Zastrzeżenie nazwy firmy – czy to się opłaca?
To może się zdarzyć nawet dziś.
Przychodzi listonosz, ma dla ciebie list polecony. Podpisujesz odbiór, patrzysz na nadawcę – jakaś kancelaria adwokacka. Otwierasz kopertę, czytasz i czujesz, że nogi ci się uginają. „Działając w imieniu mojego klienta żądam zaprzestania używania zastrzeżonego znaku towarowego…” – pisze prawnik. Daje ci 14 dni na to, żebyś zmienił nazwę swojej firmy.
Nie zrobiłeś nic złego – przynajmniej świadomie. Twoja firma działa od paru lat i nie miałeś pojęcia, że ktoś zarejestrował taką samą nazwę. Włożyłeś masę wysiłku w wypromowanie własnej marki. Teraz masz się jej pozbyć?
Właściciel znaku towarowego ma znacznie więcej przywilejów niż tylko możliwość dodawania symbolu ® przy swoim logo. Rozmawiamy o tym w 112. odcinku podcastu Mała Wielka Firma. Posłuchaj.
Naszym ekspertem jest Mikołaj Lech – prawnik specjalizujący się w prawie własności przemysłowej, zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz prawie autorskim. Mikołaj jest też autorem bloga znakitowarowe-blog.pl, nagrodzonego w ogólnopolskim konkursie Urzędu Patentowego RP.
Prezent dla słuchaczy
