Zastrzeżenie nazwy firmy – czy to się opłaca?

29 listopada 2015

To może się zdarzyć nawet dziś.

Przychodzi listonosz, ma dla ciebie list polecony. Podpisujesz odbiór, patrzysz na nadawcę – jakaś kancelaria adwokacka. Otwierasz kopertę, czytasz i czujesz, że nogi ci się uginają. „Działając w imieniu mojego klienta żądam zaprzestania używania zastrzeżonego znaku towarowego…” – pisze prawnik. Daje ci 14 dni na to, żebyś zmienił nazwę swojej firmy.

Nie zrobiłeś nic złego – przynajmniej świadomie. Twoja firma działa od paru lat i nie miałeś pojęcia, że ktoś zarejestrował taką samą nazwę. Włożyłeś masę wysiłku w wypromowanie własnej marki. Teraz masz się jej pozbyć?

Właściciel znaku towarowego ma znacznie więcej przywilejów niż tylko możliwość dodawania symbolu ® przy swoim logo. Rozmawiamy o tym w 112. odcinku podcastu Mała Wielka Firma. Posłuchaj.

Naszym ekspertem jest Mikołaj Lech – prawnik specjalizujący się w prawie własności przemysłowej, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz prawie autorskim. Mikołaj jest też autorem bloga znakitowarowe-blog.pl, nagrodzonego w ogólnopolskim konkursie Urzędu Patentowego RP.

Prezent dla Ciebie

Podaj adres e-mail, a wyślę Ci e-book Mikołaja Lecha Co należy wiedzieć o prawnej ochronie marki.

W tym odcinku

  • Co oprócz nazwy firmy i logo można zastrzec?
  • Jakie realne korzyści daje ochrona znaku towarowego?
  • Jak długo trwa rejestracja i ile kosztuje?
  • Czy musisz płacić rzecznikowi patentowemu?
  • Co zrobić, jeżeli twoją nazwę zastrzegł ktoś inny?
  • Jak reagować, gdy ktoś narusza twoje prawa?

Gość odcinka

Mikołaj Lech

Rzecznik patentowy, prawnik, specjalizuje się w prawie własności przemysłowej, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz prawie autorskim.

ZnakiTowarowe-Blog.pl