20 sposobów, aby przyciągać klientów
i sprzedawać bez strony internetowej

To nieprawda, że musisz mieć firmową stronę internetową.

Zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz, jej tworzenie może być dużym błędem.

Po pierwsze, wyłożenie kilku tysięcy złotych, zanim cokolwiek zarobisz, spowoduje znaczną dziurę w twoim budżecie (a trzeba z czegoś żyć, zanim pojawią się pieniądze od klientów).

Po drugie, na starcie zwykle nie wiesz, czego potrzebujesz. Tylko ci się wydaje. Więc twoja strona będzie może i ładna, ale prawie na pewno z czasem okaże się mało praktyczna i trzeba będzie ją przebudować.

Poznaj 20 sposobów, jak prowadzić własną firmę i sprzedawać bez strony internetowej.

Idź tam, gdzie są klienci

Aby twoja strona spełniła swoje zadanie, klienci muszą wiedzieć o jej istnieniu i ją odwiedzić.

Czy nie lepiej pójść tam, gdzie twoi potencjalni kupujący już są?

Oto kilka sposobów:

  1. Zgłaszaj się, gdy ktoś szuka specjalisty w social mediach.
  2. Obserwuj komentarze pod postami konkurencji.
  3. Strategicznie komentuj w grupach, wspominając o swoich doświadczeniach.
  4. Napisz jasno w opisie profilu (bio), co można u ciebie kupić.
  5. Odpowiadaj na ogłoszenia w marketplace’ach (Oferia, Useme itp.).
  6. Zaproponuj swoje treści komuś, kto dociera do twojej grupy docelowej.
  7. Dogadaj się z partnerem, który oferuje komplementarne usługi.

Jeżeli Twoja grupa docelowa to soloprzedsiębiorcy, możesz do nich dotrzeć przez reklamę w moim newsletterze.

Oczywiście może być tak, że klient nie będzie od razu gotowy, żeby kupić. Będzie potrzebował lepiej cię poznać, żeby mieć pewność, że się nie rozczaruje. Co wtedy?

Daj próbkę swoich możliwości

Jak możesz udowodnić klientowi, że potrafisz rozwiązać jego problem?

  1. Zaoferuj darmową konsultację.
  2. Rób sesje pytań i odpowiedzi w formie live’ów.
  3. Organizuj webinary (mogą być płatne).
  4. Wysyłaj newsletter.
  5. Przygotuj sekwencję maili.
  6. Dziel się swoimi doświadczeniami w sieci (np. w formie podcastu).
  7. Stwórz portfolio z wybranymi pracami.

Jeżeli dasz klientowi próbkę swoich możliwości i go przekonasz, pozostanie jeszcze jeden ważny krok.

Przyjmij zamówienie

Możesz to zrobić, nie mając strony internetowej. Wystarczy skorzystać z odpowiednich narzędzi:

  1. Dopracuj swoją wizytówkę Google.
  2. Podaj klientowi link bezpośrednio do koszyka.
  3. Podaj link do formularza.
  4. Podaj link do kalkulatora.
  5. Podaj link do kalendarza.
  6. Stwórz prostą stronę z ofertą (landing page) – atrakcyjną treść, która przyciągnie klientów, możesz przygotować nawet w godzinę.

Strona internetowa nie jest niezbędna. Możesz pozyskiwać zlecenia i sprzedawać bez niej, o ile pojawiasz się tam, gdzie twoi klienci, demonstrujesz, jak możesz im pomóc i umożliwiasz dokonanie transakcji.

Więcej pomysłów, które ci pomogą, znajdziesz w newsletterze Soloprzedsiebiorca.pl.

3 rzeczy do zrobienia po wysłuchaniu tego podcastu

  1. Zastanów się, gdzie klienci szukają takich usług, jak twoje.
  2. Zaplanuj, co zrobisz, żeby pokazać klientowi swój profesjonalizm, zanim złoży zamówienie.
  3. Pomyśl, co możesz zrobić, żeby ułatwić klientowi złożenie zamówienia online.
Aby używać odtwarzaczy multimedialnych, musisz wyrazić zgodę na użycie plików cookies usług odtwarzaczy
Ok, zgadzam się

Przydatne linki

Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.