Copywriting to tworzenie tekstów, które zainteresują czytelnika i wpłyną na jego emocje lub zachowanie. Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, możesz albo znaleźć copywritera, albo nauczyć się tego samemu. Ta umiejętność przydaje się w bardzo wielu sytuacjach, m.in. przy tworzeniu ofert, pisaniu tekstów na stronę internetową lub zamieszczeniu wpisów w mediach społecznościowych.

52 headline hacks - okładka

52 Headline Hacks

Jon Morrow

Choć jest to PDF, którego nie kupisz w twardej oprawie, to znajdziesz w nim mnóstwo twardych dowodów na to, że tym, co w tekście sprzedaje najbardziej, są… odpowiednie tytuły. Kreatywność jest oczywiście zawsze w cenie, ale bycie oryginalnym za wszelką cenę nie zawsze się opłaca. Czasem lepiej sięgnąć po wyświechtane schematy tytułów, bo skoro działają u innych, u ciebie też się sprawdzą. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla pisarzy, ale także – a w dzisiejszych czasach może przede wszystkim? – dla blogerów i wszystkich tworzących treści online, które mają angażować odbiorców. Dostępna za darmo (po podaniu adresu e‑mail).

Kup tę książkę
Biblia copywritingu - okładka

Biblia copywritingu

Darek Puzyrkiewicz

Autora tej książki, Darka Puzyrkiewicza, gościliśmy w Małej Wielkiej Firmie dwukrotnie. Podpowiadał, jak pisać skuteczne oferty sprzedażowe i przekonywał, że warto mówić klientom o swoich słabościach (widać tu zgodność z pozycją polecaną powyżej). Biblia copywritingu to praktyczny podręcznik pisania, który zaraz po premierze stał się bestsellerem i bardzo długo utrzymywał się w czołówce rankingów sprzedaży. Nic dziwnego więc, że wydawnictwo Onepress zdecydowało się ją wznowić i to w poszerzonej wersji.

Kup tę książkę
How Conversation Works

How Conversation Works: 6 Lessons for Better Communication

Anne Curzan

Sześć wykładów, w których prof. Anne Curzan objaśnia strategie usprawniające komunikację w różnych sytuacjach – od niezobowiązujących rozmów z nieznajomymi po konwersacje z przełożonym w pracy. Nauczysz się, jak taktownie zwrócić drugiej osobi uwagę na popełniany błąd, przekazywać złe wiadomości lub poprosić o zrobienie czegoś, czym nie chce się zająć. Książka jest dostępna wyłącznie w formie audiobooka.

Kup tę książkę
Jak pisać żeby chcieli czytać - okładka

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

Artur Jabłoński

Wstęp, rozwinięcie, zakończenie – pamietasz, jak uczyłeś się pisać w ten sposób. Problem polega na tym, że w internecie na niewiele ci się to przyda. Dlaczego? Bo przyswajanie treści online to coś zupełnie innego niż czytanie tradycyjnej książki. Odbiorcy dużo częściej skanują wzrokiem nagłówki i pierwsze słowa akapitów, zamiast przebiegać wzrokiem po kolejnych słowach i wierszach. Jeżeli chcesz sprzedawać w internecie, warto skorzystać z rad, które daje w tej książce Artur Jabłoński.

Kup tę książkę
Jak pisać - okładka

Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika

Stephen King

Książka, która przyda się każdemu copywriterowi. W pierwszej części Stephen King opisuje wydarzenia, które ukształtowały go jako pisarza i człowieka. W drugiej rozkłada na części pierwsze swój warsztat. Nie będziemy tu zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale możemy odsłonić jeden z nich: żeby dobrze pisać, trzeba dużo czytać. Więc jesteś teraz we właściwym miejscu!

Kup tę książkę
Magia słów - okładka

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Joanna Wrycza-Bekier

Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej – to ekspertka w dziedzinie internetowego pisania. W Magii słów, jak wyjaśnia podtytuł, udziela praktycznych wskazówek na temat tego, jak pisać teksty, które porwą tłumy. Przekonuje, że słowa mają moc nadal, mimo że mogłoby się wydawać, że naszym światem zawładnęła kultura obrazkowa. Wielu przedsiębiorców jest także pisarzami – prowadzą blogi, piszą e‑maile do newsletterów, wymyślają slogany reklamowe dla swoich produktów, stosują storytelling, żeby budować markę – dlatego warto przyjrzeć się twórczości wielkich mistrzów pióra i podpatrzeć co nieco na swoje potrzeby.

Kup tę książkę
Narratologia - okładka

Narratologia

Paweł Tkaczyk

Wiele książek podchodzi do storytellingu w sposób narzędziowy, oferując gotowe schematy, pozwalające tworzyć bardzo proste historie. Narratologia przenosi czytelnika na wyższy poziom i oferuje mu wiedzę, dzięki której będzie mógł zebrać wszystkie elementy w całość, w rezultacie tworząc własną, dowolnie skomplikowaną historię. Więcej informacji o tej książce w rozmowie z Pawłem Tkaczykiem o Narratologii.

Kup tę książkę
Piękny styl - okładka

Piękny styl

Steven Pinker

Przeczytanie tej książki może cię wpędzić w stany depresyjne, bo autor uświadomi ci, że wiele rzeczy, które wtłaczała ci do głowy polonistka, trzeba dziś wyrzucić do kosza. Steven Pinker jest psychologiem i patrzy na język z perspektywy przetwarzania różnych komunikatów przez mózg. Nasz sposób porozumiewania się ewoluuje m.in. za sprawą mediów społecznościowych. W tej książce znajdziesz porady, jak za tymi zmianami nadążyć.

Kup tę książkę
Save the cat - okładka

Save the Cat!

Blake Snyder

Podtytuł brzmi: Ostatnia książka o pisaniu scenariuszy, jakiej będziesz potrzebował, ale… najwyraźniej sam autor uznał, że trochę przesadził z tą obietnicą, bo napisał jeszcze kilka książek z tej serii Save the Cat!. Jeżeli pracujesz jako copywriter albo z innych powodów chcesz doskonalić swój warsztat pisarski, ta książka powinna ci się spodobać.

Kup tę książkę
Scientific advertising - okładka

Scientific Advertising. Naukowa reklama

Claude Hopkins

Książka o reklamie napisana blisko sto lat temu, podsumowująca wyniki ówczesnych badań oraz doświadczeń autora – legendarnego copywritera. „Claude Hopkins uczy nie tyle tego, jak pisać, ile tego, jak myśleć jak copywriter, żeby teksty sprzedawały. Jego książki polecam każdemu, bo one zmieniają sposób myślenia. A jeżeli zmieni się sposób myślenia, to zmieni się twoje pisanie” – mówi Darek Puzyrkiewicz.

Kup tę książkę
Stein od writing - okładka

Stein on Writing

Sol Stein

Książka dedykowana tym, którzy chcą pisać lub nawet już piszą do szuflady, a teraz chcieliby to przekuć na pieniądze i zrobić to jak najlepiej. Autor podsuwa analizę czynników, które wpływają na to, że dana książka ma szansę odnieść literacki sukces. Na licznych przykładach czytelnik przekonuje się, jak prowadzić dialogi czy choćby budować napięcie.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej