Biblia e‑biznesu 2 – zarządzanie projektem z 60 podwykonawcami

utworzone przez | Wrzesień 2016

Jeżeli próbowałeś kiedyś zarządzać ludźmi, wiesz, jakie to trudne.

Wyobraź sobie, że masz namówić 60 osób, żeby coś zrobiły. Konkretnie: napisały artykuł lub kilka artykułów, każdy na ok. 5 stron maszynopisu.

Nie, to nie są twoi pracownicy, którym możesz wydać polecenie służbowe. Masz do czynienia ze specjalistami w swoich dziedzinach, ludźmi bardzo zajętymi i ceniącymi swój czas.

Żeby było jeszcze trudniej, nie możesz zaoferować im żadnego konkretnego wynagrodzenia. Coś dostaną, ale będą to raczej symboliczne kwoty, w dodatku rozłożone w czasie. Wielu z nich pewnie nawet nie zauważy, gdy te pieniądze wpłyną na ich konto.

Jak znaleźć takich ludzi, a później nakłonić ich, żeby wykonali swoje zadanie w terminie? Przed takim wyzwaniem stanął Maciej Dutko – redaktor książki Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament.

Posłuchaj 129. odcinka podcastu MWF i dowiedz się:

  • jak ustalać terminy z klientem i podwykonawcami, żeby zdążyć na czas,
  • o ile łatwiej realizuje się projekt, którego wcześniejsza odsłona była sukcesem,
  • jak można się przekonać, że pieniądze nie wpływają na motywację,
  • jakie proste narzędzia wystarczą do zarządzania wieloosobowym projektem.
  • jak możesz zostać jednym ze współautorów Biblii e-biznesu 3.