Rozmowy o ciekawych książkach biznesowych były częścią podcastu Mała Wielka Firma od początku jego istnienia. Dzięki temu powstała jedyna w swoim rodzaju lista książek polecanych przez przedsiębiorców i ekspertów. Aż trudno uwierzyć, że liczy ona już kilkaset pozycji! Te książki przyczyniły się do rozwoju wielu firm. Tobie również ułatwią pracę i pomogą zbudować dobrze prosperujący biznes.

  1. 10 kroków do maksymalnej produktywności - okładka

    10 kroków do maksymalnej produktywności

    Michał Śliwiński

    Ta książka jest prosta, czytelna i precyzyjna jak instrukcja budowania z klocków Lego. Zaczyna się od tego, jak ogarnąć chaos, który prawdopodobnie masz teraz wokół siebie. Później przeprowadza cię przez kolejne etapy porządkowania zadań – dowiadujesz się m.in. jak tworzyć projekty, ustalać priorytety, współpracować z innymi, zarządzać dokumentami i plikami. Pod koniec przeczytasz o tym, co zrobić, żeby na bieżąco utrzymywać porządek w całym systemie i nie utonąć w powodzi przychodzących wiadomości. Autor książki Michał Śliwiński jest twórcą popularnej aplikacji do zarządzania Nozbe, ale zawarte w książce wskazówki pomogą ci niezależnie od narzędzi, z których korzystasz.

    Kup tę książkę
  2. 21 lekcji na XXI wiek - okładka

    21 lekcji na XXI wiek

    Yuval Noah Harari

    Izraelski historyk w swojej poprzedniej książce Sapiens. Od zwierząt do bogów zamknął zgrabnie w jednym tomie historię ludzkości od początków do czasów współczesnych. Tym razem autor nie patrzy wstecz, a spogląda w przyszłość. Czy to nie dziwne: historyk zajmuje się przyszłością? Wcale nie, bo przecież historia kołem się toczy! Autor szuka odpowiedzi na pytania rzeczywiście bardzo na czasie: skąd biorą się fake newsy, dlaczego ludziom o wątpliwej reputacji zdarza się wygrywać wybory, czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji? To nie jest typowo biznesowy poradnik, ale zdecydowanie warto poznać rzeczywistość, w której działa nasza firma.

    Kup tę książkę
  3. 4 godzinny tydzień pracy - okładka

    4-godzinny tydzień pracy

    Tim Ferriss

    Praca po 8 godzin dziennie przez kilkadziesiąt lat, żeby na starość wypoczywać, to kiepski pomysł. Dużo lepiej byłoby zorganizować sobie życie tak, żeby już teraz cieszyć się życiem, zamiast harować od rana do wieczora. Jak to zrobić? Po pierwsze, częściej mów „nie” i kieruj się zasadą Pareto – rób 20% rzeczy, które przynoszą 80% efektów. Po drugie, deleguj zadania. Autor tej książki jako Amerykanin może zlecać pracę wirtualnym asystentkom z Filipin, w przypadku Polaków nie jest to niestety takie proste. Mimo to warto przeczytać tę książkę, jeżeli chcesz spojrzeć na swoje życie i obowiązki z trochę innej perspektywy.

    Kup tę książkę
  4. 52 headline hacks - okładka

    52 Headline Hacks

    Jon Morrow

    Choć jest to PDF, którego nie kupisz w twardej oprawie, to znajdziesz w nim mnóstwo twardych dowodów na to, że tym, co w tekście sprzedaje najbardziej, są… odpowiednie tytuły. Kreatywność jest oczywiście zawsze w cenie, ale bycie oryginalnym za wszelką cenę nie zawsze się opłaca. Czasem lepiej sięgnąć po wyświechtane schematy tytułów, bo skoro działają u innych, u ciebie też się sprawdzą. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla pisarzy, ale także – a w dzisiejszych czasach może przede wszystkim? – dla blogerów i wszystkich tworzących treści online, które mają angażować odbiorców. Dostępna za darmo (po podaniu adresu e‑mail).

    Kup tę książkę
  5. 59 sekund - okładka

    59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele

    Richard Wiseman

    Zbiór porad dotyczących rozwoju osobistego. Autor zebrał w jednym miejscu wyniki wielu badań psychologicznych, dotyczących różnych obszarów życia. Znajdziesz tam wskazówki na temat tego, jak być bardziej szczęśliwym człowiekiem, jak przekonać innych do siebie i swoich racji, a także jak zmotywować się do działania. Przedsiębiorców zainteresują też na pewno rozdziały dotyczące rozwijania kreatywności, zmniejszania stresu i podejmowania decyzji. Każdy podrozdział to jedna rada, na której wdrożenie powinno wystarczyć (przynajmniej w teorii) maksymalnie 59 sekund.

    Kup tę książkę
  6. Alfabet mitów menedżerskich - okładka

    Alfabet mitów menedżerskich

    Sławomir Jarmuż, Mirosław Tarasiewicz

    Nawet najbardziej rozpowszechnione koncepcje i przekonania na temat zarządzania nie zawsze są prawdziwe. Wynika to z faktu, że nie zawsze stoją za nimi wiarygodne dane i rzetelne badania. Niestety tego rodzaju mity są również głęboko zakorzenione w umysłach wielu ludzi na stanowiskach kierowniczych, a także konsultantów i trenerów. Ta książka obala błędne teorie, zastępując je wiedzą opartą na dowodach naukowych. Nieczęsto spotyka się książki biznesowe oparte na tak starannie dobranych źródłach.

    Kup tę książkę
  7. Algorytmiczny lider – okładka

    Algorytmiczny lider

    Mike Walsh

    Jak być inteligentnym, gdy maszyny są inteligentniejsze od nas? Autor książki pomaga wchodzić firmom do epoki cyfrowej, a w tej publikacji podaje 10 zasad, którymi powinni kierować się współcześni liderzy, dzieląc je na trzy grupy – zasady dotyczące sposobu myślenia, pracy i świata. Siły algorytmicznego lidera nie mierzy się liczbą osób, które do niego raportują, ale tym, jak skutecznie potrafi łączyć ze sobą ludzi i platformy, żeby osiągać określone cele. To lider odważny, który nie boi się eksperymentować, a za cel stawia sobie rzeczy niemal niemożliwe, np. dziesięciokrotne zwiększenie wyników firmy. Współczesny lider nie ma być strażnikiem pilnującym wykonywania zadań. Ma być ogrodnikiem, który stwarza optymalne warunki do tego, żeby firma i pracujący w niej ludzie się rozwijali.

    Kup tę książkę
  8. Always eat left handed - okładka

    Always Eat Left Handed

    Rohit Bhargava

    „Nigdy się nie poddawaj”. „Rób to, co kochasz”. „Podejmuj ryzyko i popełniaj błędy”. Rohit Bhargava zauważył, że tego typu wzniosłe rady niekoniecznie przydają się w realnym życiu, bo nie wiemy, jak je zastosować. Postanowił więc podejść do tematu odwrotnie. Napisał książkę z 15 wskazówkami, które pomagają odnieść sukces. Tytuły rozdziałów są praktyczne i konkretne, a z treści dowiadujemy się, jaka życiowa mądrość kryje się za danym nagłówkiem. Przykład? „Nigdy nie jedz kalafiora”. W tym przypadku chodzi o to, żeby mieć własne zdanie i nie bać się go wyrażać.

    Kup tę książkę
  9. Ask. - okładka

    Ask

    Ryan Levesque

    Ta książka ma wyjątkowo krótki tytuł, ale za to bardzo rozbudowany podtytuł: „Nieintuicyjny sposób, jak za pomocą internetu odkryć, co dokładnie chcą kupić twoi klienci, pozyskać rzesze wiernych fanów i przenieść dowolną firmę na wyższy poziom”. Inaczej mówiąc, jest to książka o badaniu rynku. Ryan Levesque przekonuje, że klienci nie wiedzą, czego chcą. Wiedzą natomiast, czego nie chcą i jakie były ich doświadczenia w przeszłości. Zadając im odpowiednie pytania, możesz więc dowiedzieć się, jak stworzyć rozwiązanie, które będzie im odpowiadać.

    Kup tę książkę
  10. Automate this - okładka

    Automate This

    Christopher Steiner

    Historia o tym, jak algorytmy zawładnęły światem – ten podtytuł mówi wiele. Algorytmy – od prostych po najbardziej skomplikowane – rządzą dziś naszym życiem, podpowiadając nawet, po jakie książki powinniśmy sięgać czy jakie filmy oglądać. To książka, która wyjaśnia pewne zjawiska, analizując je na przestrzeni lat, ale wbrew pozorom nie jest to pozycja skierowana do osób z zacięciem matematycznym. Spodoba się też innym, bo napisana jest bez zadęcia i przedstawia sposoby wykorzystania algorytmów w codziennym życiu.

    Kup tę książkę

Chcesz, żeby twoja książka
znalazła się w podcaście?

Jesteś wydawcą lub autorem? Chcesz, żebym opowiedział w Małej Wielkiej Firmie o twojej książce? Jest to możliwe, o ile uznam, że jest ona wartościowa dla mojej społeczności.

Dowiedz się, co zrobić, żeby informacja o twojej książce mogła pojawić się w jednym z kolejnych odcinków podcastu i dotarła do kilkunastu tysięcy przedsiębiorców.

Dowiedz się więcej