Rozmowy o ciekawych książkach biznesowych były częścią podcastu Mała Wielka Firma od początku jego istnienia. Dzięki temu powstała jedyna w swoim rodzaju lista książek polecanych przez przedsiębiorców i ekspertów. Aż trudno uwierzyć, że liczy ona już kilkaset pozycji! Te książki przyczyniły się do rozwoju wielu firm. Tobie również ułatwią pracę i pomogą zbudować dobrze prosperujący biznes.

  1. 10 kroków do maksymalnej produktywności - okładka

    10 kroków do maksymalnej produktywności

    Michał Śliwiński

    Ta książka jest prosta, czytelna i precyzyjna jak instrukcja budowania z klocków Lego. Zaczyna się od tego, jak ogarnąć chaos, który prawdopodobnie masz teraz wokół siebie. Później przeprowadza cię przez kolejne etapy porządkowania zadań – dowiadujesz się m.in. jak tworzyć projekty, ustalać priorytety, współpracować z innymi, zarządzać dokumentami i plikami. Pod koniec przeczytasz o tym, co zrobić, żeby na bieżąco utrzymywać porządek w całym systemie i nie utonąć w powodzi przychodzących wiadomości. Autor książki Michał Śliwiński jest twórcą popularnej aplikacji do zarządzania Nozbe, ale zawarte w książce wskazówki pomogą ci niezależnie od narzędzi, z których korzystasz.

    Kup tę książkę
  2. 21 lekcji na XXI wiek - okładka

    21 lekcji na XXI wiek

    Yuval Noah Harari

    Izraelski historyk w swojej poprzedniej książce Sapiens. Od zwierząt do bogów zamknął zgrabnie w jednym tomie historię ludzkości od początków do czasów współczesnych. Tym razem autor nie patrzy wstecz, a spogląda w przyszłość. Czy to nie dziwne: historyk zajmuje się przyszłością? Wcale nie, bo przecież historia kołem się toczy! Autor szuka odpowiedzi na pytania rzeczywiście bardzo na czasie: skąd biorą się fake newsy, dlaczego ludziom o wątpliwej reputacji zdarza się wygrywać wybory, czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji? To nie jest typowo biznesowy poradnik, ale zdecydowanie warto poznać rzeczywistość, w której działa nasza firma.

    Kup tę książkę
  3. Książka 22 niezmienne prawa marketingu

    22 niezmienne prawa marketingu

    Al Ries, Jack Trout

    Być może reguły są po to, aby je łamać. Na pewno jednak najpierw trzeba je poznać. Z tej książki dowiesz się, jakie prawa rządzą światem marketingu. Warto przeczytać.

  4. 4 godzinny tydzień pracy - okładka

    4-godzinny tydzień pracy

    Tim Ferriss

    Praca po 8 godzin dziennie przez kilkadziesiąt lat, żeby na starość wypoczywać, to kiepski pomysł. Dużo lepiej byłoby zorganizować sobie życie tak, żeby już teraz cieszyć się życiem, zamiast harować od rana do wieczora. Jak to zrobić? Po pierwsze, częściej mów „nie” i kieruj się zasadą Pareto – rób 20% rzeczy, które przynoszą 80% efektów. Po drugie, deleguj zadania. Autor tej książki jako Amerykanin może zlecać pracę wirtualnym asystentkom z Filipin, w przypadku Polaków nie jest to niestety takie proste. Mimo to warto przeczytać tę książkę, jeżeli chcesz spojrzeć na swoje życie i obowiązki z trochę innej perspektywy.

    Kup tę książkę
  5. 48-godzinna doba – okładka

    48-godzinna doba

    Maciej Wieczorek

    Autor – twórca programu „Expert w Bentley’u” na YouTubie – przedstawia sposoby na organizację swojej pracy i czasu, żeby poprawić efektywność i skuteczność w osiąganiu celów. W książce nie brakuje praktycznych lifehacków, które ułatwią nie tylko prowadzenie biznesu, ale także ogarnianie swojej rzeczywistości i funkcjonowanie w domu.

    Kup tę książkę
  6. 52 headline hacks - okładka

    52 Headline Hacks

    Jon Morrow

    Choć jest to PDF, którego nie kupisz w twardej oprawie, to znajdziesz w nim mnóstwo twardych dowodów na to, że tym, co w tekście sprzedaje najbardziej, są… odpowiednie tytuły. Kreatywność jest oczywiście zawsze w cenie, ale bycie oryginalnym za wszelką cenę nie zawsze się opłaca. Czasem lepiej sięgnąć po wyświechtane schematy tytułów, bo skoro działają u innych, u ciebie też się sprawdzą. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla pisarzy, ale także – a w dzisiejszych czasach może przede wszystkim? – dla blogerów i wszystkich tworzących treści online, które mają angażować odbiorców. Dostępna za darmo (po podaniu adresu e‑mail).

    Kup tę książkę
  7. 59 sekund - okładka

    59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele

    Richard Wiseman

    Zbiór porad dotyczących rozwoju osobistego. Autor zebrał w jednym miejscu wyniki wielu badań psychologicznych, dotyczących różnych obszarów życia. Znajdziesz tam wskazówki na temat tego, jak być bardziej szczęśliwym człowiekiem, jak przekonać innych do siebie i swoich racji, a także jak zmotywować się do działania. Przedsiębiorców zainteresują też na pewno rozdziały dotyczące rozwijania kreatywności, zmniejszania stresu i podejmowania decyzji. Każdy podrozdział to jedna rada, na której wdrożenie powinno wystarczyć (przynajmniej w teorii) maksymalnie 59 sekund.

    Kup tę książkę
  8. A Personal Mission Statement – okładka

    A Personal Mission Statement

    Michał Stawicki

    Misja osobista to twoja filozofia, prywatna konstytucja definiująca twoje podejście do życia. Warto ją spisać, bo mówi o tym, kim chcesz być, co chcesz robić czy jakimi zasadami i wartościami będziesz się kierować. Sformułowanie takiej misji pozwala bardziej cieszyć się życiem, bo uświadamia ci twój życiowy cel. Książka pozwala odkryć tę misję. Autor przedstawia pytania, na które warto poszukać odpowiedzi, bo pozwalają przyjrzeć się sobie, swoim doświadczeniom i preferencjom. W książce znajdziesz też 9 ćwiczeń mentalnych, które zmuszają do wyobrażenia sobie, co by było, gdyby. Po przejściu wszystkich kroków pozostaje ci wyszlifowanie misji i ostateczne jej sformułowanie.

    Kup tę książkę
  9. Książka: Adwords. Katalog skutecznych kampanii

    AdWords 360°. Katalog skutecznych kampanii

    Paulina Wiktorska

    To książka, w której zestarzał się tylko tytuł. Nie ma już reklam Adwords, jest Google Ads, ale zasady, którymi rządzi się skuteczna reklama, są wciąż takie same. Poznaj kampanie reklamowe największych światowych marek i… nie popełniaj ich błędów.

    Kup tę książkę
  10. Alfabet mitów menedżerskich - okładka

    Alfabet mitów menedżerskich

    Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz

    Nawet najbardziej rozpowszechnione koncepcje i przekonania na temat zarządzania nie zawsze są prawdziwe. Wynika to z faktu, że nie zawsze stoją za nimi wiarygodne dane i rzetelne badania. Niestety tego rodzaju mity są również głęboko zakorzenione w umysłach wielu ludzi na stanowiskach kierowniczych, a także konsultantów i trenerów. Ta książka obala błędne teorie, zastępując je wiedzą opartą na dowodach naukowych. Nieczęsto spotyka się książki biznesowe oparte na tak starannie dobranych źródłach.

    Kup tę książkę

Szukasz najlepszych
książek o biznesie?

Czytanie to świetna inwestycja. Książka kosztuje zwykle tyle, co pizza, a może być dla przedsiębiorcy kopalnią wiedzy i inspiracji. Dlatego w podcaście Mała Wielka Firma od lat wspominamy o książkach biznesowych, z których można nauczyć się czegoś wartościowego.

Jeżeli szukasz książki dla siebie lub na prezent dla kogoś, kto prowadzi własną firmę, to gwarantuję, że na tej liście znajdziesz odpowiedni tytuł!

Zobacz wszystkie książki