Rozmowy o ciekawych książkach biznesowych były częścią podcastu Mała Wielka Firma od początku jego istnienia. Dzięki temu powstała jedyna w swoim rodzaju lista książek polecanych przez przedsiębiorców i ekspertów. Aż trudno uwierzyć, że liczy ona już kilkaset pozycji! Te książki przyczyniły się do rozwoju wielu firm. Tobie również ułatwią pracę i pomogą zbudować dobrze prosperujący biznes.

  1. $100M Offers – okładka

    $100M Offers

    Alex Hormozi

    Napakowana konkretami książka o tym, jak tworzyć bardzo skuteczne oferty (spoiler: najpierw trzeba stworzyć produkt, który da klientom dużą wartość). Autor zaczyna od „wzoru na wartość” – sama jego analiza może podsunąć ci nowe pomysły.

    Kup tę książkę
  2. 10 kroków do maksymalnej produktywności - okładka

    10 kroków do maksymalnej produktywności

    Michał Śliwiński

    Ta książka jest prosta, czytelna i precyzyjna jak instrukcja budowania z klocków Lego. Zaczyna się od tego, jak ogarnąć chaos, który prawdopodobnie masz teraz wokół siebie. Później przeprowadza cię przez kolejne etapy porządkowania zadań – dowiadujesz się m.in. jak tworzyć projekty, ustalać priorytety, współpracować z innymi, zarządzać dokumentami i plikami. Pod koniec przeczytasz o tym, co zrobić, żeby na bieżąco utrzymywać porządek w całym systemie i nie utonąć w powodzi przychodzących wiadomości. Autor książki Michał Śliwiński jest twórcą popularnej aplikacji do zarządzania Nozbe, ale zawarte w książce wskazówki pomogą ci niezależnie od narzędzi, z których korzystasz.

    Kup tę książkę
  3. 101 technik dla zarządzających – okładka

    101 technik dla zarządzających

    Bartosz Majewski

    To książka dla menedżerów i właścicieli nieco większych firm, ale soloprzedsiębiorcy też wyciągną z niej sporo dla siebie. Bardzo konkretna, nieprzegadana, a do tego wersję PDF możesz pobrać bezpłatnie.

    Kup tę książkę
  4. 21 lekcji na XXI wiek - okładka

    21 lekcji na XXI wiek

    Yuval Noah Harari

    Izraelski historyk w swojej poprzedniej książce Sapiens. Od zwierząt do bogów zamknął zgrabnie w jednym tomie historię ludzkości od początków do czasów współczesnych. Tym razem autor nie patrzy wstecz, a spogląda w przyszłość. Czy to nie dziwne: historyk zajmuje się przyszłością? Wcale nie, bo przecież historia kołem się toczy! Autor szuka odpowiedzi na pytania rzeczywiście bardzo na czasie: skąd biorą się fake newsy, dlaczego ludziom o wątpliwej reputacji zdarza się wygrywać wybory, czy powinniśmy się bać sztucznej inteligencji? To nie jest typowo biznesowy poradnik, ale zdecydowanie warto poznać rzeczywistość, w której działa nasza firma.

    Kup tę książkę
  5. Książka 22 niezmienne prawa marketingu

    22 niezmienne prawa marketingu

    Al Ries, Jack Trout

    Być może reguły są po to, aby je łamać. Na pewno jednak najpierw trzeba je poznać. Z tej książki dowiesz się, jakie prawa rządzą światem marketingu. Warto przeczytać.

    Kup tę książkę
  6. 4 godzinny tydzień pracy - okładka

    4-godzinny tydzień pracy

    Tim Ferriss

    Praca po 8 godzin dziennie przez kilkadziesiąt lat, żeby na starość wypoczywać, to kiepski pomysł. Dużo lepiej byłoby zorganizować sobie życie tak, żeby już teraz cieszyć się życiem, zamiast harować od rana do wieczora. Jak to zrobić? Po pierwsze, częściej mów „nie” i kieruj się zasadą Pareto – rób 20% rzeczy, które przynoszą 80% efektów. Po drugie, deleguj zadania. Autor tej książki jako Amerykanin może zlecać pracę wirtualnym asystentkom z Filipin, w przypadku Polaków nie jest to niestety takie proste. Mimo to warto przeczytać tę książkę, jeżeli chcesz spojrzeć na swoje życie i obowiązki z trochę innej perspektywy.

    Kup tę książkę
  7. 48-godzinna doba – okładka

    48-godzinna doba

    Maciej Wieczorek

    Autor – twórca programu „Expert w Bentley’u” na YouTubie – przedstawia sposoby na organizację swojej pracy i czasu, żeby poprawić efektywność i skuteczność w osiąganiu celów. W książce nie brakuje praktycznych lifehacków, które ułatwią nie tylko prowadzenie biznesu, ale także ogarnianie swojej rzeczywistości i funkcjonowanie w domu.

    Kup tę książkę
  8. 52 headline hacks - okładka

    52 Headline Hacks

    Jon Morrow

    Choć jest to PDF, którego nie kupisz w twardej oprawie, to znajdziesz w nim mnóstwo twardych dowodów na to, że tym, co w tekście sprzedaje najbardziej, są… odpowiednie tytuły. Kreatywność jest oczywiście zawsze w cenie, ale bycie oryginalnym za wszelką cenę nie zawsze się opłaca. Czasem lepiej sięgnąć po wyświechtane schematy tytułów, bo skoro działają u innych, u ciebie też się sprawdzą. Pozycja obowiązkowa nie tylko dla pisarzy, ale także – a w dzisiejszych czasach może przede wszystkim? – dla blogerów i wszystkich tworzących treści online, które mają angażować odbiorców. Dostępna za darmo (po podaniu adresu e‑mail).

    Kup tę książkę
  9. 52 lekcje kreatywnego pisania – okładka

    52 lekcje kreatywnego pisania

    Klaudyna Maciąg

    Jeżeli lubisz pisać i chcesz to robić lepiej, ten e‑book ci pomoże. Wykonując co tydzień kolejne ćwiczenia, nie tylko rozwiniesz swój warsztat, ale przede wszystkim będziesz się świetnie bawić.

    Kup tę książkę
  10. 59 sekund - okładka

    59 sekund. Pomyśl chwilę, zmień wiele

    Richard Wiseman

    Zbiór porad dotyczących rozwoju osobistego. Autor zebrał w jednym miejscu wyniki wielu badań psychologicznych, dotyczących różnych obszarów życia. Znajdziesz tam wskazówki na temat tego, jak być bardziej szczęśliwym człowiekiem, jak przekonać innych do siebie i swoich racji, a także jak zmotywować się do działania. Przedsiębiorców zainteresują też na pewno rozdziały dotyczące rozwijania kreatywności, zmniejszania stresu i podejmowania decyzji. Każdy podrozdział to jedna rada, na której wdrożenie powinno wystarczyć (przynajmniej w teorii) maksymalnie 59 sekund.

    Kup tę książkę
Jesteś wydawcą lub autorem?

Twoja książka
też może tu być

Mała Wielka Firma od lat promuje książki, które pomagają w prowadzeniu firmy.

W naszej społeczności jest kilkanaście tysięcy przedsiębiorców i aż 80% ma wyższe wykształcenie. A według badań Biblioteki Narodowej, to właśnie absolwenci szkół wyższych najczęściej kupują i czytają książki.

Chcesz zaprezentować im swój nowy tytuł?

Pokaż się czytelnikom