Jak księgowa może dotrzeć do klientów poza płatną reklamą?
Trzy proste kroki do wykonania w 15 minut

Jesteś księgową? Prowadzisz biuro rachunkowe? Nawet jeżeli lubisz swoją robotę, możesz nie mieć pomysłów, jak dotrzeć do nowych klientów poza płatną reklamą.

Niektórzy radzą, żeby wrzucać na fanpage posty tematyczne, pisać o zmianach w podatkach albo ciekawostkach związanych z księgowością, rachunkowością i finansami w firmie. Jeżeli próbujesz to robić, na pewno widzisz, że… to nie działa.

Takie informacje pomagają budować wartość twojej firmy w oczach obecnych klientów, którzy dzięki temu mogą czuć się lepiej poinformowani. Ale czy w ten sposób dotrzesz do nowych? Nie ma większych szans. Przecież fanpage obserwują głównie osoby, które już cię znają.

Dobra wiadomość jest jednak taka, że social media możesz wykorzystać w inny, dużo lepszy sposób, dzięki któremu dowiesz się więcej o swoich potencjalnych klientach i stworzysz bio skrojone na miarę osób zainteresowanych twoimi usługami.

Jeżeli pod wpływem tego odcinka podcastu, zmienisz coś na swojej stronie lub profilu w mediach społecznościowych, pochwal się tym w social mediach za pomocą hasztagu #wzorowaksiegowa.

Dodatkowo możesz umieścić swój nowy opis w komentarzu pod tym odcinkiem. Tę stronę odwiedza wielu przedsiębiorców – może któryś z nich szuka właśnie ciebie?

Linki do osób i firm wymienionych
w tym odcinku podcastu

Prezent dla słuchaczy

Strategie wyróżniania się w sieci
4 strategie, które pomogą ci wyróżnić się na tle konkurencji. Zapisz się do Klubu MWF i pobierz PDF Chcę to 

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Określ, w czym się specjalizujesz.
  2. Dowiedz się, co obecni klienci cenią we współpracy z tobą.
  3. Komunikuj swoją specjalizację i wartościową cechę wszędzie, gdzie się da. Zacznij od zmiany opisu swojego profilu w social mediach.

Podcast w wersji wideo

Tych odcinków też warto posłuchać

Podcast do czytania

Z tego wpisu dowiesz się:

Czego klienci oczekują od biura rachunkowego?

W jednej z grup biznesowych na Facebooku wpisałem w wyszukiwarce hasło: „szukam księgowej” i wyświetliły mi się m.in. takie wyniki:

Szukam księgowej lub biura. Planuję sprzedawać e‑book oraz kurs online. Zależy mi na tym, byśmy się dobrze dogadywały, z humorem i dystansem. Chciałabym też, by osoba opiekująca się mną była obeznana we wszelkich zniżkach, ulgach i dotacjach i sama wychodziła z inicjatywą.

Szukam księgowej, która znałaby się na takich tematach: działalność nierejestrowa, sprzedaż plików cyfrowych za granicę, rozliczanie prowizji z Etsy, sprzedaż rękodzieła (wysyłkowa) i do tego umiałaby tłumaczyć w totalnie prosty sposób.

Szukam księgowej, która ogarnia kwestie praw autorskich, umów licencyjnych itp. Szukam osoby, która sama się upomni pod koniec miesiąca, jak ja do niej nie napiszę, bo jestem człowiekiem-chaosem.

Pierwszy wniosek, jaki od razu mi się nasuwa, to fakt, że ludzie ciągle szukają księgowych. Warto więc warto regularnie wyszukiwać w internecie frazę „szukam księgowej” i odpowiadać na ogłoszenia. Ale to nie wszystko.

Czy widzisz pewien schemat w tych postach?

Jeżeli ktoś szuka księgowej lub biura rachunkowego, to często (świadomie lub nie) bierze pod uwagę dwie rzeczy:

  • Czy ta księgowa zna się na rozliczaniu takiej działalności, jak moja?
  • Czy będziemy się dobrze dogadywać?

Sekret polega na tym, żeby odpowiedzieć na te pytania, zanim klient je zada.

Jakie błędy popełniają księgowe, przedstawiając swoje usługi w internecie?

Na stronie biur rachunkowych widzę najczęściej coś takiego:

Oferujemy następujące usługi:
– Pomoc w zakładaniu działalności gospodarczej
– Rozliczanie KPiR
– Ryczałt ewidencjonowany
– Deklaracje PIT, VAT, ZUS
– Zwrot VAT z US
– Kadry i płace
– Przygotowywanie wniosków

Albo coś takiego:

Od 20 lat świadczymy kompleksowe usługi księgowe i kadrowo-płacowe, wspierając przy tym naszych klientów w codziennym rozwoju ich firm. Dbamy o Państwa bezpieczeństwo i komfort. Wieloletnia działalność pomogła nam zbudować doświadczony zespół, który fachowo podchodzi do indywidualnych zapytań każdego z naszych klientów.

Czy widzisz różnicę między tym, czego szukają klienci, a tym, jak mówią o sobie księgowi? Przedsiębiorcy komunikują swoje potrzeby zupełnie inaczej niż biura rachunkowe prezentują swoje oferty. Nic dziwnego, że trudno im znaleźć wspólny mianownik.

Jak stworzyć bio, które przyciągnie więcej klientów?

Chodzi o to, żeby obydwa te opisy były jak najbardziej zbliżone. Żeby klienci i księgowi mówili jednym głosem – dzięki temu łatwiej się dogadają i… rozpoczną współpracę.

Na to, co piszą klienci, nie masz wpływu. Skup się więc na tym, co możesz zrobić po swojej stronie.

Na początek wystarczą trzy proste rzeczy, które możesz zrobić w 15 minut:

  1. Określ, w czym się specjalizujesz. Nie stresuj się, to nie znaczy, że masz obsługiwać od jutra wyłącznie klientów sprzedających kursy online albo rękodzieło. To znaczy tylko tyle, że bardzo dobrze znasz specyfikę danej grupy docelowej i chcesz mieć więcej podobnych klientów.
  2. Dowiedz się, co obecni klienci cenią we współpracy z tobą. Wychodzisz z inicjatywą? Umiesz prosto wytłumaczyć trudne rzeczy? Pilnujesz, żeby klient nie przegapił żadnego terminu? Odpisujesz na maile w ciągu godziny? Wysyłasz raporty z wykresami? Uwaga: nie wrzucaj tu wszystkiego, co ci przyjdzie do głowy, bo nikt nie uwierzy w taką litanię. Wybierz najlepiej jedną, a maksymalnie dwie cechy, które najbardziej doceniają twoi klienci. Jeżeli nie wiesz, jakie to cechy, zapytaj klientów przy najbliższej okazji. Odpowiedzi mogą cię zaskoczyć!
  3. Komunikuj dwa wcześniejsze elementy (specjalizację i wartościową cechę) wszędzie, gdzie tylko się da. W pierwszej kolejności zmień opis swojego profilu w social mediach.

Chcesz wiedzieć pierwszy, gdy na moim blogu pojawi się coś nowego? Zapisz się do Klubu MWF.

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.
Wyraź swoją opinię Dodaj komentarz
Podaj dalej Jeśli spodobał ci się ten odcinek - udostępnij go swoim znajomym:

Dodaj komentarz

Subskrybuj
Powiadom o
guest
10 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr
1 miesiąc temu

Specjalizuję się w księgowości dla biznesu internetowego, który pracuje zdalnie, wykorzystuje nowe technologie i oczekuje wglądu w wyniki na bieżąco. Do nudnej pracy zaprzęgam roboty i automatyzację, żeby ograniczyć twoje koszty i skupić się na ważnych rzecz, co szczególnie docenią przedsiębiorcy w eCommerce i dropshippingu, gdy przekonają się, że wcale nie trzeba płacić za każdą fakturę kosztową 🙂 Chętnie pomagam w zrozumieniu zagadnień papierkowych i podatkowych, udostępniam Ci program finansowo-księgowy i nie boję się obsługiwać spółek z o.o. na pełnej księgowości. Jeżeli podoba Ci się taka wizja, to można ze mną popisać na https://neobooks.pl/?utm_source=malawielkafirma341 i sprawdzić jak potężny jest mix rachunkowości i IT.

Marek Jankowski
1 miesiąc temu
Reply to  Piotr

Dobre 🙂 Kojarzę, że nawet byłem na Twojej stronie, przygotowując ten odcinek 🙂

Marcin
1 miesiąc temu

Poniedziałek, przed 20-stym i taki odcinek podcastu :), myślę, że większość z księgowych na dziś (Marku w branży pracują nie tylko kobiety 😉 ) nie ma czasu na reklamę i poprawki w Bio. Uwagi jak zwykle w twoich podcastach ciekawe i godne rozważenia. Biuro rachunkowe z pasji do „przesłuchiwania cyfr, aż będą mówiły to, co chcę usłyszeć 🙂

Marek Jankowski
1 miesiąc temu
Reply to  Marcin

Cześć, Marcin! Pierwsze biuro rachunkowe, do którego się zgłosiłem 17 lat temu, zakładając działalność gospodarczą, było prowadzone przez mężczyzn, więc już wtedy w tej branży nie pracowały wyłącznie kobiety! Ale jednak to one przeważają. A ponieważ zwykle są poszkodowane, bo nazwy zawodów podaje się częściej w rodzaju męskim, to postanowiłem w tym odcinku choć trochę im to zrekompensować. 😉 Poprawki w bio można na szczęście wprowadzić zawsze, nie tylko w tym tygodniu, więc bez stresu. 🙂 „Przesłuchiwanie cyfr, aż będą mówiły to, co chcesz usłyszeć” brzmi intrygująco – kojarzy mi się z umiejętnością wykorzystywania różnych mało znanych przepisów z korzyścią dla klienta. Może się też niestety kojarzyć z kreatywną księgowością i naciąganiem faktów, co jest mocno ryzykowne, ale myślę, że można temu zapobiec, osadzając to zdanie w odpowiednim kontekście. Wszedłem… Czytaj więcej »

Paweł Heczko
1 miesiąc temu

To niezwykle cenny odcinek dla księgowych. Największa moją bolączką przy poszukiwaniu tego idealnego biura były właśnie suche i nijakie opisu firm. Większość tych znalezionych kontaktów w ogóle niespecjalnie chciała porozmawiać o mojej firmie przed podpisaniem umowy w myśl zasady „zapłać to pogadamy”. Ostatecznie wybór padł na biuro rachunkowe które poświeciło mi może 2h na rozmowę o tym jak działa moja firma, w jaka stronę bedzie rozwijana i jak najlepiej podejść do tej całej biurokracji księgowej. Co lepsze, do dziś moge zadać mojej ulubionej księgowej niemal dowolne pytanie i wiem, że odpiszą na maila, a jak się zagalopuję z terminami – to zadbają o to bym kompletował dokumenty na czas – nie jakaś horrendalną opłatą – a po prostu emailem czy smsem. Dlatego największa ich wartością jest właśnie kontakt i odrobina zrozumienia problemów przedsiębiorcy… Czytaj więcej »

Marek Jankowski
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł Heczko

Hej Paweł! Doskonałe wskazówki dla innych biur, które chcą się poprawić obsługę klienta i budować relacje na lata. Dzięki wielkie!

Biuro rachunkowo-księgowe Marzena Grzeszczyk
Biuro rachunkowo-księgowe Marzena Grzeszczyk
1 miesiąc temu

Twoja spółka z o.o. rozwija się na rynkach zagranicznych? Moja księgowość zadba o ochronę Twoich interesów.
Określa mnie profesjonalizm i pasja, z jaką podchodzę do swojej pracy.
#wzorowaksięgowa
Pozdrawiam 🙂

Marek Jankowski
1 miesiąc temu

Brawo Marzena 🙂 Rynki zagraniczne – konkret. Nad typ profesjonalizmem jeszcze bym pomyślał, co to konkretnie oznacza dla klienta. Pilnowanie terminów? Wyłapywanie, gdy klient nie dostarczy faktury kosztowej? Podpowiadanie odliczeń, ulg lub dotacji? Każdy może to rozumieć trochę inaczej, więc warto doprecyzować. Podobnie ze słowem „pasja” – co Cię w tej pracy kręci? Szukaj określeń, które opisują konkretne sytuacje, które klient może sobie wyobrazić.

www.Biuro-Rachunkowe.com.pl
1 miesiąc temu

Naszą specjalnością jest obsługa małych firm z branży usługowej. We współpracy stawiamy na komunikację i dobry przepływ informacji również on-line. Przypominamy o przekazaniu dokumentów i ważnych terminach podatkowych, żebyś Ty Przedsiębiorco, nie zaprzątał sobie tym głowy.
W księgowości oprócz terminowości ważna jest poprawność księgowań i śledzenie na bieżąco zmian w przepisach. Dlatego dokładnie weryfikujemy poprawność i kompletność dokumentów w zakresie kosztów stałych, a poprawność księgowań jest weryfikowana przez dwie pary oczu.
Zapraszamy do kontaktu przez http://www.biuro-rachunkowe.com.pl

Marek Jankowski
1 miesiąc temu

Język trochę formalny jak dla mnie, ale na pewno są klienci, którzy tak wolą. Najważniejsze, że są konkrety – dobra robota! 🙂