Content marketing to szereg działań, które możesz podjąć, żeby twoi odbiorcy cię poznali, polubili i zaufali ci na tyle, żeby w przyszłości stać się twoimi klientami. Warto zgłębiać tajniki marketingu treści i trzymać rękę na pulsie, bo trendy się zmieniają, ale zasada budowania bliskiej relacji ze swoją społecznością pozostaje kluczowa i niezmienna.

Co chce wiedzieć klient – okładka

Co chce wiedzieć klient

Marcus Sheridan

Autor zaczynał pracę w małej, trzyosobowej firmie handlującej basenami z włókna szklanego. Dzięki jego działaniom firma nie tylko rozwinęła sprzedaż, ale również stała się jednym z największych producentów takich basenów w USA. W czym tkwił sekret ich sukcesu? W content marketingu! Marcus Sheridan podpowiada, o czym mówić w content marketingu marki, żeby przyciągać odpowiednie osoby i jednocześnie dyskwalifikować te, które i tak nic od nas nie kupią. Poza tym instruuje, jak wdrażać content marketing w życie, używając do tego wideo czy dobrej strony internetowej. Gotowe wskazówki czekające na wykorzystanie – to niewątpliwa zaleta tej pozycji.

Kup tę książkę
Jak pisać żeby chcieli czytać - okładka

Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)

Artur Jabłoński

Wstęp, rozwinięcie, zakończenie – pamietasz, jak uczyłeś się pisać w ten sposób. Problem polega na tym, że w internecie na niewiele ci się to przyda. Dlaczego? Bo przyswajanie treści online to coś zupełnie innego niż czytanie tradycyjnej książki. Odbiorcy dużo częściej skanują wzrokiem nagłówki i pierwsze słowa akapitów, zamiast przebiegać wzrokiem po kolejnych słowach i wierszach. Jeżeli chcesz sprzedawać w internecie, warto skorzystać z rad, które daje w tej książce Artur Jabłoński.

Kup tę książkę
Content 10X - okładka

Content 10x

Amy Woods

Recykling treści, czyli wykorzystywanie tej samej treści w różnych mediach, może się wydawać śmiertelnie nudne. Amy Woods przekonuje, że wcale takie nie jest. Że nie chodzi tylko o proste kopiuj-wklej, ale o to, żeby raz stworzony materiał przyciągał do ciebie odbiorców z różnych źródeł: podcastów, wideo, blogów, wydarzeń online i offline, książek, mediów społecznościowych itp. Jak to działa? Jest mała szansa, że czytałeś komiksy z lat 60. o człowieku-pająku. Ale ponieważ później pojawiał się on w filmach i kreskówkach, opowiadaniach i książkach, słuchowiskach radiowych, przedstawieniach, parkach rozrywki, grach wideo, zabawkach, odzieży i na opakowaniach wielu produktów, dziś Spider-Mana znamy go wszyscy. Taka jest siła recyklingu treści.

Kup tę książkę
Zaufanie czyli waluta przyszłości – okładka

Zaufanie czyli waluta przyszłości

Michał Szafrański

Michał Szafrański, autor bloga JakOszczedzacPieniadze.pl, opisuje swoją drogę soloprzedsiębiorcy. Nie zatrudnia pracowników, a mimo to trafił do wąskiego grona 0,1% najbogatszych Polaków. Autor pisze o początkach swojej pracy, opowiada o swojej działalności jako bloger i autor książki Finansowy Ninja, a całą tę trwającą pięć i pół roku podróż rozbija na 10 etapów. To bardzo szczera i rzetelna autobiografia, w której nie brakuje opisów wątpliwości, trudniejszych okresów, a także niepowodzeń. Michał Szafrański słynie ze swej skrupulatności, dzięki czemu jego relacje są niezwykle wiarygodne, dokładne i poparte twardymi obserwacjami i dowodami.

Kup tę książkę
Ekonomia wdzięczności - okładka

Ekonomia wdzięczności

Gary Vaynerchuk

Ekonomia wdzięczności to jedna z podstawowych idei szerzonych przez Gary’ego Vaynerchuka. „Ta książka cudownie tłumaczy, po co są social media i dlaczego powinniśmy w nie wchodzić. Polecam ją na szkoleniach, kiedy ludzie mówią, że nie ma sensu wchodzić w Facebooka, bo to nie zadziała. Wtedy daję im Ekonomię wdzięczności” – mówiła Katarzyna Granops-Szkoda w 171. odcinku podcastu Mała Wielka Firma. Autor książki przekonuje, że na aktywność marketingową w social mediach powinniśmy patrzeć długofalowo i pokazuje, co zrobić, żeby przeniosła ona pozytywne efekty.

Kup tę książkę
ProBlogger – okładka

ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga

Chris Garrett, Darren Rowse

Dwóch ekspertów od blogowania – spec od content marketingu i człowiek, który wie, jak zarabiać na internetowej twórczości – zebrali w tej książce swoje rady i doświadczenia związane z czerpaniem zysków z bloga. Dowiesz się między innymi, jak tworzyć ciekawe posty, jak zwiększać liczbę odsłon i przyciągać nowych odbiorców, a także jak wykorzystywać lead magnety oraz potencjał newslettera.

Kup tę książkę
Profit from Your Podcast – okładka

Profit from Your Podcast

Dave Jackson

Autor przedstawia różne sposoby zarabiania na podcastach, już na początku zastrzegając uczciwie, że zarobki z tego medium liczone w setkach tysięcy dolarów to raczej wyjątek niż reguła. Zaczyna od podkreślenia wagi społeczności oraz od sposobów na tworzenie treści przyjaznych sponsorom. Następnie poznajemy różne metody monetyzowania podcastu – wszystkie zebrane na podstawie doświadczeń 70 amerykańskich podcasterów. Są to m.in. sprzedaż własnych produktów, organizowanie płatnych wydarzeń, afiliacja, pozyskiwanie sponsorów i crowdfunding, wystąpienia publiczne, podróże sponsorowane i wydawanie książek, a także testowanie za darmo nowych produktów. Co ciekawe, mimo że jest to książka stworzona z myślą o podcasterach, inni twórcy internetowi z pewnością również znajdą w niej sporą wartość.

Kup tę książkę
Video marketing nie tylko na YouTube - okładka

Video marketing nie tylko na YouTube

Magdalena Daniłoś

Szybki internet (również mobilny), telefony wyposażone w coraz lepszej jakości kamery oraz serwisy i aplikacje ułatwiające przygotowanie i udostępnianie wideo sprawiły, że każdy może dziś korzystać z tej formy komunikacji. Magdalena Daniłoś napisała książkę, która pomoże każdemu marketerowi lepiej zrozumieć wideo i dzięki temu korzystać z niego skuteczniej.

Kup tę książkę
Magia słów - okładka

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy

Joanna Wrycza-Bekier

Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej – to ekspertka w dziedzinie internetowego pisania. W Magii słów, jak wyjaśnia podtytuł, udziela praktycznych wskazówek na temat tego, jak pisać teksty, które porwą tłumy. Przekonuje, że słowa mają moc nadal, mimo że mogłoby się wydawać, że naszym światem zawładnęła kultura obrazkowa. Wielu przedsiębiorców jest także pisarzami – prowadzą blogi, piszą e‑maile do newsletterów, wymyślają slogany reklamowe dla swoich produktów, stosują storytelling, żeby budować markę – dlatego warto przyjrzeć się twórczości wielkich mistrzów pióra i podpatrzeć co nieco na swoje potrzeby.

Kup tę książkę
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – okładka

SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy

Paweł Cengiel

Książka przyda się szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z SEO, ponieważ natłok informacji na ten temat, jakie można znaleźć dziś w internecie, bywa dla niektórych przytłaczający. Ten praktyczny poradnik powstał w oparciu o pytania zadawane autorowi przez jego klientów, a także w odpowiedzi na wątpliwości, jakie miewają członkowie internetowych grup i społeczności zainteresowanych tym tematem. Jak wybierać słowa kluczowe do pozycjonowania? Na czym polega audyt SEO? Co to jest optymalizacja pod kątem SEO? Jak skutecznie pozyskiwać linki i w jaki sposób prowadzić content marketing, który polubią wyszukiwarki? Odpowiedzi na takie pytania, a także opis prawie 30 narzędzi SEO znajdziesz właśnie w tej książce.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej