkę w postaci plakatów, eventów tematycznych, warsztatów oraz ciekawych akcji i gadżetów połączonych z dystrybucją ulotek.

Można postawić na reklamę płatną w kinie, radiu czy telewizji, ale także na promocję na Instagramie, Facebooku czy TikToku. Kluczowe jest odpowiednie ustawienie lejków sprzedażowych, które mogą zaczynać się od artykułu przyciągającego osoby potencjalnie zainteresowane.

Dobrze jest podgrzewać atmosferę przed sprzedażą. Nie zdradzajmy jednak zbyt wiele, bo wówczas pozbawimy się asów w rękawie. Powiedzenie głosi: powiedz ludziom, co, a nie jak. „Jak” lepiej sprzedać.

Warto jednak kierować się zasadą, żeby najpierw przeznaczać budżet reklamowy na dotychczasowych klientów, a dopiero później na nowych. Bo dotychczasowi klienci zrobią nam najlepszy marketing.

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Jeśli szukasz innowacyjnego podejścia do produktu czy usługi, zastanów się przede wszystkim, w jakim celu ludzie mieliby z nich korzystać.
  2. Żeby przełamać opór potencjalnych klientów przed rozwiązaniem,. którego nie znają, warto zaoferować im darmową próbkę.
  3. Nie pozwól klientom o sobie zapomnieć i postaw na produkcję zróżnicowanego contentu. Dzięki temu nawet jeśli ktoś skopiuje twój pomysł, odbiorcy będą pamiętać, że byłeś pierwszy.
Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się

Przydatne linki

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.