Książki o content marketingu podpowiedzą ci, co zrobić, żeby odbiorcy cię poznali, polubili i zaufali, a w przyszłości stali się twoimi klientami. Warto zgłębiać tajniki marketingu treści i trzymać rękę na pulsie, bo trendy się zmieniają, ale zasady budowania bliskiej relacji ze społecznością pozostają kluczowe i niezmienne.

Co chce wiedzieć klient – okładka

Co chce wiedzieć klient

Marcus Sheridan

Autor zaczynał pracę w małej, trzyosobowej firmie handlującej basenami z włókna szklanego. Dzięki jego działaniom firma nie tylko rozwinęła sprzedaż, ale również stała się jednym z największych producentów takich basenów w USA. W czym tkwił sekret ich sukcesu? W content marketingu! Marcus Sheridan podpowiada, o czym mówić w content marketingu marki, żeby przyciągać odpowiednie osoby i jednocześnie dyskwalifikować te, które i tak nic od nas nie kupią. Poza tym instruuje, jak wdrażać content marketing w życie, używając do tego wideo czy dobrej strony internetowej. Gotowe wskazówki czekające na wykorzystanie – to niewątpliwa zaleta tej pozycji.

Kup tę książkę
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – okładka

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

Artur Jabłoński

Wstęp, rozwinięcie, zakończenie – pamietasz, jak uczyłeś się pisać w ten sposób. Problem polega na tym, że w internecie na niewiele ci się to przyda. Dlaczego? Bo przyswajanie treści online to coś zupełnie innego niż czytanie tradycyjnej książki. Odbiorcy dużo częściej skanują wzrokiem nagłówki i pierwsze słowa akapitów, zamiast przebiegać wzrokiem po kolejnych słowach i wierszach. Jeżeli chcesz sprzedawać w internecie, warto skorzystać z rad, które daje w tej książce Artur Jabłoński.

Kup tę książkę
Content strategy for the web - okładka

Content Strategy for the Web

Kristina Halvorson, Melissa Rach

Książka napisana w 2012 r. przez współtwórczynie agencji Brain Traffic stała się klasyczną pozycją na temat strategii content marketingu. Mimo że dotyczy treści publikowanych w internecie, a od jej wydania minęło już sporo czasu, nie zestarzała się ani trochę. Jak to możliwe? Autorki skupiły się w niej nie na wymienianiu narzędzi i kanałów, ale na zasadach, które od lat się nie zmieniają. W największym skrócie: zastanów się, kto będzie miał wpływ na twoją strategię, sporządź listę treści opublikowanych do tej pory i przeanalizuj je. Następnie zbuduj strategię, czyli zamiast generować przypadkowe treści, zacznij tworzyć content, który będzie twoim biznesowym atutem. Ponieważ książka jest kierowana do dużych organizacji, sporo w niej sposobów na to, jak przebić się z content marketingiem w gąszczu korporacyjnych zależności. Małych firm te wątki nie dotyczą, ale duża część wskazówek związanych z tworzeniem samej strategii content marketingowej – jak najbardziej.

Kup tę książkę
Content 10x – okładka

Content 10x

Amy Woods

Recykling treści, czyli wykorzystywanie tej samej treści w różnych mediach, może się wydawać śmiertelnie nudne. Amy Woods przekonuje, że wcale takie nie jest. Że nie chodzi tylko o proste kopiuj-wklej, ale o to, żeby raz stworzony materiał przyciągał do ciebie odbiorców z różnych źródeł: podcastów, wideo, blogów, wydarzeń online i offline, książek, mediów społecznościowych itp. Jak to działa? Jest mała szansa, że czytałeś komiksy z lat 60. o człowieku-pająku. Ale ponieważ później pojawiał się on w filmach i kreskówkach, opowiadaniach i książkach, słuchowiskach radiowych, przedstawieniach, parkach rozrywki, grach wideo, zabawkach, odzieży i na opakowaniach wielu produktów, dziś Spider-Mana znamy go wszyscy. Taka jest siła recyklingu treści.

Kup tę książkę
Zaufanie czyli waluta przyszłości – okładka

Zaufanie czyli waluta przyszłości

Michał Szafrański

Michał Szafrański, autor bloga JakOszczedzacPieniadze.pl, opisuje swoją drogę soloprzedsiębiorcy. Nie zatrudnia pracowników, a mimo to trafił do wąskiego grona 0,1% najbogatszych Polaków. Autor pisze o początkach swojej pracy, opowiada o swojej działalności jako bloger i autor książki Finansowy Ninja, a całą tę trwającą pięć i pół roku podróż rozbija na 10 etapów. To bardzo szczera i rzetelna autobiografia, w której nie brakuje opisów wątpliwości, trudniejszych okresów, a także niepowodzeń. Michał Szafrański słynie ze swej skrupulatności, dzięki czemu jego relacje są niezwykle wiarygodne, dokładne i poparte twardymi obserwacjami i dowodami.

Kup tę książkę
Ekonomia wdzięczności - okładka

Ekonomia wdzięczności

Gary Vaynerchuk

Ekonomia wdzięczności to jedna z podstawowych idei szerzonych przez Gary’ego Vaynerchuka. „Ta książka cudownie tłumaczy, po co są social media i dlaczego powinniśmy w nie wchodzić. Polecam ją na szkoleniach, kiedy ludzie mówią, że nie ma sensu wchodzić w Facebooka, bo to nie zadziała. Wtedy daję im Ekonomię wdzięczności” – mówiła Katarzyna Granops-Szkoda w 171. odcinku podcastu Mała Wielka Firma. Autor książki przekonuje, że na aktywność marketingową w social mediach powinniśmy patrzeć długofalowo i pokazuje, co zrobić, żeby przeniosła ona pozytywne efekty.

Kup tę książkę
ProBlogger – okładka

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Chris Garrett, Darren Rowse

Dwóch ekspertów od blogowania – spec od content marketingu i człowiek, który wie, jak zarabiać na internetowej twórczości – zebrali w tej książce swoje rady i doświadczenia związane z czerpaniem zysków z bloga. Dowiesz się między innymi, jak tworzyć ciekawe posty, jak zwiększać liczbę odsłon i przyciągać nowych odbiorców, a także jak wykorzystywać lead magnety oraz potencjał newslettera.

Kup tę książkę
Profit from Your Podcast – okładka

Profit from Your Podcast

Dave Jackson

Autor przedstawia różne sposoby zarabiania na podcastach, już na początku zastrzegając uczciwie, że zarobki z tego medium liczone w setkach tysięcy dolarów to raczej wyjątek niż reguła. Zaczyna od podkreślenia wagi społeczności oraz od sposobów na tworzenie treści przyjaznych sponsorom. Następnie poznajemy różne metody monetyzowania podcastu – wszystkie zebrane na podstawie doświadczeń 70 amerykańskich podcasterów. Są to m.in. sprzedaż własnych produktów, organizowanie płatnych wydarzeń, afiliacja, pozyskiwanie sponsorów i crowdfunding, wystąpienia publiczne, podróże sponsorowane i wydawanie książek, a także testowanie za darmo nowych produktów. Co ciekawe, mimo że jest to książka stworzona z myślą o podcasterach, inni twórcy internetowi z pewnością również znajdą w niej sporą wartość.

Kup tę książkę
Video marketing nie tylko na YouTube - okładka

Video marketing nie tylko na YouTube

Magdalena Daniłoś

Szybki internet (również mobilny), telefony wyposażone w coraz lepszej jakości kamery oraz serwisy i aplikacje ułatwiające przygotowanie i udostępnianie wideo sprawiły, że każdy może dziś korzystać z tej formy komunikacji. Magdalena Daniłoś napisała książkę, która pomoże każdemu marketerowi lepiej zrozumieć wideo i dzięki temu korzystać z niego skuteczniej.

Kup tę książkę
Magia słów - okładka

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Joanna Wrycza-Bekier

Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej – to ekspertka w dziedzinie internetowego pisania. W Magii słów, jak wyjaśnia podtytuł, udziela praktycznych wskazówek na temat tego, jak pisać teksty, które porwą tłumy. Przekonuje, że słowa mają moc nadal, mimo że mogłoby się wydawać, że naszym światem zawładnęła kultura obrazkowa. Wielu przedsiębiorców jest także pisarzami – prowadzą blogi, piszą e‑maile do newsletterów, wymyślają slogany reklamowe dla swoich produktów, stosują storytelling, żeby budować markę – dlatego warto przyjrzeć się twórczości wielkich mistrzów pióra i podpatrzeć co nieco na swoje potrzeby.

Kup tę książkę
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – okładka

SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy

Paweł Cengiel

Książka przyda się szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z SEO, ponieważ natłok informacji na ten temat, jakie można znaleźć dziś w internecie, bywa dla niektórych przytłaczający. Ten praktyczny poradnik powstał w oparciu o pytania zadawane autorowi przez jego klientów, a także w odpowiedzi na wątpliwości, jakie miewają członkowie internetowych grup i społeczności zainteresowanych tym tematem. Jak wybierać słowa kluczowe do pozycjonowania? Na czym polega audyt SEO? Co to jest optymalizacja pod kątem SEO? Jak skutecznie pozyskiwać linki i w jaki sposób prowadzić content marketing, który polubią wyszukiwarki? Odpowiedzi na takie pytania, a także opis prawie 30 narzędzi SEO znajdziesz właśnie w tej książce.

Kup tę książkę
Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów – okładka

Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów

Piotr Kantorowski, Paweł Głąb

Książka, która odpowiada na często bardzo skomplikowane pytania nurtujące ludzi „robiących internety”. Prawo autorskie, pozyskiwanie leadów w zgodzie z RODO, współprace influencerskie – to tematy, wokół których nie brakuje wątpliwości i które poradnik sprawnie prostuje. Nie dość, że wszystkie kwestie prawne zostały wyjaśnione w bardzo przystępny sposób, to jeszcze możesz błyskawicznie dotrzeć do interesującego cię zagadnienia. Zamiast przekopywać się przez sprawy, które wcale nie muszą cię dotyczyć, po prostu wybierasz jedno z ponad 130 pytań, na które odpowiedzieli autorzy, i od razu znajdujesz rozwiazanie twojego problemu. Autorzy książki to prawnicy oraz osoby aktywnie działające w internecie, więc dzielą się nie tylko swoją wiedza, ale również zdobytym doświadczeniem.

Z kodem promocyjnym „mwf” możesz kupić książkę z 15% zniżką.

Kup tę książkę
Practical Content Strategy & Marketing – okładka

Practical Content Strategy & Marketing

Julia McCoy

Książka w bardzo praktyczny sposób rozszyfrowuje tajniki content marketingu. Przyda się zarówno soloprzedsiębiorcom startującym z własnym biznesem, jak i właścicielom większych firm. Jeśli prowadzisz firmę działającą online i zależy ci na przyciąganiu uwagi odbiorców, których planujesz zamienić w płacących klientów, w tym przewodniku znajdziesz wskazówki, jak to zrobić. Opracujesz kompletną strategię, która poprowadzi cię od zdefiniowania, czym jest i na czym polega content marketing, aż do zaplanowania działań, które pozwolą ci wdrożyć teorię w życie.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek
Jesteś wydawcą lub autorem?

Twoja książka
też może tu być

Mała Wielka Firma od lat promuje książki, które pomagają w prowadzeniu firmy.

W naszej społeczności jest kilkanaście tysięcy przedsiębiorców i aż 80% ma wyższe wykształcenie. A według badań Biblioteki Narodowej, to właśnie absolwenci szkół wyższych najczęściej kupują i czytają książki.

Chcesz zaprezentować im swój nowy tytuł?

Pokaż się czytelnikom