Prowadzenie własnej firmy to ciągła sprzedaż, nawet jeśli z pozoru wydaje nam się, że wcale tak nie jest. W dużym skrócie: musimy przekonać klienta, żeby zostawił u nas swoje pieniądze – bez względu na to, czy zapłaci za nasz produkt, czas lub usługę. Sprzedaży trzeba się więc nauczyć, a najłatwiej uczy się z książek.

Improsprzedaż - okładka

IMPROsprzedaż

Joanna Gdaniec

Trenerka sprzedaży dzieli się swoją autorską metodą na budowanie owocnej i przyjemnej dla obu stron relacji z klientem. Przekonuje, że zwykłe techniki perswazji nie prowadzą do sukcesu, a raczej zapowiadają niezbyt emocjonującą i dość krótką karierę. Joanna Gdaniec stawia na improwizację, która w połączeniu ze sprzedażą ma zapewnić sprzedającemu i kupującemu ciekawe doświadczenie zamiast sztampowej rozmowy o ofercie. A stąd już blisko do sukcesu sprzedażowego.

Kup tę książkę
Jedna kampania do wolności - okładka

Jedna kampania do wolności

Magdalena Pawłowska

Praktyczne informacje i wskazówki, dzięki którym krok po kroku stworzysz swój pierwszy business online i nauczysz się podstaw sprzedaży produktów i usług w internecie. Gdy sięgniesz do tej książki biznes internetowy stanie się dla ciebie dużo bardziej zrozumiały. Nauczysz się korzystać z danych, które pozwolą ci lepiej poznać i zrozumieć twoich klientów. Poznasz podstawy email marketingu. Dowiesz się też, jakie czynności automatyzować, żeby skalowanie biznesu nie wymagało dużo więcej pracy.

Kup tę książkę
Mistrzowie sprzedaży - jak oni to robią - okładka

Mistrzowie sprzedaży – jak oni to robią

Michael Bosworth, Ben Zoldan

Ta książka biznesowa bardzo przypadła do gustu Karolowi Froniowi – przedsiębiorcy i właścicielowi call center, który radził w podcaście, jak prowadzić sprzedaż B2B przez telefon: „Handlowcy lubią się popisywać przed klientami swoją wiedzą. Jednak skutek takiego zachowania jest odwrotny do zamierzonego. Autorzy tej książki radzą coś przeciwnego, żeby najpierw przyznać się do swojej słabości. Opowiedzieć historię o własnym niepowodzeniu. Wtedy druga strona ma ochotę odwdzięczyć się tym samym. I w związku z tym stajecie się sobie bliżsi, bo tylko przyjaciołom mówimy o swoich porażkach”.

Kup tę książkę
Model Story Brand - okładka

Model Story Brand. Zbuduj skuteczny przekaz dla swojej marki

Donald Miller

Książka o skutecznym komunikowaniu klientom założeń naszej marki i przedstawianiu im oferty oraz użyteczności naszych produktów i usług. Autor przytacza przykład fotografa sprzedającego kurs dla rodziców, którzy chcieli nauczyć się robić zdjęcia dzieciom. Reklamował swój produkt hasłem: „Potęga fotografii w rękach rodziców”. Zdecydował się wprowadzić w ofercie pewne zmiany. Jedna z nich obejmowała zmianę hasła promocyjnego na: „Pomagamy rodzicom robić lepsze zdjęcia”. Efekt? Sprzedaż kursu z 28 tysięcy dolarów wzrosła w następnej kampanii do 103 tysięcy!

Kup tę książkę
Nie każ mi myśleć - okładka

Nie każ mi myśleć!

Steve Krug

„Gdybym przeczytała tę książkę kilka lat wcześniej, to moje życie byłoby o wiele prostsze. Nie musiałabym uczyć się tego wszystkiego na własnych błędach” – ocenia Agata Chmielewska, która pojawiła się w MWF w odcinku na temat marketing automation w małej firmie. Warto dodać, że opisane przez autora mechanizmy można odnieść nie tylko do swojego bloga czy newslettera. Da się je również zastosować w innych działaniach marketingowych i najważniejszych procesach związanych z obsługą klienta.

Kup tę książkę
Psychologia sprzedaży - okładka

Psychologia sprzedaży

Brian Tracy

To lektura obowiązkowa dla każdego handlowca, który wie, że droga do sukcesu może być łatwiejsza, jeśli podąża się śladami najlepszych ludzi w branży, czyli tych, którzy już ten sukces osiągnęli. Autor przedstawia sposób, w jaki klienci myślą i podejmują swoje decyzje zakupowe, a także prezentuje sprawdzone i skuteczne techniki sprzedaży i perswazji. Wystarczy się zapoznać i wprowadzać w życie.

Kup tę książkę
Skuteczna reklama na Facebooku - okładka

Skuteczna reklama na Facebooku

Artur Jabłoński

Jak skutecznie promować markę na Facebooku i utrzymywać zasięgi na przyzwoitym poziomie? Jak prowadzić kampanie, które przyciągają uwagę i sprzedają? Jak tworzyć reklamy, które działają? Opracowywanie strategii, tworzenie grafik, pisanie tekstów, mierzenie skuteczności kreacji reklamowych – to wszystko znajdziesz w przewodniku, którego autorem jest Artur Jabłoński. Bo nie chodzi tylko o to, żeby ustawić reklamę. Trzeba podejść do problemu strategicznie i wiedzieć, które elementy są kluczowe, żeby odnieść sukces.

Kup tę książkę
Strategia marketingowa - okładka

Strategia marketingowa

Maciej Tesławski

Ta książka pomaga uporządkować sobie wiedzę na temat marketingu. Jest nie tylko bardzo praktyczna, ale ma również ciekawą formę, bo powstała we współpracy z czytelnikami, których komentarze i pytania pojawiają się w treści. „Przeczytałem ją trzy razy. Po pierwszym razie moja głowa była wypakowana pomysłami. Kiedy czytałem ją kolejny raz, to wszystko zaczęło układać mi się w głowie” – poleca Mateusz Czech.

Kup tę książkę
Superfans - okładka

Superfans

Pat Flynn

Jeżeli publikujesz treści w internecie, twoją społeczność można przedstawić w formie piramidy. Najszersza warstwa na dole to osoby, które od czasu do czasu trafiają na ciebie w sieci, ale nie angażują się w komunikację z tobą. Wyżej mamy tych, którzy zaczynają wchodzić w proste interakcje, np. lajkują lub komentują twoje posty na Facebooku. Trzeci poziom pojawia się wtedy, gdy odbiorcy zaczynają dyskutować między sobą i powstaje społeczność. Na samym szczycie są superfani, czyli ludzie, którzy konsumują wszystkie twoje treści i kupują praktycznie wszystko, co masz do zaoferowania. Pat Flynn w swojej książce opisuje, jak przeprowadzać odbiorców przez kolejne poziomy tej piramidy.

Kup tę książkę
Sztuka rynkologii - okładka

Sztuka rynkologii

Jacek Kotarbiński

Rynkologia to nie tylko polski odpowiednik słowa marketing. To marketing w nowym wydaniu, dopasowanym do potrzeb i możliwości w XXI wieku. W rynkologii nie chodzi tylko o to, żeby sprzedać jak najwięcej. Jej celem jest dostarczanie produktów i usług, które mają realną wartość z punktu widzenia odbiorców i budowanie z nimi w sposób etyczny długotrwałych relacji.

Kup tę książkę
Zakamarki marki - okładka

Zakamarki marki

Paweł Tkaczyk

Strategia budowania silnej marki rozłożona na czynniki pierwsze przez wieloletniego praktyka marketingu. Niektórzy właściciele biznesów mniej lub bardziej świadomie bagatelizują to zagadnienie – a potem dziwią się, że coś im nie idzie. Dlatego warto już na początku działalności zainteresować się takimi kwestiami, jak komunikacja marki czy identyfikacja wizualna, i postawić na marketing, który będzie dla twojej firmy udaną inwestycją tylko pod warunkiem, że będziesz go robić dobrze.

Kup tę książkę

Chcesz zobaczyć pełną listę książek, które pojawiły się w moim podcaście lub zostały polecone przez słuchaczy Małej Wielkiej Firmy?

Zobacz pełną listę książek

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej