Jak księgowa może dotrzeć do klientów poza płatną reklamą?
Trzy proste kroki do wykonania w 15 minut

Jesteś księgową? Prowadzisz biuro rachunkowe? Nawet jeżeli lubisz swoją robotę, możesz nie mieć pomysłów, jak dotrzeć do nowych klientów poza płatną reklamą.

Niektórzy radzą, żeby wrzucać na fanpage posty tematyczne, pisać o zmianach w podatkach albo ciekawostkach związanych z księgowością, rachunkowością i finansami w firmie. Jeżeli próbujesz to robić, na pewno widzisz, że… to nie działa.

Takie informacje pomagają budować wartość twojej firmy w oczach obecnych klientów, którzy dzięki temu mogą czuć się lepiej poinformowani. Ale czy w ten sposób dotrzesz do nowych? Nie ma większych szans. Przecież fanpage obserwują głównie osoby, które już cię znają.

Dobra wiadomość jest jednak taka, że social media możesz wykorzystać w inny, dużo lepszy sposób, dzięki któremu dowiesz się więcej o swoich potencjalnych klientach i stworzysz bio skrojone na miarę osób zainteresowanych twoimi usługami.

Jeżeli pod wpływem tego odcinka podcastu, zmienisz coś na swojej stronie lub profilu w mediach społecznościowych, pochwal się tym w social mediach za pomocą hasztagu #wzorowaksiegowa.

Dodatkowo możesz umieścić swój nowy opis w komentarzu pod tym odcinkiem. Tę stronę odwiedza wielu przedsiębiorców – może któryś z nich szuka właśnie ciebie?

Linki do osób i firm wymienionych
w tym odcinku podcastu

Prezent dla słuchaczy

Strategie wyróżniania się w sieci
4 strategie, które pomogą ci wyróżnić się na tle konkurencji. Zapisz się do Klubu MWF i pobierz PDF Chcę to 

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Określ, w czym się specjalizujesz.
  2. Dowiedz się, co obecni klienci cenią we współpracy z tobą.
  3. Komunikuj swoją specjalizację i wartościową cechę wszędzie, gdzie się da. Zacznij od zmiany opisu swojego profilu w social mediach.

Podcast w wersji wideo

Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się

Tych odcinków też warto posłuchać

Podcast do czytania

Z tego wpisu dowiesz się:

Czego klienci oczekują od biura rachunkowego?

W jednej z grup biznesowych na Facebooku wpisałem w wyszukiwarce hasło: „szukam księgowej” i wyświetliły mi się m.in. takie wyniki:

Szukam księgowej lub biura. Planuję sprzedawać e‑book oraz kurs online. Zależy mi na tym, byśmy się dobrze dogadywały, z humorem i dystansem. Chciałabym też, by osoba opiekująca się mną była obeznana we wszelkich zniżkach, ulgach i dotacjach i sama wychodziła z inicjatywą.

Szukam księgowej, która znałaby się na takich tematach: działalność nierejestrowa, sprzedaż plików cyfrowych za granicę, rozliczanie prowizji z Etsy, sprzedaż rękodzieła (wysyłkowa) i do tego umiałaby tłumaczyć w totalnie prosty sposób.

Szukam księgowej, która ogarnia kwestie praw autorskich, umów licencyjnych itp. Szukam osoby, która sama się upomni pod koniec miesiąca, jak ja do niej nie napiszę, bo jestem człowiekiem-chaosem.

Pierwszy wniosek, jaki od razu mi się nasuwa, to fakt, że ludzie ciągle szukają księgowych. Warto więc warto regularnie wyszukiwać w internecie frazę „szukam księgowej” i odpowiadać na ogłoszenia. Ale to nie wszystko.

Czy widzisz pewien schemat w tych postach?

Jeżeli ktoś szuka księgowej lub biura rachunkowego, to często (świadomie lub nie) bierze pod uwagę dwie rzeczy:

  • Czy ta księgowa zna się na rozliczaniu takiej działalności, jak moja?
  • Czy będziemy się dobrze dogadywać?

Sekret polega na tym, żeby odpowiedzieć na te pytania, zanim klient je zada.

Jakie błędy popełniają księgowe, przedstawiając swoje usługi w internecie?

Na stronie biur rachunkowych widzę najczęściej coś takiego:

Oferujemy następujące usługi:
– Pomoc w zakładaniu działalności gospodarczej
– Rozliczanie KPiR
– Ryczałt ewidencjonowany
– Deklaracje PIT, VAT, ZUS
– Zwrot VAT z US
– Kadry i płace
– Przygotowywanie wniosków

Albo coś takiego:

Od 20 lat świadczymy kompleksowe usługi księgowe i kadrowo-płacowe, wspierając przy tym naszych klientów w codziennym rozwoju ich firm. Dbamy o Państwa bezpieczeństwo i komfort. Wieloletnia działalność pomogła nam zbudować doświadczony zespół, który fachowo podchodzi do indywidualnych zapytań każdego z naszych klientów.

Czy widzisz różnicę między tym, czego szukają klienci, a tym, jak mówią o sobie księgowi? Przedsiębiorcy komunikują swoje potrzeby zupełnie inaczej niż biura rachunkowe prezentują swoje oferty. Nic dziwnego, że trudno im znaleźć wspólny mianownik.

Jak stworzyć bio, które przyciągnie więcej klientów?

Chodzi o to, żeby obydwa te opisy były jak najbardziej zbliżone. Żeby klienci i księgowi mówili jednym głosem – dzięki temu łatwiej się dogadają i… rozpoczną współpracę.

Na to, co piszą klienci, nie masz wpływu. Skup się więc na tym, co możesz zrobić po swojej stronie.

Na początek wystarczą trzy proste rzeczy, które możesz zrobić w 15 minut:

  1. Określ, w czym się specjalizujesz. Nie stresuj się, to nie znaczy, że masz obsługiwać od jutra wyłącznie klientów sprzedających kursy online albo rękodzieło. To znaczy tylko tyle, że bardzo dobrze znasz specyfikę danej grupy docelowej i chcesz mieć więcej podobnych klientów.
  2. Dowiedz się, co obecni klienci cenią we współpracy z tobą. Wychodzisz z inicjatywą? Umiesz prosto wytłumaczyć trudne rzeczy? Pilnujesz, żeby klient nie przegapił żadnego terminu? Odpisujesz na maile w ciągu godziny? Wysyłasz raporty z wykresami? Uwaga: nie wrzucaj tu wszystkiego, co ci przyjdzie do głowy, bo nikt nie uwierzy w taką litanię. Wybierz najlepiej jedną, a maksymalnie dwie cechy, które najbardziej doceniają twoi klienci. Jeżeli nie wiesz, jakie to cechy, zapytaj klientów przy najbliższej okazji. Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć!
  3. Komunikuj dwa wcześniejsze elementy (specjalizację i wartościową cechę) wszędzie, gdzie tylko się da. W pierwszej kolejności zmień opis swojego profilu w social mediach.

Chcesz wiedzieć pierwszy, gdy na moim blogu pojawi się coś nowego? Zapisz się do Klubu MWF.

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.