Tworzenie angażujących prezentacji przydaje się nie tylko osobom, które często występują publicznie. Tak naprawdę jest to umiejętność, nad którą powinien popracować każdy przedsiębiorca, który dba o swój ekspercki personal branding. Jeśli bowiem nauczymy się ciekawie opowiadać na dany temat, znacznie łatwiej będzie nam komunikować się z klientami: przedstawiać im zalety swojej oferty i przekonywać do tego, aby zdecydowali się na zakup lub współpracę z nami.

Zamieszczam tu w większości linki afiliacyjne. Jeśli dokonasz przez nie zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę).

Prezentacje. Po prostu! – okładka
Prezentacje. Po prostu! Piotr Bucki

Tę książkę powinno się czytać kilka tygodni, a jeszcze lepiej – kilka miesięcy. Autor objaśnia cały proces tworzenia prezentacji i przy okazji pokazuje, jak pracuje nad własną. Proces ten składa się z następujących elementów: praca nad wartością („powiedz mi coś, czego nie wiem, a będę cię uważniej słuchać”), zbieranie materiałów, praca nad narracją, przygotowanie slajdów, próby (autor był aktorem!), radzenie sobie ze stresem i walka o uwagę. Autor kładzie również nacisk na trzymanie się faktów, sprawdzanie źródeł i weryfikowanie informacji, co pozawala stworzyć prezentację najwyższej jakości.

Kup tę książkę
Mów jak TED - okładka
Mów jak TED. 9 sposobów na dobrą prezentację według wybitnych mówców Carmine Gallo

Książka dla osób zainteresowanych tematem wystąpień publicznych, a mówiąc ogólniej: dobrej komunikacji. Autor podaje 9 metod dobrej prezentacji podzielonych na 3 grupy. Pierwsza z nich to emocje – trzeba mówić o tym, co porusza przede wszystkim nas, a zaraz potem naszych odbiorców. Druga to opowiadanie o czymś, co będzie dla słuchaczy intrygujące i nowe. Trzecia to mówienie w taki sposób, żeby zostać zapamiętanym. Warto zadbać o odpowiednią długość wystąpienia (ok. 18 minut), odwoływać się do różnych zmysłów i przede wszystkim po prostu być sobą.

Kup tę książkę
The presentation book - okładka
The Presentation Book Emma Ledden

Bardzo prosto napisana i praktyczna książka dla specjalistów, którzy chcą lepiej wypadać podczas wystąpień publicznych. Emma Ledden – była prezenterka telewizyjna, która pracowała w MTV i BBC – przedstawia w niej autorskie podejście, które nazwała Audience Focus Presenting. Po lekturze będziesz wiedział, jak przygotowywać prezentacje skoncentrowane na publiczności, a nie na slajdach.

Kup tę książkę
Zen prezentacji - okładka
Zen Prezentacji. Proste pomysły i ważne zasady Garr Reynolds

Książka o komunikowaniu się i tworzeniu fascynujących prezentacji, które są proste, spójne, przemyślane i trafiające w samo sedno. Dzięki podziałowi na trzy części – przygotowanie, projektowanie i prezentację – można poznać wszystkie etapy tworzenia, a omówienie przykładów kiepskich prezentacji pozwoli uniknąć kardynalnych błędów. Dowiedz się, jak stworzyć historię, która angażuje i umożliwia nawiązanie więzi z widzami.

Kup tę książkę
Siła głosu – okładka
Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać Katarzyna Pietroń

Pracujesz z klientami? Jesteś przedstawicielem handlowym? Udzielasz konsultacji? Występujesz publicznie? Robisz nagrania do mediów społecznościowych? W życiu jest sporo sytuacji – również biznesowych, w których brzmienie twojego głosu ma znaczenie. Twój głos jest jak instrument, na którym warto nauczyć się dobrze grać. Jeśli będziesz bardziej panować nad głosem i zaczniesz używać go świadomie, będzie lepiej brzmiał i pracował na twoją korzyść, a ludzie zaczną cię uważniej słuchać. Ta praktyczna, pełna ćwiczeń i wskazówek książka pozwoli ci to wszystko osiągnąć.

Kup tę książkę

Sprawdź też inne książki