20 sposobów, aby przyciągać klientów
i sprzedawać bez strony internetowej
To nieprawda, że musisz mieć firmową stronę internetową.
Zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz, jej tworzenie może być dużym błędem.
Po pierwsze, wyłożenie kilku tysięcy złotych, zanim cokolwiek zarobisz, spowoduje znaczną dziurę w twoim budżecie (a trzeba z czegoś żyć, zanim pojawią się pieniądze od klientów).
Po drugie, na starcie zwykle nie wiesz, czego potrzebujesz. Tylko ci się wydaje. Więc twoja strona będzie może i ładna, ale prawie na pewno z czasem okaże się mało praktyczna i trzeba będzie ją przebudować.
Poznaj 20 sposobów, jak prowadzić własną firmę i sprzedawać bez strony internetowej.
Chcesz czegoś więcej? Polecam mój e‑book Jak zdobyć klienta.
Spis treści:
Idź tam, gdzie są klienci
Aby twoja strona spełniła swoje zadanie, klienci muszą wiedzieć o jej istnieniu i ją odwiedzić.
Czy nie lepiej pójść tam, gdzie twoi potencjalni kupujący już są?
Oto kilka sposobów:
- Zgłaszaj się, gdy ktoś szuka specjalisty w social mediach.
- Obserwuj komentarze pod postami konkurencji.
- Strategicznie komentuj w grupach, wspominając o swoich doświadczeniach.
- Napisz jasno w opisie profilu (bio), co można u ciebie kupić.
- Odpowiadaj na ogłoszenia w marketplace’ach (Oferia, Useme itp.).
- Zaproponuj swoje treści komuś, kto dociera do twojej grupy docelowej.
- Dogadaj się z partnerem, który oferuje komplementarne usługi.
Jeżeli Twoja grupa docelowa to soloprzedsiębiorcy, możesz do nich dotrzeć przez reklamę w moim newsletterze.
Oczywiście może być tak, że klient nie będzie od razu gotowy, żeby kupić. Będzie potrzebował lepiej cię poznać, żeby mieć pewność, że się nie rozczaruje. Co wtedy?
Daj próbkę swoich możliwości
Jak możesz udowodnić klientowi, że potrafisz rozwiązać jego problem?
- Zaoferuj darmową konsultację.
- Rób sesje pytań i odpowiedzi w formie live’ów.
- Organizuj webinary (mogą być płatne).
- Wysyłaj newsletter.
- Przygotuj sekwencję maili.
- Dziel się swoimi doświadczeniami w sieci (np. w formie podcastu).
- Stwórz portfolio z wybranymi pracami.
Jeżeli dasz klientowi próbkę swoich możliwości i go przekonasz, pozostanie jeszcze jeden ważny krok.
Przyjmij zamówienie
Możesz to zrobić, nie mając strony internetowej. Wystarczy skorzystać z odpowiednich narzędzi:
- Dopracuj swoją wizytówkę Google.
- Podaj klientowi link bezpośrednio do koszyka.
- Podaj link do formularza.
- Podaj link do kalkulatora.
- Podaj link do kalendarza.
- Stwórz prostą stronę z ofertą (landing page) – atrakcyjną treść, która przyciągnie klientów, możesz przygotować nawet w godzinę.
Strona internetowa nie jest niezbędna. Możesz pozyskiwać zlecenia i sprzedawać bez niej, o ile pojawiasz się tam, gdzie twoi klienci, demonstrujesz, jak możesz im pomóc i umożliwiasz dokonanie transakcji.
Więcej pomysłów, które ci pomogą, znajdziesz w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl.
3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu
- Zastanów się, gdzie klienci szukają takich usług, jak twoje.
- Zaplanuj, co zrobisz, żeby pokazać klientowi swój profesjonalizm, zanim złoży zamówienie.
- Pomyśl, co możesz zrobić, żeby ułatwić klientowi złożenie zamówienia online.
Przydatne linki
- Kurs Tworzenie ofert z ChatGPT w 60 minut
- Kurs dla podcasterów PodcastPro™
- Reklama w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl
- Artykuł Czy warto szukać zleceń na Oferii?
- Koszyk zakupowy: SalesCRM, Easycart, 1koszyk
- Formularze: Tally, Formularze Google
- Rezerwowanie terminów: Bookero.pl, Zarezerwuj.pl, Nakiedy.pl
- Tworzenie prostych stron: Imkreator, Witryny Google
- Kreator Divi do tworzenia stron na WordPressie
- Newsletter Soloprzedsiebiorca.pl