Książki o content marketingu podpowiedzą ci, co zrobić, żeby odbiorcy cię poznali, polubili i zaufali, a w przyszłości stali się twoimi klientami. Warto zgłębiać tajniki marketingu treści i trzymać rękę na pulsie, bo trendy się zmieniają, ale zasady budowania bliskiej relacji ze społecznością pozostają kluczowe i niezmienne.

Zamieszczam tu w większości linki afiliacyjne. Jeśli dokonasz przez nie zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę).

Co chce wiedzieć klient – okładka
Co chce wiedzieć klient Marcus Sheridan

Autor zaczynał pracę w małej, trzyosobowej firmie handlującej basenami z włókna szklanego. Dzięki jego działaniom firma nie tylko rozwinęła sprzedaż, ale również stała się jednym z największych producentów takich basenów w USA. W czym tkwił sekret ich sukcesu? W content marketingu! Marcus Sheridan podpowiada, o czym mówić w content marketingu marki, żeby przyciągać odpowiednie osoby i jednocześnie dyskwalifikować te, które i tak nic od nas nie kupią. Poza tym instruuje, jak wdrażać content marketing w życie, używając do tego wideo czy dobrej strony internetowej. Gotowe wskazówki czekające na wykorzystanie – to niewątpliwa zaleta tej pozycji.

Kup tę książkę
Biblia content marketingu – okładka
Biblia content marketingu Dariusz Puzyrkiewicz

Content marketing to moja ulubiona dziedzina marketingu, a Darek pisze o niej w swoim stylu: ciekawie i praktycznie. Bogata treść w zwięzłej formie, bez lania wody i marnowania czasu.

Kup tę książkę
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) – okładka
Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Artur Jabłoński

Wstęp, rozwinięcie, zakończenie – pamietasz, jak uczyłeś się pisać w ten sposób. Problem polega na tym, że w internecie na niewiele ci się to przyda. Dlaczego? Bo przyswajanie treści online to coś zupełnie innego niż czytanie tradycyjnej książki. Odbiorcy dużo częściej skanują wzrokiem nagłówki i pierwsze słowa akapitów, zamiast przebiegać wzrokiem po kolejnych słowach i wierszach. Jeżeli chcesz sprzedawać w internecie, warto skorzystać z rad, które daje w tej książce Artur Jabłoński.

Kup tę książkę
Chcę nagrywac podcast, ale... – okładka
Chcę nagrywać podcast, ale… Marek Jankowski

Czujesz, że podcast to jest coś, co pomogłoby ci zwiększyć rozpoznawalność twojej marki? Dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Pozyskać nowych klientów? Albo po prostu – dać ci całkiem sporo frajdy? Masz rację – możesz to wszystko osiągnąć. Niewykluczone jednak, że w twojej głowie wciąż czai się wiele obiekcji. Czy znajdziesz na to czas? Czy poradzisz sobie z kwestiami technicznymi? Czy będziesz umiał mówić do mikrofonu? Ta książka podsunie ci odpowiedzi na te pytania. I wiele innych, które blokują cię przed nagrywaniem. Same konkrety, bez lania wody. Po lekturze na pewno nie będzie już żadnych „ale”.

Kup tę książkę
Zaufanie czyli waluta przyszłości – okładka
Zaufanie czyli waluta przyszłości Michał Szafrański

Michał Szafrański, autor bloga JakOszczedzacPieniadze.pl, opisuje swoją drogę soloprzedsiębiorcy. Nie zatrudnia pracowników, a mimo to trafił do wąskiego grona 0,1% najbogatszych Polaków. Autor pisze o początkach swojej pracy, opowiada o swojej działalności jako bloger i autor książki Finansowy Ninja, a całą tę trwającą pięć i pół roku podróż rozbija na 10 etapów. To bardzo szczera i rzetelna autobiografia, w której nie brakuje opisów wątpliwości, trudniejszych okresów, a także niepowodzeń. Michał Szafrański słynie ze swej skrupulatności, dzięki czemu jego relacje są niezwykle wiarygodne, dokładne i poparte twardymi obserwacjami i dowodami.

Kup tę książkę
Pisz. Publikuj. Działaj – okładka
Pisz. Publikuj. Działaj Klaudyna Maciąg

Poradnik dla osób, które chcą tworzyć skuteczne treści w internecie, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Zawiera praktyczną wiedzę i ćwiczenia, które ułatwią ci start. Wskazówki z książki możesz wykorzystać w social mediach, na blogu i nie tylko.

Kup tę książkę
Ekonomia wdzięczności - okładka
Ekonomia wdzięczności Gary Vaynerchuk

Ekonomia wdzięczności to jedna z podstawowych idei szerzonych przez Gary’ego Vaynerchuka. „Ta książka cudownie tłumaczy, po co są social media i dlaczego powinniśmy w nie wchodzić. Polecam ją na szkoleniach, kiedy ludzie mówią, że nie ma sensu wchodzić w Facebooka, bo to nie zadziała. Wtedy daję im Ekonomię wdzięczności” – mówiła Katarzyna Granops-Szkoda w 171. odcinku podcastu Mała Wielka Firma. Autor książki przekonuje, że na aktywność marketingową w social mediach powinniśmy patrzeć długofalowo i pokazuje, co zrobić, żeby przeniosła ona pozytywne efekty.

Kup tę książkę
Książka "Content. Elementarna cząstka marketingu"
Content. Elementarna cząstka marketingu Rebecca Lieb, Jaimy Szymanski

Jeżeli w marketingu internetowym jest jedna dziedzina, której rolę ciężko przecenić, będzie to content marketing. Treść – bez względu na to, czy jest publikowana na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, czy też stanowi część działań public relations – zawsze będzie najistotniejszym elementem kampanii reklamowej. To elementarna cząstka marketingu. Na szczęście, aby odkryć jej tajemnice nie potrzebujemy zderzacza hadronów. Wystarczy ta książka, dostępna w każdej księgarni.

Kup tę książkę
ProBlogger – okładka
ProBlogger. Jak czerpać zyski ze swojego bloga Chris Garrett, Darren Rowse

Dwóch ekspertów od blogowania – spec od content marketingu i człowiek, który wie, jak zarabiać na internetowej twórczości – zebrali w tej książce swoje rady i doświadczenia związane z czerpaniem zysków z bloga. Dowiesz się między innymi, jak tworzyć ciekawe posty, jak zwiększać liczbę odsłon i przyciągać nowych odbiorców, a także jak wykorzystywać lead magnety oraz potencjał newslettera.

Kup tę książkę
Video marketing nie tylko na YouTube - okładka
Video marketing nie tylko na YouTube Magdalena Daniłoś

Szybki internet (również mobilny), telefony wyposażone w coraz lepszej jakości kamery oraz serwisy i aplikacje ułatwiające przygotowanie i udostępnianie wideo sprawiły, że każdy może dziś korzystać z tej formy komunikacji. Magdalena Daniłoś napisała książkę, która pomoże każdemu marketerowi lepiej zrozumieć wideo i dzięki temu korzystać z niego skuteczniej.

Kup tę książkę
Magia słów - okładka
Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy Joanna Wrycza-Bekier

Joanna Wrycza-Bekier – doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa, absolwentka filologii polskiej i filologii germańskiej – to ekspertka w dziedzinie internetowego pisania. W Magii słów, jak wyjaśnia podtytuł, udziela praktycznych wskazówek na temat tego, jak pisać teksty, które porwą tłumy. Przekonuje, że słowa mają moc nadal, mimo że mogłoby się wydawać, że naszym światem zawładnęła kultura obrazkowa. Wielu przedsiębiorców jest także pisarzami – prowadzą blogi, piszą e‑maile do newsletterów, wymyślają slogany reklamowe dla swoich produktów, stosują storytelling, żeby budować markę – dlatego warto przyjrzeć się twórczości wielkich mistrzów pióra i podpatrzeć co nieco na swoje potrzeby.

Kup tę książkę
Strategiczne podejście do działania w social mediach – okładka
Strategiczne podejście do działania w social mediach Anna Ledwoń-Blacha

Platformy pojawiają się i znikają. Algorytmy raz promują taką formę, a raz inną. Ale ludzka psychologia i zasady budowania silnych marek są dużo bardziej trwałe. Ta książka uczy, jak to wykorzystać.

Kup tę książkę
SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych – okładka
SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych Ewelina Podrez-Siama

Większość książek o SEO skupia się na sklepach internetowych. Ta jest inna – pokazuje, jak dzięki wyszukiwarce Google wzmocnić swoją markę osobistą. Znajdziesz w niej „grube” tematy rozłożone na czynniki pierwsze (np. jak analizować słowa kluczowe), ale też szybkie wskazówki (co zrobić, żeby wizytówka Google Moja Firma wzmacniała personal branding). Czytasz i wdrażasz.

Kup tę książkę
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy – okładka
SEO jako element strategii marketingowej Twojej firmy Paweł Cengiel

Książka przyda się szczególnie osobom, które rozpoczynają swoją przygodę z SEO, ponieważ natłok informacji na ten temat, jakie można znaleźć dziś w internecie, bywa dla niektórych przytłaczający. Ten praktyczny poradnik powstał w oparciu o pytania zadawane autorowi przez jego klientów, a także w odpowiedzi na wątpliwości, jakie miewają członkowie internetowych grup i społeczności zainteresowanych tym tematem. Jak wybierać słowa kluczowe do pozycjonowania? Na czym polega audyt SEO? Co to jest optymalizacja pod kątem SEO? Jak skutecznie pozyskiwać linki i w jaki sposób prowadzić content marketing, który polubią wyszukiwarki? Odpowiedzi na takie pytania, a także opis prawie 30 narzędzi SEO znajdziesz właśnie w tej książce.

Kup tę książkę
Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów – okładka
Poradnik prawny dla influencerów i digital marketerów Piotr Kantorowski, Paweł Głąb

Książka, która odpowiada na często bardzo skomplikowane pytania nurtujące ludzi „robiących internety”. Prawo autorskie, pozyskiwanie leadów w zgodzie z RODO, współprace influencerskie – to tematy, wokół których nie brakuje wątpliwości i które poradnik sprawnie prostuje. Nie dość, że wszystkie kwestie prawne zostały wyjaśnione w bardzo przystępny sposób, to jeszcze możesz błyskawicznie dotrzeć do interesującego cię zagadnienia. Zamiast przekopywać się przez sprawy, które wcale nie muszą cię dotyczyć, po prostu wybierasz jedno z ponad 130 pytań, na które odpowiedzieli autorzy, i od razu znajdujesz rozwiazanie twojego problemu. Autorzy książki to prawnicy oraz osoby aktywnie działające w internecie, więc dzielą się nie tylko swoją wiedza, ale również zdobytym doświadczeniem.

Z kodem promocyjnym „mwf” możesz kupić książkę z 15% zniżką.

Kup tę książkę
Practical Content Strategy & Marketing – okładka
Practical Content Strategy & Marketing Julia McCoy

Książka w bardzo praktyczny sposób rozszyfrowuje tajniki content marketingu. Przyda się zarówno soloprzedsiębiorcom startującym z własnym biznesem, jak i właścicielom większych firm. Jeśli prowadzisz firmę działającą online i zależy ci na przyciąganiu uwagi odbiorców, których planujesz zamienić w płacących klientów, w tym przewodniku znajdziesz wskazówki, jak to zrobić. Opracujesz kompletną strategię, która poprowadzi cię od zdefiniowania, czym jest i na czym polega content marketing, aż do zaplanowania działań, które pozwolą ci wdrożyć teorię w życie.

Kup tę książkę
Content strategy for the web - okładka
Content Strategy for the Web Kristina Halvorson, Melissa Rach

Książka napisana w 2012 r. przez współtwórczynie agencji Brain Traffic stała się klasyczną pozycją na temat strategii content marketingu. Mimo że dotyczy treści publikowanych w internecie, a od jej wydania minęło już sporo czasu, nie zestarzała się ani trochę. Jak to możliwe? Autorki skupiły się w niej nie na wymienianiu narzędzi i kanałów, ale na zasadach, które od lat się nie zmieniają. W największym skrócie: zastanów się, kto będzie miał wpływ na twoją strategię, sporządź listę treści opublikowanych do tej pory i przeanalizuj je. Następnie zbuduj strategię, czyli zamiast generować przypadkowe treści, zacznij tworzyć content, który będzie twoim biznesowym atutem. Ponieważ książka jest kierowana do dużych organizacji, sporo w niej sposobów na to, jak przebić się z content marketingiem w gąszczu korporacyjnych zależności. Małych firm te wątki nie dotyczą, ale duża część wskazówek związanych z tworzeniem samej strategii content marketingowej – jak najbardziej.

Kup tę książkę
Content 10x – okładka
Content 10x Amy Woods

Recykling treści, czyli wykorzystywanie tej samej treści w różnych mediach, może się wydawać śmiertelnie nudne. Amy Woods przekonuje, że wcale takie nie jest. Że nie chodzi tylko o proste kopiuj-wklej, ale o to, żeby raz stworzony materiał przyciągał do ciebie odbiorców z różnych źródeł: podcastów, wideo, blogów, wydarzeń online i offline, książek, mediów społecznościowych itp. Jak to działa? Jest mała szansa, że czytałeś komiksy z lat 60. o człowieku-pająku. Ale ponieważ później pojawiał się on w filmach i kreskówkach, opowiadaniach i książkach, słuchowiskach radiowych, przedstawieniach, parkach rozrywki, grach wideo, zabawkach, odzieży i na opakowaniach wielu produktów, dziś Spider-Mana znamy go wszyscy. Taka jest siła recyklingu treści.

Kup tę książkę
Profit from Your Podcast – okładka
Profit from Your Podcast Dave Jackson

Autor przedstawia różne sposoby zarabiania na podcastach, już na początku zastrzegając uczciwie, że zarobki z tego medium liczone w setkach tysięcy dolarów to raczej wyjątek niż reguła. Zaczyna od podkreślenia wagi społeczności oraz od sposobów na tworzenie treści przyjaznych sponsorom. Następnie poznajemy różne metody monetyzowania podcastu – wszystkie zebrane na podstawie doświadczeń 70 amerykańskich podcasterów. Są to m.in. sprzedaż własnych produktów, organizowanie płatnych wydarzeń, afiliacja, pozyskiwanie sponsorów i crowdfunding, wystąpienia publiczne, podróże sponsorowane i wydawanie książek, a także testowanie za darmo nowych produktów. Co ciekawe, mimo że jest to książka stworzona z myślą o podcasterach, inni twórcy internetowi z pewnością również znajdą w niej sporą wartość.

Kup tę książkę
Write Useful Books – okładka
Write Useful Books Rob Fitzpatrick

Bardzo praktyczny poradnik dla osób tworzących książki non fiction. Dowiesz się z niego, jak pisać o skomplikowanych kwestiach tak, żeby angażować czytelników, nie przynudzać i wyjaśniać każdą zawiłość. Autor zapewnia, że masz szansę stworzyć książkę, która przetrwa, a nie przepadnie w mrokach zapomnienia. Bo poradnikowi przyświeca idea, że celem book marketingu jest doprowadzenie do sytuacji, w której marketing nie będzie już potrzebny.

Kup tę książkę

Sprawdź też inne książki