fb pixel

Wszystkie odcinki podcastu

  • Na tej stronie łatwo znajdziesz odcinek, który Cię interesuje. Zacznij wpisywać w oknie „Szukaj” dowolne słowo, a tabela automatycznie odfiltruje odpowiednie wyniki.
  • Możesz też sortować tabelę na różne sposoby: według dat, alfabetycznie po tytułach odcinków lub nazwiskach gości albo wg długości odcinków. Wystarczy kliknąć na odpowiedni nagłówek tabeli.
  • Spróbuj! Wpisz poniżej np. „pomysł na biznes” i zobacz, co się stanie.
NrTytułGośćCzasDataOpisLink
229Ubranie a pewność siebieFrazckowiakMichał Frąckowiak01:042018-08-13Elegancko ubrany mężczyzna ma w życiu łatwiej – przekonuje twórca marki Men's Finest Michael Frąckowiak. Posłuchaj, jak ubranie wpływa nie tylko na twój wizerunek i samoocenę.
228Jak kontrolować księgowąPiaseckiPiotr Piasecki00:562018-08-06Całkiem możliwe, że nie znasz się na księgowości. Jak wybrać biuro rachunkowe, które będzie rzetelnie wykonywać zadania i z którym będzie ci się dobrze współpracować? Skąd masz wiedzieć, czy twoje sprawy są prowadzone równie starannie w każdym miesiącu?
227Negatywne opinie klientówCzaplickaMonika Czaplicka01:212018-07-30Co zrobić, żeby klienci nie narzekali na twoją firmę w social mediach? Jak reagować, gdy do tego dojdzie? W jaki sposób radzić sobie z klientem-szantażystą, który straszy cię negatywnymi komentarzami, żeby wymigać się od płacenia? Podpowiada założycielka agencji Wobuzz.
226Marka osobistaMalinowskaJoanna Malinowska-Parzydło01:062018-07-23Marka osobista to spełniona obietnica dana klientom. To suma wrażeń, jakie dostarczamy swoim odbiorcom. Jak więc wypaść w ich oczach dobrze? Rozmowa z założycielką Personal Brand Institute i autorką książki Jesteś marką.
225Jak sprzedać firmęKobrynMaria Kobryń01:312018-07-16Chcesz odejść z firmy, którą prowadzisz? Potrzebujesz pieniędzy na nowe wyzwania? A może ktoś chce kupić twój biznes? Sprawdź, jak wyglądają przygotowania do takiej transakcji, jak wycenić swoją firmę i gdzie szukać kupca, który będzie chciał ją przejąć.
224Crowdfunding – jak to się robiSobczakJakub Sobczak01:432018-07-09Na czym polega crowdfunding? Kto może skorzystać z formy, jaką jest finansowanie społecznościowe? Na co zwrócić uwagę, żeby projekt zakończył się sukcesem? Rozmowa z twórcą serwisu PolakPotrafi.pl.
223Czy każdy może być przedsiębiorcą?DutkowskaAgata Dutkowska01:032018-07-02Własny biznes to marzenie wielu osób. Ale czy każdy ma predyspozycje do prowadzenia firmy? Czy nauka przedsiębiorczości to prosta sprawa? Gościem odcinka jest Agata Dutkowska, której Latająca Szkoła pomogła już ponad 400 kobietom w założeniu firmy i rozwinięciu skrzydeł.
222Nazwa dla firmyGurdakKonrad Gurdak00:552018-06-25Planując biznes musisz zająć się wieloma sprawami. Jednak często największą blokadą jest nazwa dla firmy. Jak wymyślić błyskotliwą nazwę dla swojej firmy? Sprawdź!
221Content marketing w 2018 r.StawarzBarbara Stawarz-García01:032018-06-18Jakie są propozycje na marketing treści w 2018 r.? Czy blog, wideo, podcast to przydatne narzędzia w twojej branży? Na jakich treściach skupić się, żeby budować zaangażowaną społeczność, która chętnie u ciebie kupuje?
220Czy twój pomysł na biznes chwyci?FlynnPat Flynn01:042018-06-11Przedsiębiorcy przed rozpoczęciem działalności mają różne bolączki. Brakuje im pomysłu na produkt lub usługę. Jak pojawia się pomysł, powstają wątpliwości czy chwyci. Sprawdź swój pomysł na biznes – zobacz, jakie rady daje Pat Flynn, autor książki Will It Fly – Gotowi na start oraz twórca bloga i podcastu Smart Passive Income.
219Silna marka onlineCeplinJoanna Ceplin01:092018-06-04Będąc przedsiębiorcą powinieneś znać się na marketingu. Ale bez stresu – nie trzeba wracać na studia. Na szczęście istnieją dobre dusze, jak Joanna Ceplin, która zdradza jak powstaje silna marka online. Sprawdź!
218Praca zdalnaPrzybylaZuzanna Przybyła01:022018-05-28Z danych Eurostatu wynika, że co siódmy zatrudniony Polak pracuje z domu. Czy takie rozwiązanie sprawdziłoby się w twojej firmie? Jak wdrożyć pracę zdalną w firmie? Sprawdź, czy praca zdalna jest dobra dla ciebie i twojej firmy.
217Porządki w domowym biurzeSzklarskaAlina Szklarska01:002018-05-21Czy ciągle szukasz dokumentów? Giną faktury, które masz dostarczyć księgowej? A może nie jesteś pewien, które płatności już wykonałeś, a które nie? Poznaj sposoby na utrzymanie porządku w domowym biurze i komputerze. Zapanuj nad biurowym chaosem!
216Z biznesu offline do onlineTrempałaMichalina Trempała00:482018-05-14Jak przejść od biznesu offline do online – nawet jeżeli działasz w tak tradycyjnej branży jak ogrodnictwo? Czy przeniesienie działań do internetu może przynieść korzyści? Zobacz, jak prowadzić tradycyjny biznes w internecie.
215Jak robić ankietyBazkJanina Bąk01:062018-05-07Informacje od klientów można zbierać na różne sposoby. Prostym narzędziem jest np. ankieta. Prostym, ale to nie znaczy, że łatwym. Jak tworzyć ankiety, które pomagają w prowadzeniu biznesu?
214Znajdź klientów zanim założysz firmę00:432018-04-30Masz pomysł na biznes, ale nie wiesz skąd wziąć klientów? Możesz zainwestować w reklamę i tym sposobem szybko dotrzeć do dużej grupy odbiorców. Nie kupisz jednak reputacji i zaufania. To wymaga czasu. Jak więc znaleźć klientów nie tylko na starcie działalności, ale wręcz przed założeniem firmy?
213Budowanie listy adresowejSalaPaweł Sala01:082018-04-23Czego można się dowiedzieć z testu talentów Gallupa, znanego także jako StrengthsFinder albo CliftonStrengths? Jak pracować ze swoimi mocnymi stronami? Czy warto zrobić test Gallupa?
212Test talentów GallupaJuszczykDominik Juszczyk01:082018-04-16Czego można się dowiedzieć z testu talentów Gallupa, znanego także jako StrengthsFinder albo CliftonStrengths? Jak pracować ze swoimi mocnymi stronami? Czy warto zrobić test Gallupa?
211Czy warto być freelancerem?CzazbaMarcin Cząba00:542018-04-09Odnoszący sukcesy freelancer to człowiek, który zwykle zaczyna skromnie, ale ciągle na różne sposoby inwestuje we własny rozwój. Dzięki temu z czasem może stać się cenionym ekspertem w swoim fachu.
210Odnawianie kontaktu z klientem00:392018-04-02Jak odnowić kontakt z klientem, który kiedyś wydał u ciebie pieniądze, ale od dłuższego czasu nie było między wami kontaktu? Poznaj kilka pomysłów na odświeżenie kontaktu oraz zobacz jak pisać reaktywujące maile.
209Sprzedawaj więcejOsmanMarcin Osman00:552018-03-26Czy wiesz gdzie są twoi klienci? Jak do nich dotrzeć ze swoją ofertą? Marcin Osman zdradza sposoby na większą sprzedaż. Nie lada gratka dla początkujących przedsiębiorców i nie tylko.
208Przyciąganie uwagiKoziełKamil Kozieł01:192018-03-19Jak skutecznie przyciągać uwagę odbiorców, gdy każdy nadaje jakiś przekaz. A jeśli już uda się być zauważonym, to co zrobić, żeby utrzymać atencję na najwyższym poziomie?
207Graficzna strona biznesuKlzosińskiJacek Kłosiński01:162018-03-12Jako przedsiębiorca sam tworzysz grafiki swojej marki czy zlecasz to profesjonaliście? Jak tworzyć profesjonalnie wyglądające materiały graficzne albo gdzie szukać grafika z prawdziwego zdarzenia?
206Proces sprzedażyCyranJakub Cyran01:332018-03-05Jak zaprojektować skuteczny proces sprzedaży, żeby jak najwięcej kontaktów z potencjalnymi klientami kończyło się zakupem?
205Zmiany algorytmu FacebookaJabłońskiArtur Jabłoński01:022018-02-26Nadchodzi Facebook Armageddon. Amerykańscy komentatorzy uważają, że darmowy zasięg postów spadnie nawet o 80%, a ceny reklam wystrzelą w górę.
204Od bazgrania do zarabianiaJakuszkoAgata Jakuszko00:392018-02-19Sketchnotki – notatki graficzne, które organizatorzy konferencji, szkoleń i webinarów udostępniają uczestnikom na podsumowanie wydarzenia. Jak je wykorzystać we własnym biznesie?
203Pułapki rozwoju firmyBuckiPiotr Bucki01:112018-02-12Rozwój każdej organizacji wiąże się z kryzysami. Założyciel firmy musi nauczyć się delegowania uprawnień. Trzeba wprowadzać procedury, żeby każdy działał według tych samych standardów.
202Jak podnosić cenySerekMonika Serek01:032018-02-05Jesteś przepracowany, a równocześnie czujesz, że twoja firma nie przynosi godziwych zysków? To sygnał, że czas pomyśleć o podwyżce cen. Tylko jak to zrobić, żeby nie zrazić do siebie klientów?
201Pozycjonowanie stronMazurWojtek Mazur01:042018-01-29Chcesz, by twoja strona internetowa była dobrze widoczna dla potencjalnych klientów? Poznaj sekrety pozycjonowania stron i bądź widoczny w sieci!
200Marka jako wydawcaTkaczykPaweł Tkaczyk00:362018-01-22Zobacz, co możesz zyskać, kiedy zaczniesz traktować swoją markę jako wydawcę, którego celem jest przyciąganie odbiorców ciekawymi treściami.
199Storytelling w praktyceGozrskaMonika Górska01:112018-01-15Jak stosować storytelling w małej firmie, nawet jeżeli działasz w nudnej branży, gdzie wszyscy zwracają uwagę tylko na cenę? Sprawdź!
198Zyskowna firmaGrzesikAdam Grzesik01:002018-01-08Firma z zasady powinna przynosić zyski właścicielowi, ale nie zawsze się to udaje. Jak zapanować nad firmowymi finansami i zacząć robić dobre pieniądze prowadząc firmę?
197Zmiany w firmieChimkowskaAngelika Chimkowska00:572018-01-01Jeśli rozwijasz firmę, zmiany na niektórych etapach są konieczne. Jak sprawić, żeby pracownicy podeszli do procesu zmiany w sposób entuzjastyczny, a przede wszystkim nie stawiali oporu?
196Osiąganie celówBrzezińskiMiłosz Brzeziński02:232017-12-18Jak osiągać cel w świecie pełnym rozpraszaczy? Jak planować pracę tak, żeby wykonać zadanie najbardziej efektywnie? Dowiedz się, jak zmierzać bezpośrednio do zamierzonego celu.
195Skuteczne webinaryBudzyńskaOla Budzyńska01:232017-12-11Webinary to świetny sposób, aby dzielić się swoją wiedzą. Są też idealnym miejscem do sprzedaży własnych produktów. Zobacz, jak krok po kroku robić skuteczne webinary.
194Marka osobista na YouTubeWittArlena Witt01:362017-12-04Budując markę osobistą, możesz wykorzystać bezpłatne narzędzie, jakim jest YouTube. Dowiedz się, jak wykorzystać media społecznościowe do budowania swojego brandu.
193Google Analytics w firmieLewińskiMaciej Lewiński01:462017-11-27Masz do dyspozycji darmowe narzędzie, które pozwala sprawdzić, jak użytkownicy internetu zachowują się na twojej stronie. Znasz już Google Analytics?
192Przygotuj się do RODOPalakTomasz Palak01:412017-11-20Niedługo wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (RODO). Przekonaj się, że prawnicza pogadanka nie musi być nudna, i że nie takie RODO straszne jak je malują.
191Sposoby na nieterminowe płatności00:532017-11-13Liczenie zysków to sama radość. Problem pojawia się, gdy klienci przestają płacić terminowo. Jak sprawić, żeby klienci płacili w terminie, a kiedy rozważyć opcję kredytu kupieckiego?
190Archetypy markiTkaczykPaweł Tkaczyk00:472017-11-06Sztuka budowania silnego brandu polega między innymi na spójnej komunikacji. Jak osiągnąć taką spójność? Przydaje się do tego narzędzie, jakim są archetypy marki.
18912 zadań, które automatyzuję w firmie00:322017-10-30Automatyzacja pracy pozwala unikać błędów spowodowanych czynnikiem ludzkim i mieć więcej czasu dla siebie. Poznaj techniki, które usprawniają pracę w firmie.
188Jak zarabiać na naprawianiu świataKuśmierekPrzemek Kuśmierek00:542017-10-23Czy można stworzyć biznes, który oprócz tego, że zarabia to jeszcze pomaga potrzebującym? Sprawdź jak stworzyć przedsiębiorstwo społeczne.
187Po co ci chatbot?CzechMateusz Czech00:522017-10-16Nie musisz spędzać każdej minuty przy komputerze, żeby być w kontakcie z klientami? Chatbot jest świetnym narzędziem i wiele światowych marek go używa. Czy jest jednak odpowiedni dla małej firmy? Opowiada twórca czatbotów Mateusz Czech (zawodowo związany z Brand24).
186Mój pierwszy kurs online – 10 błędów00:362017-10-09Końcem września ruszyła sprzedaż mojego pierwszego kursu online — PodcastPro. Nie obyło się bez błędów, jednak z każdego jestem dumny. Sprawdź dlaczego.
185Sztuczna inteligencja w małej firmieAlekseichenkoVladimir Alekseichenko00:582017-10-02Według różnych badań, w ciągu najbliższych lat roboty będą coraz powszechniej zastępować ludzi w pracy. Również małe firmy mogą skorzystać ze sztucznej inteligencji.
1847 zasad inwestowania w siebie00:382017-09-25Jeżeli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, każda inwestycja w siebie może być też inwestycją w rozwój twojej firmy. Poznaj 7 reguł, które pomogły mi osiągnąć długofalowe korzyści w tej dziedzinie.
183Sprzedawanie bez sprzedaży00:442017-09-18Chcesz, żeby twoja firma przyciągała klientów jak magnes? Poznaj 20 technik, które pomagają zdobywać zainteresowanie i sprzedawać bez tradycyjnego oferowania swoich produktów i usług.
182Skuteczny handlowiecCyranJakub Cyran01:082017-09-11Gdzie znaleźć dobrego handlowca? Czy w małym przedsiębiorstwie rolę sprzedawcy powinien pełnić właściciel? Czym kierować się podczas zatrudniania osoby na to stanowisko?
181Inwestowanie w nieruchomościBaczewska-GolikMarta Baczewska-Golik01:012017-09-04Zastanawiasz się, w co ulokować nadwyżkę finansową tak, żeby zysku nie zjadała inflacja? Dowiedz się, jak zacząć czerpać zyski z szybkiej sprzedaży nieruchomości bądź z najmu.
180Jak dobrze wyglądać na wideoDazbrowskaSylwia Dąbrowska00:592017-08-28Czy na samą myśl o tym, że jesteś przed obiektywem, zaczynasz się denerwować? Ręce się pocą, głos się łamie, a język staje kołkiem. Co zrobić, aby przed kamerą nie tylko wyglądać i czuć się swobodnie?
179Wasze pytania, nasze odpowiedziTkaczykPaweł Tkaczyk01:172017-08-21Ten odcinek jest zapisem Facebook Live, podczas którego odpowiedzieliśmy na kilkanaście pytań, dotyczących m.in. budowania marki, skalowania biznesu i radzenia sobie z aroganckimi klientami.
178Dobry i zły PRUrbaniakMagdalena Urbaniak01:222017-08-14Jak poprawić komunikację wewnątrz firmy i z klientami? Czy narzędzia, którymi do tej pory się posługiwałeś, są wystarczające? Jak kreatywnym trzeba być jako PR-owiec? Gościem MWF jest Magdalena Urbaniak z Brand24, znana także jako miłośniczka traktorów i autorka blogu Tractormania.
177Korzyści z selekcji klientówKrzemińskiKrzysztof Krzemiński00:522017-08-07Prowadzisz biznes, ale nie sprawia ci to już takiej radości jak na początku? Zobacz, co może zmienić się u ciebie w firmie, gdy wprowadzisz selekcję klientów.
176Pokolenie Z w biznesieChaławaMikołaj Chaława00:492017-07-31Kim są ludzie z pokolenia Z? Czy stanowią zagrożenie dla doświadczonych przedsiębiorców, czy będą dla nich inspiracją? Sprawdź, jakie spojrzenie na biznes przedstawia jeden z nich.
175Sztuka zatrudnianiaBogdanNatalia Bogdan00:542017-07-24Jak znaleźć pracownika, z którego będziesz w stu procentach zadowolony ? O co pytać na rozmowie kwalifikacyjnej, aby zweryfikować kandydata? Jak uniknąć pułapek podczas zatrudniania?
174Tworzenie skutecznych kursów onlineWolniewiczJacek Wolniewicz00:442017-07-17Jak efektywnie przeprowadzić webinar? Co sprawia, że kursanci wybierają ten a nie inny kurs? Sprawdź jak prowadzić szkolenia on-line i jak to robią najlepsi.
173Emocje w komunikacji marketingowejTkaczykPaweł Tkaczyk00:442017-07-10Jak istotne są emocje w kontaktach marketingowych? Co sprawia, że klienci kibicują tej, a nie innej marce? Sprawdź jak skutecznie opisywać produkt.
172Finanse w małej firmieIwućMarcin Iwuć00:472017-07-03Jak odzyskać kontrolę nad finansami małej firmy? Jak kontrolować przychody i wydatki, by nie tylko starczyło na ZUS, podatki, życie, ale jeszcze zostało na inwestowanie w nasz biznes?
171Lokalna firma na FacebookuGranops-SzkodaKatarzyna Granops-Szkoda00:422017-06-26W jaki sposób przyciągnąć klientów do lokalnej firmy? Czy ulotki to już zamierzchła przeszłość? Czy media społecznościowe to rozwiązanie naszego problemu, a jeśli tak to czy potrzebny jest duży budżet?
170Zwinny biznes w praktyceKarwatkaTomek Karwatka01:122017-06-19Czy sprzedaż pomidorów może być trampoliną do sukcesu? Jak działa i jakie ma wartości twórca firmy Divante, będącej liderem technologii e-commerce w Europie?
169Co mnie napędza w biznesie?SadowskiMichał Sadowski00:402017-06-12Jakie były początki przedsiębiorczości Michała Sadowskiego z Brand24? Jak wygląda jego życie i praca? Poznaj rady Michała dla przyszłych i obecnych przedsiębiorców.
168Sposoby docierania do influencerówTkaczykPaweł Tkaczyk00:502017-06-05Dlaczego warto zabiegać o względy influencerów? Jak to robić, żeby nie wyjść na natręta czy spamera? Co ważniejsze: zasięg czy zaangażowanie followersów?
167Bezpłatne narzędzia marketingoweOsmanMarcin Osman00:372017-05-29Poznaj techniki i narzędzia, które pozwolą Ci rozkręcić biznes bez pieniędzy. Marcin Osman dzieli się swoimi sposobami na rozwijanie biznesu.
166Biznes online w trzy miesiąceKrasnodębskaMarta Krasnodębska00:382017-05-22Czy można z sukcesem wejść na nowy rynek z całkiem nieznanym produktem i ograniczyć koszty do minimum? Pewnie, że się da. Zrobiła to Marta Krasnodębska ze swoimi kursami online.
165Czy franczyza to coś dla ciebie?StaniewiczJan Staniewicz00:502017-05-15Czy model franczyzowy to dobry wybór dla każdego? Czy jest bezpieczny? Dla kogo taka forma jest dobra, a kto się w niej nie sprawdza? Jakie są plusy i minusy bycia franczyzobiorcą?
164Jak stworzyć grupę MastermindPopielBartek Popiel01:002017-05-08Jak ułatwić sobie podejmowanie decyzji w biznesie? Dobrym pomysłem może być udział w grupie Mastermind. Dowiedz się, czym to się je i czy jest to rozwiązanie dla Ciebie.
163Jak sprawdzić pomysł na biznes00:322017-05-01Jak zrobić badanie rynku i zebrać informacje do biznes planu? Jak ocenić pomysł na biznes? Jak przewidzieć, kiedy firma zacznie zarabiać? Porady dla zakładających firmę.
162Facebook Live w biznesieGorzędowskaKatarzyna Gorzędowska00:372017-04-24Co zrobić, żeby Twój pierwszy Facebook Live poszedł gładko i bez problemów technicznych? O czym warto opowiedzieć i jak bez tremy transmitować na żywo na Facebooku.
161Jak znaleźć programistęAniserowiczMaciej Aniserowicz00:402017-04-17Jak znaleźć programistę, z którym da się dogadać, wyjaśnia Maciej Aniserowicz autor bloga dla programistów Devstyle.pl.
160Konferencja Element TalksKacprzakPaulina Kacprzak00:432017-04-10Jak zorganizować z sukcesem wydarzenie branżowe opowiadają Paulina Kacprzak i Olga Rafalska organizatorki konferencji dla projektantów Element Talks.
159Freelancer i stabilne dochodySkupieńskaAgnieszka Skupieńska00:382017-04-03Jako freelancer możesz zarobisz więcej niż na etacie i nie musisz słuchać poleceń szefa. Minusem jest brak stabilnych dochodów. Jak temu zaradzić?
158Działania B2B na FacebookuJabłońskiArtur Jabłoński00:422017-03-27Docieranie do klientów B2B przez Facebooka jest możliwe i może przynosić świetne efekty – o ile jesteś skłonny zapłacić za dotarcie do tej grupy odbiorców.
157Czy mówić o swoich słabościach?PuzyrkiewiczDarek Puzyrkiewicz00:472017-03-20Mówienie o słabych stronach swojej oferty na pewno pomaga wyróżnić się na rynku. Ale czy taka otwartość wobec klienta przyczynia się też do zwiększenia sprzedaży?
156Jak rozstać się z partnerem biznesowymTkaczykPaweł Tkaczyk00:282017-03-16Rozstania w biznesie są nieuniknione. Jak zakończyć relację z dostawcą, podwykonawcą lub klientem, nie paląc za sobą mostów i pozostawiając dobre wrażenie?
155Blog eksperckiWawrzakWojciech Wawrzak00:352017-03-09Blog ekspercki to dobry sposób, żeby zbudować markę osobistą i zarabiać online – przekonuje prawnik Wojciech Wawrzak, twórca Bloga Roku 2015 – PraKreacja.pl.
154Kto słucha podcastu MWF?00:292017-03-01Słuchacze podcastu Mała Wielka Firma to osoby, które prowadzą firmę lub planują jej założenie. Mieszkają w dużych miastach, aż 80% ma wyższe wykształcenie.
153Wojny cenoweTkaczykPaweł Tkaczyk00:372017-02-23Wojna cenowa szkodzi zarówno sprzedawcom, jak i klientom. Co robić, gdy konkurencja zaniża ceny? Możesz skutecznie reagować, nie obniżając własnych zysków.
152Znajomi pomagają w biznesiePopielBartek Popiel00:502017-02-16Znajomości w biznesie mogą ci bardzo pomóc. Dlaczego warto budować relacje z innymi przedsiębiorcami i gdzie znaleźć partnerów do wspólnych rozmów?
151Jak osiągać więcej w krótszym czasieBudzyńskaOla Budzyńska00:452017-02-09Jak ustalać życiowe priorytety? Na których zadaniach się skupiać, a które ignorować? Na te i inne pytania odpowiada Ola Budzyńska, znana jako Pani Swojego Czasu.
150Narratologia – opowieści sprzedająTkaczykPaweł Tkaczyk00:312017-02-02Paweł Tkaczyk, autor książki „Narratologia”, mówi o tym, dlaczego tak dużo tekstów marketingowych jest kiepskich i jak tworzyć historie podnoszące sprzedaż.
149Co zyskasz, nagrywając własny podcast00:442017-01-27Własny podcast to doskonałe narzędzie budowania marki osobistej. Dowiedz się, jaką ma przewagę nad blogiem i wideo oraz jak nagrać i opublikować go za darmo.
148Prawa autorskie w internecieMarekBeata Marek01:032017-01-20Niektórzy twierdzą, że plagiat jest najwyższą formą uznania. Prawda jest taka, że gdy ktoś narusza twoje prawa autorskie, to równocześnie tracisz przewagę konkurencyjną. Jak sobie z tym radzić?
147Zarabianie na kursach onlineWiczlingAriadna Wiczling00:472017-01-13Żeby tworzyć i sprzedawać kursy online nie trzeba być uznanym ekspertem. Jakie tematy sprawdzają się najlepiej i ile można zarobić?
146Marketingowe trendy 2017TkaczykPaweł Tkaczyk00:292017-01-05Jak będą zmieniać się sposoby docierania do klientów w kolejnych miesiącach? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać?
145Jak pisać skuteczne oferty sprzedażowePuzyrkiewiczDarek Puzyrkiewicz00:382016-12-29Od czego zacząć tworzenie oferty sprzedażowej? Jak poznać argumenty, które skłaniają klientów do zakupu? Na czym polega schemat komunikacji 3K? Jak odróżnić dobrą ofertę od złej?
144Planowanie biznesuDudziakJoanna Dudziak00:552016-12-16Jak zamienić pomysł na biznes w sprawnie działającą firmę? Sekret tkwi w znalezieniu odpowiedniego modelu biznesowego.
143Marka osobista krok po krokuTkaczykPaweł Tkaczyk00:332016-12-09Od czego zacząć budowanie marki osobistej? W tym odcinku omawiamy na czym powinieneś się skupić krok po kroku, żeby cieszyć się autorytetem eksperta wśród potencjalnych klientów?
142Co ostatnio czytałeś?TkaczykPaweł Tkaczyk00:292016-12-02W tym odcinku omawiamy książki: „SuperBetter” Jane McGonigal oraz „Być liderem”, której autorem jest Alex Ferguson, wieloletni menedżer Manchesteru United.
141Minimalizm w życiu i biznesieKoziołEwa Kozioł00:442016-11-25Czy warto zrezygnować z pracy na etacie, żeby założyć własną firmę? Zdaniem Ewy Kozioł, prowadzącej blog ZielonyZagonek.pl, zdecydowanie tak. Największą zaletą jej zdaniem jest wolność.
14012 przydatnych narzędzi internetowych00:352016-11-18Prowadzenie firmy, strona internetowa, publikowanie treści online – to wszystko wymaga odpowiednich narzędzi. W tym odcinku omawiam te, których sam używam i które polecam.
139Dlaczego większość blogerów nie zarabia?SantiSanti00:512016-11-10Zarabianie na blogu to nie taka prosta sprawa. Nawet mając dziesiątki tysięcy odwiedzin, możesz nie mieć z bloga żadnych pieniędzy. Jak to zmienić?
138Jak skłonić klienta do częstszych zakupów00:352016-11-04Jednym za sposobów na zwiększenie sprzedaży w firmie jest skłonienie klientów, żeby częściej robili zakupy. Jak to zrobić w praktyce? Omawiamy przypadek naszego słuchacza Piotra.
137Jak zarobić na handlu internetowymBartnikKrzysztof Bartnik00:342016-10-28Czy warto założyć sklep internetowy? Czym najlepiej konkurować z wielkimi konkurentami w e-commerce? Od czego zacząć planowanie, gdy chcesz rozpocząć sprzedaż online? Jak zweryfikować swój pomysł na e-handel?
136Trzy filary sukcesu firmyKrasnodębskaMarta Krasnodębska00:312016-10-21Strategia, branding i odwaga – to trzy filary sukcesu firmy. O tym, jak dzięki nim możesz rozwinąć swój biznes, rozmawiamy z Martą Krasnodębską, założycielka firmy Movabo.
135Growth hacking: jak to się robi?KrasnodębskaMarta Krasnodębska00:352016-10-14Czym jest growth hacking i jak możesz osiągać więcej, pracując mniej? Rozmawiamy o tym z Martą Krasnodębską, konsultantką biznesową, właścicielką firmy Movabo.
134Jak nauczyć się wystąpień publicznychPiochAdam Pioch00:492016-10-07Chcesz czuć się swobodnie, prowadząc prezentacje lub występując publicznie? Podstawą są regularne ćwiczenia. Właśnie w tym celu działają kluby Toastmasters.
133Kiedy tworzyć nową markę?TkaczykPaweł Tkaczyk00:252016-09-30Kiedy warto tworzyć nową markę? Jakie ryzyko jest z tym związane? Jak zakomunikować tę zmianę, żeby nie stracić dotychczasowych klientów?
132Jak przekształcić blog w serwis tematycznyTkaczykPaweł Tkaczyk00:412016-09-23Prowadzisz blog i myślisz o przekształceniu go w serwis tematyczny? Dowiedz się, jak zorganizować pracę redakcji, zdobyć więcej czytelników i reklamodawców.
131Nietrafiona grupa docelowaTkaczykPaweł Tkaczyk00:332016-09-15Co zrobić, jeżeli twoja strona internetowa przyciągnęła inną grupę docelową niż zakładałeś? Co zmienić, żeby dotrzeć do właściwego targetu?
130Jak znalazłem pracę swoich marzeńFörsterArkadiusz Förster00:352016-09-09Czy praca daje ci satysfakcję, czy tylko pieniądze? Czy gdybyś zaczynał od początku, wybrałbyś tę samą karierę i branżę?
129Jak powstawała „Biblia e‑biznesu 2”DutkoMaciej Dutko00:372016-09-01„Biblia e-biznesu 2”, stworzona przez blisko 60 ekspertów, to największa książka e-biznesowa w Polsce. Jak wyglądało zarządzanie tym projektem, opowiada jej redaktor dr Maciej Dutko.
128Ponadstandardowa obsługa a lojalność klientaTkaczykPaweł Tkaczyk00:412016-08-25Jeżeli będziesz rozpieszczał klientów zachwycającą obsługą, to ryzyko, że odejdą do konkurencji wcale nie zmaleje. Lojalność klienta wynika głównie z jakości produktu i z dobrej marki.
127Cztery typy klientówTkaczykPaweł Tkaczyk00:352016-08-18Są różne typy klientów i trzeba z nimi różnie rozmawiać. Dopasowanie stylu komunikacji zwiększa ich zaufanie do ciebie, a tym samym chęć zakupu i lojalność.
126Jak dobrze wyglądać na zdjęciachPanekSławomir Panek00:422016-08-11Zdjęcia biznesowe to ważny element budowania wizerunku firmy. Fotograf Sławomir Panek przekonuje, że każdemu można zrobić dobry portret.
125Budowanie marki pracodawcyTkaczykPaweł Tkaczyk00:312016-08-04Marka pracodawcy ma istotny wpływ na powodzenie firmy na rynku. Fundamentem jest odpowiednie podejście i traktowanie pracownika jak najlepszego klienta.
12410 błędów przedsiębiorców00:422016-07-31Jakie błędy popełniają przedsiębiorcy (zwłaszcza ci początkujący)? Zapytaliśmy słuchaczy podcastu Mała Wielka Firma o ich biznesowe pomyłki. Posłuchaj, czego się wystrzegać.
123Przed premierą książki „Finansowy ninja”SzafrańskiMichał Szafrański00:362016-07-07Rozmawiamy z Michałem Szafrańskim o jego nowej książce „Finansowy ninja”, w której radzi, jak oszczędzać i zarabiać pieniądze oraz jak nie dać się oszukać instytucjom finansowym.
122Rozwijanie firmy bez pieniędzy00:342016-06-09Początki własnego biznesu są trudne. Nie masz za wielkich oszczędności, pojawiają się różne wydatki, a sprzedaż rozkręca się powoli. Jak rozwijać firmę, gdy nie dysponujesz pieniędzmi na inwestycje?
121Boksy subskrypcyjne: jak zacząć?KomarNatalia Komar00:382016-06-02Na czym polega sprzedaż subskrypcyjna? Jak założyć biznes subskrypcyjny? Jaki asortyment sprawdza się w tym modelu? W jaki sposób pozyskiwać klientów? Jaki jest średni cykl życia klienta? Jak na tym zarobić?
120Jak lepiej organizować swój czasSzzliwińskiMichał Śliwiński00:362016-05-20Jak zarządzać zadaniami, gdy jesteś przedsiębiorcą i zatrudniasz pracowników? Jak zwiększać produktywność? Co zrobić, żeby twoja organizacja czasu była lepsza? Rozmawiamy o tym z twórcą aplikacji Nozbe, z której korzysta ponad 300 tys. osób na całym świecie.
119Firma, która daje radośćLatoszekWojtek Latoszek00:262016-02-11Jeżeli marzysz o firmie, która będzie przynosić ci zarówno pieniądze, jak i radość, nie skupiaj się tylko na tym, czego ludzie niezbędnie potrzebują. Zastanów się, czego chcą. To też są potrzeby, ale wyższego rzędu.
118Ubiór w biznesieNiebałIlona Niebał00:332016-02-04Ubiór w biznesie może podkreślać twój profesjonalny wizerunek albo wręcz przeciwnie – sprawiać, że inni będą cię odbierać jako osobę mało wiarygodną lub niesolidną. Rozmowa ze stylistką.
117Jak zostać stylistką?NiebałIlona Niebał00:362016-01-28Jeżeli komponowanie garderoby sprawia ci przyjemność, inni doceniają twoje umiejętności, a w galeriach handlowych czujesz się jak myśliwy na polowaniu – masz szansę wykorzystać to w biznesie.
116Pytacie? Odpowiadamy!TkaczykPaweł Tkaczyk00:342016-01-21Słuchacze pytają – Mała Wielka Firma odpowiada 🙂 W tym odcinku wyjaśniamy, kiedy tworzyć nową markę, jak złagodzić klientom podwyżkę cen oraz jak wykorzystać podcasty do działań marketingowych.
115Marketing agenta ubezpieczeniowegoTkaczykPaweł Tkaczyk00:352015-12-17Nasz słuchacz Mateusz, agent ubezpieczeniowy z 20-tysięcznego miasta, napisał do nas z pytaniem, jak sprawić, żeby ludzie chcieli ubezpieczać się właśnie u niego.
114Marka osobista (2)SzafrańskiMichał Szafrański00:312015-12-10Druga część rozmowy z Michałem Szafrańskim – jednym z najpopularniejszych blogerów finansowych w Polsce – o budowaniu marki osobistej.
113Marka osobista (1)SzafrańskiMichał Szafrański00:332015-12-10Michał Szafrański jest jednym z najpopularniejszych blogerów finansowych w Polsce. Dowiedz się, jak buduje swoją markę osobistą.
112Ochrona znaku towarowegoLechMikołaj Lech00:372015-11-29Właściciel znaku towarowego ma znacznie więcej przywilejów niż tylko możliwość dodawania symbolu „R w kółku” przy swoim logo.
111Tajemnica przedsiębiorstwaSolgaRobert Solga00:402015-11-20Co to jest tajemnica przedsiębiorstwa? Co może się stać, gdy zostanie ujawniona? W których branżach zdarza się to najczęściej? W jaki sposób informacje wyciekają z firmy? Jak się przed tym zabezpieczyć?
110Granice tolerancji klientaTkaczykPaweł Tkaczyk00:382015-11-11Klient jest niezadowolony, gdy poziom obsługi jest gorszy niż się spodziewał. Jako sprzedawca możesz jednak poprawić jego doświadczenie – inaczej mówiąc: przesunąć granice jego tolerancji. Dowiedz się, jak to zrobić.
109Jak odnieść sukces na zatłoczonym rynkuStefaniakMarcin Stefaniak00:272015-11-09Jak zbudować swoją pozycję i wypromować się na konkurencyjnym rynku? Jak rozwijać biznes w Polsce i za granicą, opierając się na sugestiach klientów? Rozmowa z CEO serwisu Fakturownia.pl
108Sprzedaż dla początkujących (2)TkaczykPaweł Tkaczyk00:312015-11-05Czy każdy może zostać dobrym handlowcem? Jakie cechy powinien mieć idealny system CRM? Dlaczego ekspertowi nie wolno się wahać?
107Sprzedaż dla początkujących (1)TkaczykPaweł Tkaczyk00:302015-11-02Peter Kazanjy, założyciel serwisu rekrutacyjnego TalentBin, radzi, jak zorganizować sprzedaż w nowo powstającej firmie.
106Firma w Silicon ValleySlzowikMichał Słowik00:352015-09-13Michał Słowik opowiada o swojej podróży do Doliny Krzemowej. Mówi, czego nauczył się od Google Ventures, profesorów Sanfordu i innych mądrych ludzi.
105Budowanie międzynarodowej firmySlzowikMichał Słowik00:292015-08-28Michał Słowik prowadzi w Saõ Paolo firmę, która zajmuje się długoterminowym wynajmem nieruchomości. Opowiada o swoich początkach, także o swoich przygodach w Dolinie Krzemowej.
104Jak wydać książkę za cudze pieniądzeDutkoMaciej Dutko00:322015-08-03Maciej Dutko mówi o tym, w jaki sposób wydać książkę poświęcając czas a niekoniecznie własne pieniądze. Książka „Efekt tygrysa” ukazała się dzięki akcji crowdfundingowej przeprowadzonej na portalu PolakPotrafi.
103Jak się targować w biznesieDutkoMaciej Dutko00:342015-07-27Sztuka negocjacji jest bardziej powszechna niż Ci się wydaje. Maciej Dutko, autor książki „Targuj się” mówi o zasadach rządzących negocjacjami.
102Skalowanie content marketinguTkaczykPaweł Tkaczyk00:332015-07-17W dzisiejszym odcinku rozmawiamy o skalowaniu strategii content marketingowej w firmie. Jak sobie poradzić z problemami, które temu towarzyszą?
101Minimum Viable AudienceTkaczykPaweł Tkaczyk00:302015-07-10Jak przetestować pomysł na biznes? Możesz oczywiście wybudować prototyp, wrzucić go na rynek i sprawdzić, czy ktoś go kupi. Jednak ten sposób jest czasochłonny i kosztowny. Czy da się prościej?
100Setny odcinek, nic tu nie ma, proszę dalejTkaczykPaweł Tkaczyk00:022015-07-10W tym odcinku mówimy, że… setny odcinek odbył się „na żywo” na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. No i ujawniamy jedną niespodziankę. Poza tym nic tam nie ma.
99Promocja firmy – case studyTkaczykPaweł Tkaczyk00:292015-02-07Ernest, jeden z naszych słuchaczy napisał do nas z pytaniem: jak promować nową firmę budującą domy energooszczędne? Jak tworzyć marketing bez wielkiego budżetu?
98Gdzie jest „Narratologia”?TkaczykPaweł Tkaczyk00:292015-01-30„Narratologia”, trzecia książka Pawła Tkaczyka, miała ukazać się do końca 2014 roku. I… zniknęła. Słuch po niej zaginął. Co się z nią dzieje? O czym będzie? I kiedy będzie?
97Jak wybrać domenę internetową dla firmyTkaczykPaweł Tkaczyk00:322015-01-09Wybór domeny nie jest – wbrew pozorom – sprawą prostą. Można zrobić kilka karygodnych błędów, które potem ciężko naprawić. Jak ich uniknąć? O tym w tym odcinku.
96Trendy online marketingu 2015TkaczykPaweł Tkaczyk00:322014-12-19Na co zwrócić uwagę podczas planowania działań marketingowych na 2015 rok? Wybraliśmy dla Was pięć (no dobra, sześć) trendów, które pozwolą urosnąć twojej małej wielkiej firmie!
95Jak się wyróżnić na rynku?TkaczykPaweł Tkaczyk00:302014-12-12O sposobach budowania przewagi konkurencyjnej. Mówimy o przewagach kosztowych, przewadze produktowej, strategiach dystrybucji i dobrej promocji.
94Jak wybierać szkolenia dla firmyCisekMarcin Cisek00:252014-12-06Na co zwrócić uwagę kiedy chcesz zainwestować w szkolenia dla firmy? O rozwoju pracowników opowiada Marcin Cisek, trener i psycholog biznesu.
93Zastrzeżenia klienta (2)TkaczykPaweł Tkaczyk00:282014-11-28Klient ma obiekcje przy zakupie a Twoim zadaniem jest te obiekcje rozmontować i obrócić na Twoją korzyść. Dziś druga część omówienia sześciu najczęściej występujących obiekcji.
92Zastrzeżenia klienta (1)TkaczykPaweł Tkaczyk00:282014-11-23Przy prowadzeniu skomplikowanej sprzedaży (takiej, która wymaga więcej przekonywania niż wystawienie produktu na półkę) klient często ma wątpliwości. Jak je rozwiać?
91Osobowość markiTkaczykPaweł Tkaczyk00:302014-11-15Jak wyważyć w wizerunku firmy powagę i luz? Pytanie zadane przez jednego z naszych słuchaczy skłoniło nas do rozważań na temat osobowości marki. Kiedy opłaca się być poważnym? Kiedy żartować?
90Jak przyciągnąć czytelników na blogTkaczykPaweł Tkaczyk00:322014-11-07Content graph, social graph, interest graph – panowanie nad tymi trzema grafami jest kluczem do skutecznego sprowadzania czytelników na blog. Jak robić content marketing? To temat tego odcinka.
89Emocjonalny brandingTkaczykPaweł Tkaczyk00:312014-11-02Dobra marka dobrze gra na emocjach konsumentów. Jednak wielu właścicieli uważa, że ich produkt czy usługa nie są emocjonujące. Okazuje się, że jest metodologia, której można użyć do wkładania emocji do marki.
88Jak określić grupę docelową?TkaczykPaweł Tkaczyk00:262014-10-25Określanie grupy klientów, którym chcesz sprzedawać produkt lub usługę jest kluczowe z punktu widzenia pozycjonowania Twojej firmy. Jak się za to zabrać z głową?
87Badaniach etnograficzne w firmachIzmałkowaJulia Izmałkowa00:302014-10-17Julia Izmałkowa z firmy Izmałkowa Consulting specjalizuje się w badaniu etnograficznym firm. Czym jest etnografia organizacji, jak różni się od tradycyjnych badań marketingowych i jakie może przynieść korzyści?
86Strategie rozwoju biznesuTkaczykPaweł Tkaczyk00:312014-10-10Twój biznes musi rosnąć. Organiczny wzrost i inwestycje są najbezpieczniejszą opcją, ale jest mnóstwo innych rzeczy, których możesz spróbować. W tym odcinku przyglądamy się takiemu drzewku rozwoju.
85Pięć sił PorteraTkaczykPaweł Tkaczyk00:342014-10-04Analiza pięciu sił konkurencyjnych Portera to jedno z podstawowych narzędzi do planowania biznesu. A jednak wiele osób zaniedbuje je lub go nie rozumie. W tym odcinku pomagamy zrozumieć pięć sił Portera.
84Jak dbać o doświadczenie klienta?TkaczykPaweł Tkaczyk00:332014-09-26Odcinek, w którym odpowiadamy na pytanie jednego ze słuchaczy: jak dbać o doświadczenie klienta? Jak je budować w małej (i nie tylko) firmie? Oczywiście mamy przykłady i konkretne elementy, które można poprawić.
83Polska firma w Wielkiej Brytanii (2)NiedźwiedźMarek Niedźwiedź00:322014-09-19W drugiej części rozmowy z Markiem Niedźwiedziem zagłębiamy się w szczegóły otwierania polskiej firmy w Wielkiej Brytanii. Bo tam podobno jest pies (ang. dog) pogrzebany lub tam tkwi diabeł (ang. devil).
82Polska firma w Wielkiej Brytanii (1)NiedźwiedźMarek Niedźwiedź00:292014-09-11Marek Niedźwiedź zajmuje się pomocą księgową tym, którzy chcą otworzyć firmę w Wielkiej Brytanii. Pytamy go, o czym należy pamiętać kiedy decydujemy się na taki krok.
81Strona WWW dla małej firmy (2)TkaczykPaweł Tkaczyk00:292014-09-05Druga część rozważań na temat tego, jak powinna wyglądać strona WWW małej firmy.
80Strona WWW dla małej firmy (1)TkaczykPaweł Tkaczyk00:312014-08-29Witryna internetowa jest jednym z podstawowych punktów styczności z marką małej firmy. Ma potencjalnie bardzo duży zasięg a zrobienie jej kosztuje stosunkowo niewiele. Jak się do tego zabrać z głową?
79E-mail marketing w praktyce (2)TkaczykPaweł Tkaczyk00:342014-08-23Kontynuujemy temat z odcinka 78. Tym razem koncentrujemy się na narzędziach do wysyłki oraz na tym, jak konstruować kampanie, budować wartość wysyłanych maili.
78E-mail marketing w praktyce (1)TkaczykPaweł Tkaczyk00:282014-08-15Wiesz, jaka jest najbardziej angażująca sieć społecznościowa? Skrzynka odbiorcza Twojego klienta. Potrafisz ją wykorzystać? Rozmawiamy o podstawach e-mail marketingu.
77Trójkąt opowieściTkaczykPaweł Tkaczyk00:212014-08-08Większość szkoleń ze storytellingu koncentruje się na budowaniu lepszych opowieści. Tymczasem jest to tylko mały element układanki. Co w nim jeszcze znajdziesz? Jak tworzyć fascynujące opowieści?
76Nie daj się naciągaczomTkaczykPaweł Tkaczyk00:292014-07-31Jak sobie radzić z osobami, które próbują cię przekonać do wykonania pracy za darmo (lub półdarmo)?
75Efekt wirusowyTkaczykPaweł Tkaczyk00:252014-07-25Tworzenie kampanii wirusowych to marzenie wielu marketerów. Niestety, gdyby to było takie proste, wszyscy bylibyśmy zarażani codziennie. Ale… są badania, które pozwalają zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu.
74Kiedy content marketing działa?TkaczykPaweł Tkaczyk00:272014-07-18Marketing treści ma sprzedawać. Problem polega na tym, że konwersja z czytelnika na klienta jest trudnym procesem. Dziś opowiadamy o tym, jak się za to zabrać.
73Lojalność klientaTkaczykPaweł Tkaczyk00:262014-07-11Jak zmienić klienta, który dokonał pojedynczego zakupu takiego, który powraca i płaci Ci regularnie? O zamianie produktów w abonamenty i o trickach w budowaniu lojalności.
72Elementy skutecznej sprzedażyTkaczykPaweł Tkaczyk00:262014-07-04Powitanie, rozpoznanie potrzeb – jeśli spodziewasz się standardowego szkolenia sprzedażowego, zawiedziesz się. Psychologiczne „hacki”, które pozwalają nam lepiej sprzedawać.
71Kiedy klient nie potrzebuje twoich usług?TkaczykPaweł Tkaczyk00:272014-06-25Ignorancja jest najgorszym wrogiem Twojego klienta. Masz świetny produkt lub usługę i wiesz, że ułatwi ona życie Twojemu klientowi ale ten… nie chce słuchać. Jak sobie z tym poradzić?
70Ustalanie cenTkaczykPaweł Tkaczyk00:222012-11-12Ten odcinek jest pokłosiem odcinka pt. „Negocjacje”. Mówimy o tym, jak ustalać ceny, by unikać negocjacji z samym sobą i ze znajomymi. Opowiadamy także o budowaniu marki przez dzielenie się wiedzą.
69Czego klienci nie mówią sprzedawcom?TkaczykPaweł Tkaczyk00:292012-10-29Najgorszy rodzaj niezadowolonego klienta to taki, który nie skarży się obsłudze, ale po cichu zabiera swoje pieniądze do konkurencji. Jak unikać takich sytuacji?
68Zatrudnij blogeraTkaczykPaweł Tkaczyk00:322012-08-12Marketing treści to świetny sposób na wybudowanie reputacji eksperta. To ważne zwłaszcza w branżach, gdzie klienci rzadko podejmują decyzje o zakupie. Kilka porad, jak zatrudniać człowieka do pisania.
67Jak tworzyć popyt na twoje produktyTkaczykPaweł Tkaczyk00:312012-07-23Jak tworzyć produkty, które Twoi klienci pokochają, będą chcieli ich używać jeszcze zanim je kupią? Okazuje się, że są książki i badania na ten temat i nie zawahamy się ich użyć. Wszystko ku chwale twojej firmy.
66Rozkręć biznes dzięki rekomendacjomTkaczykPaweł Tkaczyk00:272012-07-07Rekomendacje to jeden z oczywistych, a jednak niedocenianych elementów rozkręcania własnego biznesu. Jak włączyć je w proces obsługi klienta?
65Marka w social mediachTkaczykPaweł Tkaczyk00:262012-03-22Jak prowadzić fanpage? Kiedy ludzie na Twitterze zaczną Cię śledzić? Jak budować swoją obecność w social media? Odpowiedzią na wszystkie te pytania jest interest graph.
64Telefon pierwszego kontaktuTkaczykPaweł Tkaczyk00:272012-02-01Robocza nazwa tego odcinka to „cold call”, ale wbrew pozorom, nie jest o wykonywaniu telefonów na mrozie. Telefon pierwszego kontaktu to podstawowe narzędzie zdobywania nowych klientów. Jak to robić, by było skutecznie?
63Narzędzia na kryzysTkaczykPaweł Tkaczyk00:262012-01-21Spowolnienie gospodarcze to nie powód, by przestać wydawać pieniądze na reklamę. Możesz wydawać mniej, jednak lepiej wydawać mądrzej. Dziś o narzędziach, które powiedzą ci, która złotówka na reklamę jest wyrzucona w błoto.
62Webwriting: jak pisać teksty do internetuTkaczykPaweł Tkaczyk00:222011-12-04Według badań Nielsena niemal 80% internautów nie czyta tekstów na stronach internetowych. Skanują je jedynie w poszukiwaniu kluczowych informacji, odpuszczając sobie głębszą lekturę. Jak pisać dla tych ludzi?
61Koniec marketingu, jaki znamyTkaczykPaweł Tkaczyk00:222011-11-24W tym odcinku – opublikowanym w okolicy Andrzejek – zajmujemy się… wróżeniem. Próbujemy opowiedzieć Wam, jak zmieniał się marketing w ostatnich latach i co to może oznaczać dla Twojej marki.
60Jak zostać freelanceremKosedowskiMarcin Kosedowski00:252011-11-10Dziś odcinek specjalny – mamy gościa. Jest nim Marcin Kosedowki. Marcin opowiada, jak to jest rzucić etat i być freelancerem. Opowiada też, dlaczego freelancerzy powinni jednak się zrzeszać i w jaki sposób zdobywać klientów.
59Sześć pikseli oddaleniaTkaczykPaweł Tkaczyk00:232011-11-04W dzisiejszym odcinku (w którym roi się od pomyłek, zupełnie nie wiem czemu) zaczynamy od rozmowy o książce „Sześć pikseli oddalenia”, a kończymy na zagadnieniach social media w małej firmie.
58Jak fascynować klientów?TkaczykPaweł Tkaczyk00:212011-09-24Dzisiejszy odcinek to krótkie omówienie technik marketingowych opisanych w książce „Zafascynuj ich” autorstwa Sally Hogshead. Dowiesz się zatem, co zrobić, by klienci nie mogli cię ignorować.
57Szkolenia w firmieTkaczykPaweł Tkaczyk00:242011-09-04Szkolenia pracowników to taka sama inwestycja, jak nowa linia produkcyjna czy biuro. Warto je zatem zaplanować jako część firmowego ekosystemu, a nie realizować sporadycznie.
56O czym są „Zakamarki marki”?TkaczykPaweł Tkaczyk00:202011-08-21Wywiad z autorem książki „Zakamarki marki” (który zupełnym przypadkiem znalazł się w okolicy naszego studio) na temat samej książki, jej promocji oraz co Ty, właścicielu małej firmy, możesz od nas zgapić 🙂
55Rekrutacja jako gra00:232011-07-25O zatrudnianiu mówiliśmy już w odc. 8 (wróć tam, jeśli Ci umknął), w tym odcinku dodatki. O wybieraniu najlepszego lub żadnego kandydata, o oferowaniu wow-pracy i budowaniu marki pracodawcy.
54Unikalność i plagiatTkaczykPaweł Tkaczyk00:252011-07-17Do nagrania tego odcinka zainspirował nas mail od Marcina z Wrocławia. Jak bardzo biznes powinien być unikalny? Jak poradzić sobie z powtarzalnością wzorców na stronach www, w krojach pisma?
53Pułapki small biznesuTkaczykPaweł Tkaczyk00:232011-06-27Jeśli chcesz założyć firmę, nie pytaj znajomych o to, jak się za to zabrać. Ich rady, choć z dobrego serca, mogą Cię zwieść na manowce. Dziś o tym, kogo pytać, a kiedy pytanie sobie odpuścić.
52Content marketingTkaczykPaweł Tkaczyk00:182011-06-14Marketing za pomocą treści, budowanie reputacji za pomocą wiedzy to świetny sposób, by zdobyć uwagę ludzi, do których ciężko trafić z tradycyjną reklamą.
51Marki, które opowiadają historieTkaczykPaweł Tkaczyk00:222011-05-26Koło z Titanica, rzeźba Salvadora Dali, pizzeria Romeo i rekiny w galerii handlowej. Brzmi interesująco? To wszystko historie i legendy, które opowiadają Ci marki. Jak wykorzystać je do budowania przewagi nad konkurencją?
50Czego boją się klienci?TkaczykPaweł Tkaczyk00:252011-05-19Klienci w sklepie… boją się. I to nie tylko myszy i pająków. Boją się kupować! I nie kupią, jeśli sprzedający nie rozwieją ich obaw. Jakie są najczęstsze obawy oraz jak je rozwiać? O tym w tym odcinku, nagranym pod gołym niebem.
49Rola sprzedawcy w sklepieTkaczykPaweł Tkaczyk00:242011-04-25W tym odcinku zajmujemy się sprzedażą detaliczną i to nie przez internet, ale w tradycyjnym sklepie. Jak zwiększyć sprzedaż? Na co zwracać uwagę? Mamy badania i nie zawahamy się ich użyć!
48Mnożący managerowieTkaczykPaweł Tkaczyk00:292011-04-17Większość ludzi mówi, że w pracy dają z siebie 20 do 40% swoich możliwości. Ale są menedżerowie, którzy potrafią wyciskać nie tylko 100%, ale nawet 120. Kim są? Jak działają?
47Biznes adresowany do rodzin (2)TkaczykPaweł Tkaczyk00:282011-02-28Jak stworzyć markę, która będzie się podobać dzieciom i rodzinom z dziećmi? Omawiamy cechy i mechanizmy, które powinny w tym pomóc.
46Biznes adresowany do rodzin (1)TkaczykPaweł Tkaczyk00:262011-01-20Ten odcinek to trochę podsumowanie wojaży Marka po Hongkongu, a trochę wprowadzenie do nowego trendu w marketingu, określanego jako „dzieciocentryzm”. Skąd się wziął? Jak go wykorzystać?
45Trendy marketingu 2011TkaczykPaweł Tkaczyk00:252010-12-20Koniec roku to czas podsumowań i proroctw. Wyciągnęliśmy zatem kryształową kulę i spróbowaliśmy powiedzieć, co będzie się liczyć w marketingu w 2011 roku.
44Jak ustalać ceny – komentarz00:222010-12-12Odcinek 42 o ustalaniu cen przyniósł nam jeden dość ciekawy komentarz, który zdecydowaliśmy się omówić.
43Improwizacja w sprzedażyTkaczykPaweł Tkaczyk00:232010-11-21Kiedyś firmy, by się wyróżnić, obudowywały produkty usługami. Dziś w wielu branżach to za mało. Dla Klientów ważne jest JAK kupują. Dlatego usługi obudowuje się… doświadczeniami.
42Jak ustalać cenyTkaczykPaweł Tkaczyk00:222010-11-14Jakiej ceny zażądać od klientów za swoje usługi?
41Co to jest grywalizacja?TkaczykPaweł Tkaczyk00:292010-11-08Czy to jest grywalizacja (gamification) i jak może ci pomóc w biznesie
40Negocjacje dla początkującychTkaczykPaweł Tkaczyk00:202010-11-01Prowadząc biznes, nie unikniemy negocjacji. Mówimy o różnicach między negocjacjami, a manipulacją. I jak negocjować porządnie 😉
39Budowanie doświadczenia markiTkaczykPaweł Tkaczyk00:212010-10-08Konkurowanie ceną czy asortymentem przestaje wystarczać. Konkurencyjne musi być całościowe doświadczenie korzystania z twoich produktów czy usług. Jak to zrobić?
38Docieranie do dziennikarzy00:252010-10-03Obecność w tradycyjnych mediach to nadal świetny sposób na promocję swojego biznesu, szczególnie w przypadku usług. Jak dotrzeć do dziennikarzy z naszym komunikatem?
37Jak przekazywać klientom złe wiadomościTkaczykPaweł Tkaczyk00:212010-09-24Każda firma czasem „zawala” i musi przekazać smutną wiadomość Klientowi. W jaki sposób to robić, aby utrata wizerunku była jak najmniej bolesna? O tym rozmawiamy w tym odcinku.
36Reklama: salesmanship in printTkaczykPaweł Tkaczyk00:222010-09-19Tytuł odcinka to dwudziestowieczna definicja reklamy. W wolnym tłumaczeniu „wydrukowany sprzedawca”. Dlaczego reklama jeszcze nie umarła? Gdzie najlepiej ją umieścić?
35Podkradanie klientów konkurencjiTkaczykPaweł Tkaczyk00:222010-09-10Jeśli jesteś nową firmą, musisz rosnąć szybciej, niż rynek. A to oznacza, że będziesz odbierać Klientów konkurencji. Jak się za to zabrać? Na co uważać?
34Struktura markiTkaczykPaweł Tkaczyk00:272010-07-23Markę buduje się w głowie konsumenta. Żeby budowanie szło sprawnie, marka musi mieć strukturę, dzięki której twoi klienci łatwiej ją zapamiętają i zrozumieją.
33Upominanie i zwalnianie pracownikówTkaczykPaweł Tkaczyk00:242010-07-02W jaki sposób chwalić i ganić pracownika? Czy lepiej robić to publicznie, czy w zaciszu gabinetów? Na co się przygotować przy zwalnianiu kogoś, kto nie spełnia Twoich oczekiwań?
32Zalety i wady coworkinguJarosiewiczMateusz Jarosiewicz00:292010-04-19Coworking, czyli wspólne wynajmowanie przestrzeni roboczej przez obcych ludzi. Kiedy warto? Jakie są niebezpieczeństwa?
31Nowe prawo bankoweWilmannMariola Wilmann00:332010-02-23Co nowe prawo bankowe zmieni w kredytach konsumenckich.
30Śnieg w gospodarceWoronMarek Woron00:322010-02-15Śnieg spowalnia nie tylko Ciebie w drodze do pracy, cała gospodarka także porusza się wolniej. Wiesz, ile nas kosztuje każdy dzień zalegającego wszędzie białego puchu? I kto może na tym zarobić?
29Podstawy e-handluJaroszPiotr Jarosz00:322010-02-06Sprzedaż przez internet kwitnie, ale żeby odnieść sukces w takim przedsięwzięciu, trzeba to robić z głową. Warto też uczyć się na błędach innych. O badaniach polskiego e-commerce.
28Lotnisko, Euro 2012 i inniKuśDariusz Kuś00:342010-01-29We Wrocławiu powstaje jeden z najnowocześniejszych terminali lotniczych w Europie. Czy będzie gotowy na Euro? Kto lata samolotami i po co? Czy PKP wie, że pod lotniskiem będzie tunel?
27Społeczna odpowiedzialność biznesuRobotyckaAnna Robotycka00:292010-01-26Firma nie funkcjonuje w próżni, ma wpływ na otaczającą ją rzeczywistość. Powinna ją także w pozytywny sposób kształtować. Jak to zrobić?
26Turystyczny WrocławSzzwigostMichał Świgost00:302010-01-11O tym, że Wrocław jest pięknym miastem nie trzeba przekonywać nikogo, kto choć raz tu był. Ale jak ma się turystyka do biznesu? Czy Euro 2012 we Wrocławiu coś zmieni?
25Świąteczne zakupyRudkowskaEwa Rudkowska00:302009-12-05Jak Polacy kupują? Spontanicznie, czy planują? Dają się naciągnąć na promocje, czy raczej podchodzą do nich sceptycznie? O czym pamiętać w gorączce przedświątecznych zakupów?
24Noworoczne podwyżki cenWolniewiczJacek Wolniewicz00:352009-11-22Pod koniec roku wszyscy mówią o podwyżkach. Podrożeje olej napędowy, a jak się powszechnie uważa, droższe paliwo pociąga za sobą lawinę.
23Finansowanie startupówKwiecieńSebastian Kwiecień00:302009-11-13Masz pomysł na biznes internetowy, ale nie wiesz, skąd wziąć pieniądze? Opcji jest wiele. Anioły biznesu, rodzina i znajomi, fundusz venture capital…
22Dzielenie się wiedzą w firmachKarwatkaTomek Karwatka00:292009-10-26Kiedy firma zatrudnia nowego człowieka, trzeba go przeszkolić. A gdyby tak cała wiedza firmy była spisana i nowy mógłby się jej sam nauczyć? Tematem tego odcinka jest dzielenie się wiedzą w firmie z wykorzystaniem technologii wiki.
21Fundusze i szkolenia unijneTkaczykPaweł Tkaczyk00:302009-10-22Pierwszy oficjalny odcinek nadawany ze studia Radia Wrocław. Rozmawiamy o tym, jak się prowadzi firmę, kiedy masz dotację z UE i dlaczego warto się szkolić.
20AIDA – klasyczny schemat reklamyTkaczykPaweł Tkaczyk00:262009-09-25Atrakcyjna, interesująca, wzbudzająca pożądanie i skłaniająca do akcji – taka powinna być Twoja reklama. W tym odcinku podpowiadamy, jak zwiększyć jej skuteczność.
19Jak zdobyć więcej klientówTkaczykPaweł Tkaczyk00:192009-09-20Każda firma rozkwita, jeśli płynie do niej szeroki strumień nowych zamówień. Jednak większość małych firm chaotycznie podchodzi do procesu zdobywania nowych klientów.
18Marketing mix dla firm usługowychTkaczykPaweł Tkaczyk00:222009-09-04Obiecujemy, że pierwszy i ostatni raz opowiadamy dowcip na początku odcinka 🙂 Potem już jest lepiej: mówimy o usługach i sposobie ich reklamowania zgodnie z filozofią 6P (już nie 4P).
17Finansowanie nowej firmyTkaczykPaweł Tkaczyk00:252009-08-20Mam pomysł na biznes, potrzebuję tylko pieniędzy, aby go zrealizować. Myślałeś tak czasem? Jeśli tak, posłuchaj, jakie masz opcje finansowania działalności i na co uważać przy wyborze każdej z nich.
16Od czego zacząć reklamowanie firmy?TkaczykPaweł Tkaczyk00:252009-08-01Jednym z najczęściej zadawanych nam pytań jest „Jak zacząć kampanię reklamową dla firmy?”, w tym odcinku staramy się na nie odpowiedzieć. Pomaga nam niezastąpiony inż. Mamoń.
15Marketing mixTkaczykPaweł Tkaczyk00:212009-07-23Z czego składa się marketing, czyli 4 „P” marketingu – product, price, place, promotion
14Spotkania biznesoweTkaczykPaweł Tkaczyk00:272009-07-16Jak najlepiej sprzedać swoją ofertę podczas spotkania biznesowego? Jak się do niego przygotować? O czym mówić, a czego unikać? I co ma z tym wspólnego Królik Bugs?
13Blog firmowy – czy warto?TkaczykPaweł Tkaczyk00:302009-07-09Blog firmowy jest doskonałym narzędziem promocji firmy, które w niektórych przypadkach zastępuje nawet firmową witrynę internetową. Dowiedz się, jak zacząć.
12Jak przygotować ofertę handlowąTkaczykPaweł Tkaczyk00:272009-07-01Klient przysłał zapytanie ofertowe. Czy na każde warto odpowiadać? Jak skonstruować odpowiedź, aby wypaść jak najlepiej? A co, jeśli nie świadczymy danej usługi? Wyrzucać Klienta za drzwi?
11Kontrolowanie pracowników w firmieTkaczykPaweł Tkaczyk00:222009-06-25Ostatnia część podstaw zarządzania to kontrola. Kontrola pracowników, kontrola dostawców, kontrola procesów w firmie. Czy można używać Naszej Klasy jako narzędzia kontroli pracowników?
10Pytania z São PauloTkaczykPaweł Tkaczyk00:292009-06-18Czy warto rozszerzać markę, czy lepiej pozostać przy ostrym komunikacie? Kto powinien oceniać kompetencje zatrudnianego pracownika? To niektóre z tematów, które poruszył w pytaniach Michał z São Paulo.
9Planowanie, organizowanie, motywowanieTkaczykPaweł Tkaczyk00:182009-05-04Skoro zatrudnienie masz już za sobą, dobrze byłoby nauczyć się zarządzania ludźmi. Opowiadamy o fundamentach: planowaniu, motywowaniu i delegowaniu. Kontrolę zostawiamy na inny odcinek.
8Zatrudnianie pierwszego pracownikaTkaczykPaweł Tkaczyk00:212009-04-22W czasie dekoniunktury warto zatrudniać, bo na rynku są ludzie, którzy w dobrych czasach nie szukaliby pracy. O tym, na co zwracać uwagę przy zatrudnianiu w małej firmie.
7Na co nie wydawać pieniędzy na starcieTkaczykPaweł Tkaczyk00:172009-03-21Nikt nie lubi wyrzucać pieniędzy. W tym odcinku opowiadamy o inwestycjach i o podstawowych błędach, jakie popełniają ludzie inwestujący pieniądze w swoją firmę.
6Od pomysłu do założenia działalnościTkaczykPaweł Tkaczyk00:132009-03-03Kolejny podcast z pytaniami od słuchaczy. Tym razem Dominik „Dodo” Szewior i jego „pierdyliard” pytań na temat zakładania nowej firmy.
5Jak zarobić na kryzysieTkaczykPaweł Tkaczyk00:192009-02-21Na kryzysie nie trzeba stracić, nie ma co poddawać się negatywnemu nastrojowi. Pokazujemy przykłady firm, które na kryzysie zyskały.
4Zakładanie firmy usługowejTkaczykPaweł Tkaczyk00:172009-02-12Podcast to rzecz interaktywna. W tym odcinku odpowiadamy na pytania słuchaczy. A właściwie na dużo pytań jednego słuchacza. Michał myśli o założeniu firmy usługowej. Pomagamy.
3Budowanie marki małej firmyTkaczykPaweł Tkaczyk00:182009-02-08Kiedy zakładasz swoją firmę, warto od samego początku zadbać o swoją markę. W tym odcinku wyjaśnimy, czym jest marka (bo dla większości to nadal nazwa i logo) oraz jak efektywnie wziąć się za jej tworzenie.
2O zasobach i zapasachTkaczykPaweł Tkaczyk00:142009-01-24Rozsądne gospodarowanie zapasami to podstawa sukcesu firmy. A czas to jeden z jej najważniejszych zasobów. Jak gospodarować zapasami i czasem?
1Koszty w firmieTkaczykPaweł Tkaczyk00:192009-01-23Na początku zastanów się, czy na pewno chcesz prowadzić własną firmę. Następnie upewnij się, że wszystko jest zaplanowane i przede wszystkim policzone. Koszty. O tym jest pierwszy odcinek.

Najbardziej w życiu żałujemy tego, czego nie zrobiliśmy

Po co ryzykować? Lepiej zapisz się już teraz na newsletter Małej Wielkiej Firmy. Co tydzień dostaniesz nowe wskazówki, jak rozwijać firmę. A jeżeli ci się znudzi, wypiszesz się jednym kliknięciem.