Jak Michał Szafrański buduje wizerunek
swojej marki w internecie?
Żeby zbudować silną markę osobistą trzeba mieć albo dużo cierpliwości, albo dużo pieniędzy, prawda?
Cóż… niezupełnie.
Kiedyś rzeczywiście tak było. Jeżeli chciałeś zaistnieć w powszechnej świadomości, musiałeś cierpliwie docierać do kolejnych odbiorców. Zdobycie rozpoznawalności w kraju liczącym 38 mln mieszkańców mogło zająć całe lata.
Nie wystarczy przecież, żeby ktoś cię zobaczył – powinien cię zapamiętać. Cały proces dało się przyspieszyć, o ile dysponowałeś wielomilionowym budżetem na reklamę (lub znajomościami w telewizji).
Na szczęście dziś mamy internet. To właśnie dzięki niemu swoją markę osobistą zbudował w spektakularny sposób Michał Szafrański.
Przez ponad 10 lat był cenionym menedżerem w branży IT (napisał m.in. książkę o Windowsie 95, która rozeszła się w ponad 30 tys. egzemplarzy). W 2012 r. założył blog Jak oszczędzać pieniądze. To był początek nowego rozdziału w jego życiu.
Rok poźniej zrezygnował z etatu i skupił się na zarabianiu na blogu. Gdy dziś wpiszesz „Michał Szafrański” w Google, zobaczysz coś takiego:
Blog Jak oszczędzać pieniądze odwiedziło w 2015 r. ponad 2 mln osób. Jego autor zdobył rozmaite nagrody i wyróżnienia.
Jakimi sposobami udało mu się tak szybko zbudować silną markę osobistą? Posłuchaj! Rozmowa jest podzielona na dwa odcinki.