Jak powiększać zespół, jak nim kierować i zarządzać, żeby działał sprawnie i przyczyniał się do sukcesu firmy? W jaki sposób wykorzystywać potencjał pracowników, motywować ich do pracy i weryfikować jej efekty? Jakie cechy powinien mieć dobry lider, a jakich błędów powinien jak ognia unikać? Kierowanie firmą nierzadko wiąże się z dowodzeniem większej lub mniejszej grupie ludzi. Trzeba zatem wiedzieć, dokąd najlepiej ich zaprowadzić.

Odwaga w przywództwie - okładka

Odwaga w przywództwie

Brene Brown

Odwaga jest domeną dobrego lidera. Odwaga powinna być też elementem kultury organizacyjnej firmy. Tylko wtedy pracownicy mogą poczuć twórczą swobodę, na której firma może skorzystać. Autorka przekonuje, że odważny lider musi posiadać cztery kompetencje, których na szczęście można się nauczyć. Odważny lider bierze na siebie odpowiedzialność za szukanie i rozwijanie potencjału w pomysłach i ludziach, nie udaje, że jest wszechwiedzący, dzieli się władzą z innymi oraz nie unika trudnych rozmów i sytuacji.

Kup tę książkę
Algorytmiczny lider – okładka

Algorytmiczny lider

Mike Walsh

Jak być inteligentnym, gdy maszyny są inteligentniejsze od nas? Autor książki pomaga wchodzić firmom do epoki cyfrowej, a w tej publikacji podaje 10 zasad, którymi powinni kierować się współcześni liderzy, dzieląc je na trzy grupy – zasady dotyczące sposobu myślenia, pracy i świata. Siły algorytmicznego lidera nie mierzy się liczbą osób, które do niego raportują, ale tym, jak skutecznie potrafi łączyć ze sobą ludzi i platformy, żeby osiągać określone cele. To lider odważny, który nie boi się eksperymentować, a za cel stawia sobie rzeczy niemal niemożliwe, np. dziesięciokrotne zwiększenie wyników firmy. Współczesny lider nie ma być strażnikiem pilnującym wykonywania zadań. Ma być ogrodnikiem, który stwarza optymalne warunki do tego, żeby firma i pracujący w niej ludzie się rozwijali.

Kup tę książkę
Narzędzia tytanów - okładka

Narzędzia Tytanów

Timothy Ferriss

Książka oparta na podcaście Tima Ferrisa, do którego zaprasza uznanych w swoich branżach liderów i pyta m.in. o zwyczaje, które pomogły im odnieść sukces. Jacek Kłosiński rekomenduje: „Mam taką manierę, że lubię zakreślać w książkach najlepsze rzeczy, później je przepisuję i wyciągam to, co najlepsze. Tu dosłownie musiałbym przepisać całą książkę. Może opuściłbym sekcję poświęconą zdrowiu, ale rozdziały dotyczące rozwoju własnej firmy czy rozwoju osobistego – rozumianego w dobrym kontekście, a nie jako taki tani coaching – to jest naprawdę czyste złoto”.

Kup tę książkę
Liderzy – okładka

Liderzy. 30 inspirujących rozmów z największymi liderami naszych czasów

David Rubenstein

Cykl 30 wywiadów z największymi liderami naszych czasów przeprowadzonych przez Davida Rubensteina – popularnego dziennikarza telewizyjnego. Wśród bohaterów m.in. Oprah Winfrey, Bill i Melinda Gatesowie, Jeff Bezos czy Warren Buffett. Warto przyjrzeć się ich drodze na szczyt i odkryć tajemnice ich sukcesu. Być może wiedza i doświadczenie, którymi się dzielą, pozwolą ci zbudować własne imperium?

Kup tę książkę
Ekstremalne przywództwo – okładka

Ekstremalne przywództwo

Jocko Willink, Leif Babin

Podtytuł – Elitarne taktyki Navy SEALs w zarządzaniu – nie wziął się znikąd. Autorzy książki szkolili dowódców amerykańskich żołnierzy, a później zauważyli, że zdobytą wiedzę można z powodzeniem przełożyć na świat biznesu. Z ich doświadczenia mogą korzystać menedżerowie i osoby zarządzające zespołami, dzięki czemu mogą być liderami pomagającymi swoim podwładnym osiągać cele i sukcesy. To, co sprawdza się w ekstremalnych sytuacjach w wojsku, może się też sprawdzić na biznesowym polu bitwy.

Kup tę książkę
Liderzy jedzą na końcu - okładka

Liderzy jedzą na końcu

Simon Sinek

Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie? Na pytanie zawarte w podtytule tej książki Simon Sinek odpowiada, rozwijając główną myśl ze swojego bestsellera nr 1 – Zaczynaj od dlaczego i przenosząc ją na grunt korporacyjny. Żeby twój zespół był zgrany i oddany jak amerykańscy Marines, trzeba stworzyć kulturę organizacyjną, w której pracownicy będą czuli, że są w firmie najcenniejszym kapitałem.

Kup tę książkę
Gra bez końca – okładka

Gra bez końca

Simon Sinek

Jak prowadzić swój biznes, żeby prosperował przez długie lata? Przede wszystkim nie warto skupiać się na krótkoterminowych i łatwych wygranych. Nie należy myśleć o tym, co zrobić, żeby ustawić się tu i teraz. Zdecydowanie lepiej patrzeć na horyzont i mierzyć daleko, dzięki czemu firma będzie się stabilnie rozwiać, przynosić zyski i skupiać wokół siebie lojalnych i oddanych pracowników. Koncepcje przedstawione w książce mają wiele punktów styku z tymi opisanymi w Liderzy jedzą na końcu tego samego autora.

Kup tę książkę
Potęga pozytywnego przywództwa - okładka

Potęga pozytywnego przywództwa

Jon Gordon

Jeden z ulubionych autorów Wojciecha Herry, napisał kilka książek, z których największy jak dotąd sukces odniósł Autobus energii. Kolejna książka Jona Gordona Potęga pozytywnego przywództwa to instrukcja krok po kroku, w jaki sposób zbudować zespół oparty na pozytywnej energii. Z licznych badań wynika, że takie nastawienie sprzyja osiąganiu lepszych wyników.

Kup tę książkę
Multipliers - okładka

Multipliers. How the Best Leaders Make Everyone Smarter

Liz Wiseman

Wyłapywanie talentów, motywowanie do działania, stawianie wyzwań, inspirowanie, zachęcanie do rozwoju – to umiejętności szefa idealnego, czyli takiego, który potrafi wyzwalać potencjał swoich pracowników. Zdecydowanie lepiej być liderem, który dodaje skrzydeł, a nie je podcina. Zyska na tym cała firma, zadania będą realizowane sprawniej, lepiej, szybciej. Zrobisz więcej przy mniejszej ilości zasobów, a pracownicy będą mogli przekuwać energię, którą im dostarczasz, w kolejne sukcesy.

Kup tę książkę
Być liderem - okładka

Być liderem

Alex Ferguson

Najbardziej utytułowany trener piłkarski w historii, który przez wiele lat był menedżerem klubu Manchester United, zdradza sekrety swojego warsztatu i pokazuje, jak doprowadził swój zespół do spektakularnych sukcesów i tak długo utrzymał go na szczycie. Dyscyplina, praca zespołowa i motywacja to wartości, które towarzyszyły mu w karierze. Jeśli dodamy do tego fakt, że książka Być liderem powstała we współpracy z inwestorem sir Michaelem Moritzem, możemy mieć pewność, że to tytuł, który spodoba się nie tylko fanom futbolu, ale też przedsiębiorcom, którzy chcą wiedzieć, jak być dobrymi liderami.

Kup tę książkę
Wojny biznesowe – okładka

Wojny biznesowe

David Brown

Autor książki jest jednocześnie prowadzącym podcastu Business Wars, w którym przestawiane są historie rywalizacji wielkich światowych marek. Książka nie jest jednak prostym spisaniem tego, o czym jest podcast. Struktura inspirowana jest książką Sztuka wojenna znanego sprzed wieków chińskiego mędrca i generała Sun Zi. Szkielet ten został wypełniony opowieściami o rynkowych wojnach znanych marek – wśród nich m.in. McDonald’s, Apple, Zara, H&M czy Nintendo. Potężna praca dziennikarska autora i twórców podcastu zaowocowała inspirującymi historiami, z których każdy przedsiębiorca może wynieść wiele wartości i wyciągnąć ważne wnioski dla swojego biznesu. Jednym z nich może być na przykład uświadomienie sobie, że w biznesie nie ma czegoś takiego, jak ostateczne zwycięstwo. Prowadzenie firmy to ciągła walka z przeciwnościami i rywalami, którzy zawsze będą pojawiać się na rynku.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek
Jesteś wydawcą lub autorem?

Twoja książka
też może tu być

Mała Wielka Firma od lat promuje książki, które pomagają w prowadzeniu firmy.

W naszej społeczności jest kilkanaście tysięcy przedsiębiorców i aż 80% ma wyższe wykształcenie. A według badań Biblioteki Narodowej, to właśnie absolwenci szkół wyższych najczęściej kupują i czytają książki.

Chcesz zaprezentować im swój nowy tytuł?

Pokaż się czytelnikom