Przytłoczeni nadmiarem obowiązków przedsiębiorcy przyznają, że czasem brakuje im czasu na promocję firmy. Wydaje się, że inne sprawy mają wyższy priorytet, ale czy może być coś ważniejszego niż informowanie odbiorców o tym, co znajduje się w naszej ofercie? Po co prowadzić biznes, o którym nikt nie wie? Na marketing nie tylko warto, ale przede wszystkim trzeba znaleźć czas. Oto lista książek, z których dowiesz się, jak robić dobry marketing.

To jest marketing – okładka

To jest marketing!

Seth Godin

Książka, której podtytuł brzmi: Nie zostaniesz zauważony, dopóki nie nauczysz się widzieć, jest podsumowaniem tego, jak powinien działać współczesny marketing. Seth Godin uważa, że sukces marketingowy bierze się z głębokiego zrozumienia grupy docelowej i z umożliwienia tym ludziom zmiany na lepsze. Innymi słowy: trzeba im pomóc stać się tym, kim chcą się stać. Próba dotarcia do jak najszerszego grona odbiorców kończy się stworzeniem uśrednionego, czyli po prostu nudnego komunikatu. Z drugiej strony, nawet najlepsza idea nie sprzeda się sama i trzeba czasu, żeby ludzie się do niej przekonali. Najlepsi marketerzy są jak rolnicy, którzy sieją i doglądają plonów, a nie jak myśliwi, którzy cały czas polują na coś nowego.

Kup tę książkę
Zrozumieć marketing – okładka

Zrozumieć marketing

Artur Jabłoński, Marek Piasek

Artur Jabłoński i Marek Piasek wdrażają w Polsce wiedzę wyniesioną od znanych amerykańskich marketerów. Książka to merytoryczna esencja przefiltrowana przez doświadczenia autorów. Zaczyna się od zagadnienia, jak lepiej zrozumieć klientów, omawia zasadę działania lejków sprzedażowych, prezentuje kampanię Ask, podpowiada, jak przyciągnąć klientów zainteresowanych zakupem i jak opisać produkt, żeby ludzie ostatecznie go kupili. Mocną stroną książki są case studies – opisy konkretnych kampanii prowadzonych przez autorów.

Kup tę książkę
Co chce wiedzieć klient – okładka

Co chce wiedzieć klient

Marcus Sheridan

Autor zaczynał pracę w małej, trzyosobowej firmie handlującej basenami z włókna szklanego. Dzięki jego działaniom firma nie tylko rozwinęła sprzedaż, ale również stała się jednym z największych producentów takich basenów w USA. W czym tkwił sekret ich sukcesu? W content marketingu! Marcus Sheridan podpowiada, o czym mówić w content marketingu marki, żeby przyciągać odpowiednie osoby i jednocześnie dyskwalifikować te, które i tak nic od nas nie kupią. Poza tym instruuje, jak wdrażać content marketing w życie, używając do tego wideo czy dobrej strony internetowej. Gotowe wskazówki czekające na wykorzystanie – to niewątpliwa zaleta tej pozycji.

Kup tę książkę
Plan marketingowy na jednej stronie – okładka

Plan marketingowy na jednej stronie

Allan Dib

Co zrobić na różnych etapach kontaktu z klientem, żeby osiągać lepsze wyniki? Porady autora można rzeczywiście rozpisać na jednej stronie formatu A4, dzieląc działania na 3 fazy – przed, w trakcie i po zakupie – i przypisując każdej z nich po 3 akcje. Co należy zrobić przed zakupem? Wybrać grupę docelową, popracować nad komunikacją i poszukać odpowiednich kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Co trzeba zrobić w trakcie działań marketingowych? Pozyskać klientów, dać się im lepiej poznać i doprowadzić do transakcji. A jakie działania podejmujemy po zakupie? Obsługujemy klienta, zwiększamy jego wartość w czasie jego kontaktu z firmą (lifetime value) oraz pozyskujemy rekomendacje. Książka jest prosta i praktyczna i faktycznie ułatwia cały proces tworzenia planu marketingowego firmy.

Kup tę książkę
Marketing Made Simple – okładka

Marketing Made Simple

Donald Miller

Autor opisuje 5 kroków do tego, aby twoja marka skuteczniej przyciągała klientów. Co powinieneś zrobić? Po pierwsze, zbuduj opowieść dla swojej marki (temu tematowi Donald Miller poświęcił również inną książkę – Model StoryBrand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki). Po drugie, stwórz dwuzdaniowy opis swojej marki. Po trzecie, stwórz teksty na stronę internetową. Po czwarte, przygotuj PDF, który będziesz rozdawać za darmo w zamian za zapis na twoją listę mailingową. I po piąte, stwórz kolejkę maili, które będziesz wysyłać osobom zapisanym na twoją listę. Ten prosty lejek sprzedażowy to idealna propozycja dla osób, które nie wiedzą, od czego zacząć marketing swojej marki, bo czują, że informacji na ten temat jest zdecydowanie za dużo.

Kup tę książkę
Model Story Brand - okładka

Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki

Donald Miller

Książka o skutecznym komunikowaniu klientom założeń naszej marki i przedstawianiu im oferty oraz użyteczności naszych produktów i usług. Autor przytacza przykład fotografa sprzedającego kurs dla rodziców, którzy chcieli nauczyć się robić zdjęcia dzieciom. Reklamował swój produkt hasłem: „Potęga fotografii w rękach rodziców”. Zdecydował się wprowadzić w ofercie pewne zmiany. Jedna z nich obejmowała zmianę hasła promocyjnego na: „Pomagamy rodzicom robić lepsze zdjęcia”. Efekt? Sprzedaż kursu z 28 tysięcy dolarów wzrosła w następnej kampanii do 103 tysięcy!

Kup tę książkę
Zakamarki marki - okładka

Zakamarki marki

Paweł Tkaczyk

Strategia budowania silnej marki rozłożona na czynniki pierwsze przez wieloletniego praktyka marketingu. Niektórzy właściciele biznesów mniej lub bardziej świadomie bagatelizują to zagadnienie – a potem dziwią się, że coś im nie idzie. Dlatego warto już na początku działalności zainteresować się takimi kwestiami, jak komunikacja marki czy identyfikacja wizualna, i postawić na marketing, który będzie dla twojej firmy udaną inwestycją tylko pod warunkiem, że będziesz go robić dobrze.

Kup tę książkę
Growth hacker marketing - okładka

Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy

Ryan Holiday

Hakerzy internetowi potrafią włamywać się do systemów informatycznych bez stosownych uprawnień. Hakerzy wzrostu umieją rozhulać marketingową maszynę bez wielkiego budżetu. Ryan Holiday, autor wielu głośnych kampanii reklamowych, pokazuje w tej książce sposoby, jak za pomocą sprytnych trików i internetu osiągać cele, które dotychczas były możliwe tylko z użyciem spotów telewizyjnych i bilbordów.

Kup tę książkę
Emotional boosting - okładka

Emotional Boosting

Hans-Georg Häusel

Niemieccy naukowcy być może nie są twoim pierwszym skojarzeniem, gdy myślisz o emocjach. A może powinni? Przynajmniej jeden z nich – autor tej książki. Zaczyna się ona właśnie od odpowiedzi na pytanie, czym są emocje. Na kolejnych stronach Hans-Georg Häusel opisuje, jak zaszczepiać emocje w produktach i sposobie ich prezentacji, w handlu detalicznym, w komunikacji online, usługach, sprzedaży i kulturze organizacyjnej. Osobny rozdział jest poświęcony emocjom w relacjach B2B, bo tam również mają one ogromne znaczenie.

Kup tę książkę
Grywalizacja - okładka

Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych

Paweł Tkaczyk

Jak zwiększyć zaangażowanie osób w wykonywanie konkretnego zadania? Można wykorzystać do tego mechanizmy znane z gier. Na tym właśnie polega grywalizacja. Pokonywanie kolejnych wyzwań, rywalizacja i współpraca sprawiają, że zaczynamy czerpać przyjemność z nawet najbardziej rutynowych i pozornie mało atrakcyjnych zadań. Harvard Business Review uznał grywalizację za jeden z wiodących trendów marketingowych XXI wieku, a Paweł Tkaczyk przedstawia ten temat szczegółowo, konkretnie i poziom po poziomie, sięgając po przykłady z życia.

Kup tę książkę
Strategia marketingowa - okładka

Strategia marketingowa

Maciej Tesławski

Ta książka pomaga uporządkować sobie wiedzę na temat marketingu. Jest nie tylko bardzo praktyczna, ale ma również ciekawą formę, bo powstała we współpracy z czytelnikami, których komentarze i pytania pojawiają się w treści. „Przeczytałem ją trzy razy. Po pierwszym razie moja głowa była wypakowana pomysłami. Kiedy czytałem ją kolejny raz, to wszystko zaczęło układać mi się w głowie” – poleca Mateusz Czech.

Kup tę książkę
Sztuka rynkologii - okładka

Sztuka rynkologii

Jacek Kotarbiński

Rynkologia to nie tylko polski odpowiednik słowa marketing. To marketing w nowym wydaniu, dopasowanym do potrzeb i możliwości w XXI wieku. W rynkologii nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać jak najwięcej. Jej celem jest dostarczanie produktów i usług, które mają realną wartość z punktu widzenia odbiorców i budowanie z nimi w sposób etyczny długotrwałych relacji.

Kup tę książkę
Neuromarketing - okładka

Neuromarketing

Roger Dooley

Podtytuł tej książki obiecuje 100 szybkich, łatwych i tanich sposobów na przekonanie klienta i autor dotrzymuje słowa. Choć wszystkie opisane techniki są oparte na badaniach mózgu, jest to pozycja przystępna i adresowana do szerokiego grona odbiorców. „Ta książka otwiera oczy na wiele spraw, które wydają się oczywiste, a wcale takie nie są” – poleca Magdalena Urbaniak.

Kup tę książkę
Rewolucja z marketing automation - okładka

Rewolucja z marketing automation

Grzegorz Błażewicz

Współcześni klienci pozostawiają po sobie mnóstwo śladów w internecie: na stronach www, w aplikacjach mobilnych i systemach transakcyjnych. Marketerzy, jeśli chcą działać skutecznie, muszą nauczyć się podążać tymi śladami: zbierać i przetwarzać dane, usprawniać komunikację i automatyzować procesy. W książce nie brakuje intrygujących case studies, przykładów zastosowania prezentowanej wiedzy w praktyce, a przede wszystkim wskazówek, które przydadzą się zarówno początkującym, jak i zaawansowanym.

Kup tę książkę
Plan Your Website – okładka

Plan Your Website

Steve Woody

Książka założyciela firmy Online Mastery, która robi strony internetowe, zawiera wskazówki dla przedsiębiorców, którzy chcą zrobić stronę samodzielnie albo zlecić to zadanie komuś innemu. Nie wystarczy znaleźć ładny motyw do WordPressa, a następnie wstawić swoje teksty i zdjęcia, żeby stworzyć stronę, która faktycznie pomoże ci w biznesie. Strona będzie wspierała twoją firmę, jeśli zadbasz o kilka istotnych elementów: strategię, podróż klienta (zapis na listę, produkt na zachętę, produkt właściwy, upsell), mapę strony, makietę, treść dla ludzi i wyszukiwarek, projekt graficzny, technologię (email, ecommerce, cms itd.), testowanie, analitykę oraz testy A/B przeprowadzane na bieżąco. Książka omawia wszystkie te aspekty.

Kup tę książkę
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – okładka

SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy

Paweł Cengiel

Książka przyda się szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z SEO, ponieważ natłok informacji na ten temat, jakie można znaleźć dziś w internecie, bywa dla niektórych przytłaczający. Ten praktyczny poradnik powstał w oparciu o pytania zadawane autorowi przez jego klientów, a także w odpowiedzi na wątpliwości, jakie miewają członkowie internetowych grup i społeczności zainteresowanych tym tematem. Jak wybierać słowa kluczowe do pozycjonowania? Na czym polega audyt SEO? Co to jest optymalizacja pod kątem SEO? Jak skutecznie pozyskiwać linki i w jaki sposób prowadzić content marketing, który polubią wyszukiwarki? Odpowiedzi na takie pytania, a także opis prawie 30 narzędzi SEO znajdziesz właśnie w tej książce.

Kup tę książkę
Nie każ mi myśleć - okładka

Nie każ mi myśleć!

Steve Krug

„Gdybym przeczytała tę książkę kilka lat wcześniej, to moje życie byłoby o wiele prostsze. Nie musiałabym uczyć się tego wszystkiego na własnych błędach” – ocenia Agata Chmielewska, która pojawiła się w MWF w odcinku na temat marketing automation w małej firmie. Warto dodać, że opisane przez autora mechanizmy można odnieść nie tylko do swojego bloga czy newslettera. Da się je również zastosować w innych działaniach marketingowych i najważniejszych procesach związanych z obsługą klienta.

Kup tę książkę
Skuteczna reklama na Facebooku - okładka

Skuteczna reklama na Facebooku

Artur Jabłoński

Jak skutecznie promować markę na Facebooku i utrzymywać zasięgi na przyzwoitym poziomie? Jak prowadzić kampanie, które przyciągają uwagę i sprzedają? Jak tworzyć reklamy, które działają? Opracowywanie strategii, tworzenie grafik, pisanie tekstów, mierzenie skuteczności kreacji reklamowych – to wszystko znajdziesz w przewodniku, którego autorem jest Artur Jabłoński. Bo nie chodzi tylko o to, żeby ustawić reklamę. Trzeba podejść do problemu strategicznie i wiedzieć, które elementy są kluczowe, żeby odnieść sukces.

Kup tę książkę
Superfani – okładka

Superfani

Pat Flynn

Jeżeli publikujesz treści w internecie, twoją społeczność można przedstawić w formie piramidy. Najszersza warstwa na dole to osoby, które od czasu do czasu trafiają na ciebie w sieci, ale nie angażują się w komunikację z tobą. Wyżej mamy tych, którzy zaczynają wchodzić w proste interakcje, np. lajkują lub komentują twoje posty na Facebooku. Trzeci poziom pojawia się wtedy, gdy odbiorcy zaczynają dyskutować między sobą i powstaje społeczność. Na samym szczycie są superfani, czyli ludzie, którzy konsumują wszystkie twoje treści i kupują praktycznie wszystko, co masz do zaoferowania. Pat Flynn w swojej książce opisuje, jak przeprowadzać odbiorców przez kolejne poziomy tej piramidy.

Kup tę książkę
Decydujące momenty – okładka

Decydujące momenty

Chip Heath, Dan Heath

Nasze życie składa się z bardzo wielu momentów, ale tylko nieliczne z nich zapamiętujemy. Czy można tworzyć momenty – w biznesie, edukacji czy życiu prywatnym – które na dłużej zapadają w pamięć? Według braci Heath można, pod warunkiem że poznamy cechy takich niezapomnianych momentów. Autorzy twierdzą, że istnieją cztery takie cechy, których pierwsze litery składają się na angielskie słowo EPIC: elevation (podniesienie rangi), pride (duma), insight (odkrycie) oraz connection (połączenie). Jaki związek mają te elementy z chwilami, które trudno zapomnieć, i jak wykorzystać tę wiedzę w biznesie? Odpowiedź znajdziesz w tej książce.

Kup tę książkę
Video marketing nie tylko na YouTube - okładka

Video marketing nie tylko na YouTube

Magdalena Daniłoś

Szybki internet (również mobilny), telefony wyposażone w coraz lepszej jakości kamery oraz serwisy i aplikacje ułatwiające przygotowanie i udostępnianie wideo sprawiły, że każdy może dziś korzystać z tej formy komunikacji. Magdalena Daniłoś napisała książkę, która pomoże każdemu marketerowi lepiej zrozumieć wideo i dzięki temu korzystać z niego skuteczniej.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej