Dla kogo jest ten blog?

Blog Mała Wielka Firma powstał w 2008 r., żeby dostarczać właścicielom małych firm wiedzę i doświadczenia pomagające prowadzić działalność gospodarczą. Osoby zakładające firmy zwykle znają się na branży, w której chcą działać. Stylista otwiera salon fryzjerski, ciastkarz – cukiernię, a anglista – szkołę językową. Ale nawet jeżeli jesteś mistrzem w swoim fachu, niekoniecznie będziesz dobrym przedsiębiorcą. Do tego potrzeba innych umiejętności. Mała Wielka Firma pomoże ci je rozwinąć.

Mała wielka firma

Na początku blog miał być uzupełnieniem mojej książki Mała wielka firma (Studio Emka, 2008). Tego rodzaju lektury mają pewną wadę: przewracasz ostatnią stronę i już pędzisz do innych spraw, nie realizując nawet ułamka tego, o czym przeczytałeś. Blog miał temu zaradzić i dostarczać kolejnych pomysłów na rozwój firmy.

Podcast

W 2009 r. na blogu zaczęły pojawiać się pierwsze odcinki podcastu Mała Wielka Firma. Audycja (tworzona przez 8 lat wspólnie z Pawłem Tkaczykiem) szybko stała się najpopularniejszym polskim podcastem o zarządzaniu i marketingu w iTunes.

Słuchaj w iTunes

Słuchaj na Androidzie

Pułapki small biznesu

Materiały z bloga, wzbogacone doświadczeniami czytelników, posłużyły do napisania książki Pułapki small biznesu. 133 mity, które niszczą twoją firmę (Onepress, 2011). Do papierowego wydania była dołączona płyta CD, zawierająca ok. 50 odcinków podkastu. Książka dotarła do 1. miejsca listy bestsellerów Onepress.pl.

Marek Jankowski

Marek Jankowski

Założyciel bloga Mała Wielka Firma

Jestem przedsiębiorcą, dziennikarzem, podkasterem, mężem i ojcem. Od czasu do czasu także mówcą publicznym (strasznie drętwo to brzmi, ale public speaker chyba nie ma lepszego polskiego odpowiednika), współtwórcą targów branżowych i autorem książek. Nie pamiętam, kiedy ostatnio się nudziłem.

Jako student pracowałem we wrocławskim Radiu Klakson, później można było mnie posłuchać w RMF FM i Radiu Wrocław. Zostawiłem pracę w mediach w 2004 r., żeby założyć własną firmę, bo zawsze chciałem być niezależny i pracować na własny rachunek.

Na początku współtworzyłem jedno z pierwszych w Polsce centrów edukacyjnych dla małych dzieci. Od 2008 r. moim głównym zajęciem jest wydawanie czasopisma „Branża Dziecięca”, adresowanego do właścicieli sklepów z zabawkami i artykułami dla najmłodszych.

Więcej o blogu i o mnie możesz przeczytać tutaj.

Doczytałeś prawie do końca, więc mam jeszcze jedną sprawę. Według wszelkich statystyk za chwilę przejdziesz na inną stronę i już nigdy nie wrócisz. Szkoda by było, bo mam dla ciebie sporo ciekawych materiałów, które pomogą ci w prowadzeniu firmy. Jest tylko jeden warunek: kliknij przycisk poniżej, śmiało. Nie wysyłam spamu, a jeżeli ci się znudzi, to w każdym mailu ode mnie jest link umożliwiający wypisanie się jednym kliknięciem.

Niektóre linki zamieszczane na blogu, kierujące do produktów lub usług, są linkami afiliacyjnymi. Jeżeli wchodzisz przez nie na stronę sprzedawcy i kupujesz, dostaję wynagrodzenie za sprowadzenie klienta (zwykle kilka procent od kwoty transakcji). Twoja cena się nie zmienia – sprzedawca dzieli się ze mną częścią własnej marży. Jeżeli jednak polecam jakąś firmę lub ofertę, nie robię tego z powodu ewentualnej prowizji. Rekomenduję wyłącznie takie oferty, z których sam korzystam i uważam, że mogą zainteresować również innych.