Co sprawia, że podejmujemy takie, a nie inne decyzje? Dlaczego jedne osoby osiągają sukces we wszystkim, za co się zabiorą, a pozostali mają zawsze pod górkę? W jaki sposób pracować nad swoim rozwojem, żeby przełożyło się to również na nasze życie zawodowe? Poniższa lista tytułów pomoże ci znaleźć odpowiedzi na te pytania.

59 sekund - okładka

59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele

Richard Wiseman

Zbiór porad dotyczących rozwoju osobistego. Autor zebrał w jednym miejscu wyniki wielu badań psychologicznych, dotyczących różnych obszarów życia. Znajdziesz tam wskazówki na temat tego, jak być bardziej szczęśliwym człowiekiem, jak przekonać innych do siebie i swoich racji, a także jak zmotywować się do działania. Przedsiębiorców zainteresują też na pewno rozdziały dotyczące rozwijania kreatywności, zmniejszania stresu i podejmowania decyzji. Każdy podrozdział to jedna rada, na której wdrożenie powinno wystarczyć (przynajmniej w teorii) maksymalnie 59 sekund.

Kup tę książkę
Bez ograniczeń - okładka

Bez ograniczeń. Jak rządzi nami mózg

Jerzy Vetulani, Maria Mazurek

Dziennikarka Maria Mazurek wypytuje wybitnego neurologa Jerzego Vetulaniego o tajemnice ludzkiego mózgu. Jak działa ten najbardziej skomplikowany, ale wciąż nie do końca poznany organ? Czym różni się mózg mężczyzn od mózgu kobiet? Co robi mózg, kiedy śpimy? Na czym polega mechanizm uzależnień? Czy ból jest nam do czegoś potrzebny? Co bardziej nami rządzi: emocje czy rozum? Wielu z nas pewnie nie raz zadawało sobie te pytania. A nawet jeśli nie – to czy nie fajnie byłoby poznać na nie odpowiedzi?

Kup tę książkę
Mała wielka zmiana - okładka

Mała wielka zmiana

Robert Cialdini

Koszty wynikające z faktu, że pacjenci nie zgłaszają się na umówione wizyty, w skali roku sięgają w USA milionów dolarów. Jak ograniczyć straty? Wystarczy, że rejestratorka zamiast pisać termin wizyty dla pacjenta, poprosi go, żeby zapisał go własnoręcznie. Jak ograniczyć koszty prania ręczników w hotelach? Warto zapytać osobę, która się melduje, czy dba się o środowisko. Ta książka jest pełna tego typu trików.

Kup tę książkę
Neuromarketing - okładka

Neuromarketing

Roger Dooley

Podtytuł tej książki obiecuje 100 szybkich, łatwych i tanich sposobów na przekonanie klienta i autor dotrzymuje słowa. Choć wszystkie opisane techniki są oparte na badaniach mózgu, jest to pozycja przystępna i adresowana do szerokiego grona odbiorców. „Ta książka otwiera oczy na wiele spraw, które wydają się oczywiste, a wcale takie nie są” – poleca Magdalena Urbaniak.

Kup tę książkę
Nieświadome wybory - okładka

Nieświadome wybory

Jonah Berger

Maciej Sznitowski, ekspert w zakresie rebrandingu, ocenia: „Nie jest to książka poradnikowa, tylko pełna fajnych przykładów. Skłania nas do refleksji na temat tego, jak działa nasz mózg, a w rezultacie, jakie popełniamy błędy. Wystarczy spojrzeć na spis treści. Każdy z podrozdziałów jest pytaniem, które zaciekawia. Dlaczego marki luksusowe, modowe powinny cieszyć się, że są produkowane podróbki? Dlaczego powinny to wspierać? Oceniam jakość książek po ilości zakreśleń i notatek – tutaj było ich sporo, więc myślę, że to bardzo inspirująca lektura”.

Kup tę książkę
Paradoks wyboru - okładka

Paradoks wyboru

Barry Schwartz

Czasem wydaje nam się, że im większy wybór damy klientowi, tym lepiej. Barry Schwartz udowadnia, że jest odwrotnie – zbyt wiele opcji działa paraliżująco. Odbiorca próbuje je porównać, żeby podjąć jak najlepszą decyzję, ale często nie potrafi tego zrobić i zupełnie rezygnuje z zakupu, żeby później nie żałować. Co zrobić, gdy masz szeroką ofertę? Zastosuj narzędzia, które pomogą klientowi ją zawęzić. Możesz np. podzielić produkty na kategorie, wprowadzić ranking bestsellerów w danej kategorii, powiązać produkty w gotowe zestawy itp.

Kup tę książkę
Potęga irracjonalności - okładka

Potęga irracjonalności

Dan Ariely

Ekonomiści doszli do tego, że czynniki psychologiczne, społeczne, emocjonalne mocno wpływają na decyzje, nawet gospodarcze. Psychologia steruje cenami na giełdach na całym świecie. W związku z tym jeżeli rozumiemy dobrze, co się dzieje w ludzkiej głowie, to wiemy, dlaczego wykresy giełdowe wyglądają w taki, a nie inny sposób. Bardzo ciekawa pozycja. Serdecznie polecam – mówi o tej książce Szymon Negacz, który w MWF radził, jak wybrać CRM dla małej firmy.

Kup tę książkę
Pułapki myślenia - okładka

Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym

Daniel Kahneman

Psycholog i laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii przeprowadza fascynującą analizę mechanizmów ludzkiego myślenia i objaśnia działanie umysłu. Jego wnioski sugerują, że o naszym myśleniu decydują dwa systemy: szybki i intuicyjny oraz wolniejszy i bardziej logiczny. Wiedza ta bardzo przydaje się w biznesie, bo pozwala m.in. zrozumieć, skąd bierze się nasza nadmierna pewność siebie, trudności w obiektywnej ocenie ryzyka czy konkretne decyzje podczas inwestowania na giełdzie oraz kiedy można, a kiedy w żadnym wypadku nie wolno ufać intuicji.

Kup tę książkę
Wywieranie wpływu na ludzi - okładka

Wywieranie wpływu na ludzi

Robert Cialdini

Od tej książki, której pierwszy wydanie ukazało się w 1984 r., zaczęła się kariera Roberta Cialdiniego. Autor był tak zniesmaczony faktem, że daje sobą łatwo manipulować, że postanowił poświęcić się tropieniu i badaniu rozmaitych technik perswazji. Przez trzy lata zajmował się m.in. sprzedażą używanych samochodów, zbieraniem funduszy na cele dobroczynne i telemarketingiem, żeby zebrać i przeanalizować triki stosowane przez przedstawicieli różnych branż.

Kup tę książkę
Zachowania niepoprawne - okładka

Zachowania niepoprawne

Richard H. Thaler

Autor, noblista z dziedziny ekonomii, opisuje zachowania irracjonalne, które nie mieszczą się w głowie standardowym ekonomistom. Okazuje się, że nie wszyscy są tak perfekcyjnie racjonalni i konsekwentni, jak mogłoby się wydawać. Znacznie częściej w swoich działaniach kierujemy się indywidualnymi zasadami i wartościami, o czym traktuje ekonomia behawioralna. W książce Thalera nie brakuje konkretnych przykładów i anegdot. Można w niej znaleźć choćby tak powszechnie znaną, choć nie zawsze powszechnie stosowaną zasadę, że jeśli my będziemy grali fair z klientami, oni zostaną z nami na dłużej.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej