Boksy subskrypcyjne. Jak wejść w ten biznes i na nim zarobić
Zdobycie lojalnego klienta, zwłaszcza w internecie, to trudne zadanie. Osoba, która trafia do sklepu przez wyszukiwarkę lub porównywarkę cen, już po chwili może nie pamiętać adresu strony, którą odwiedziła.
Jest jednak sposób, żeby klient nie tylko pamiętał o twojej firmie, ale przede wszystkim regularnie robił u ciebie zakupy. Taką szansę dają, coraz popularniejsze w Polsce, boksy subskrypcyjne.
Biznesy subskrypcyjne (inaczej zwane abonamentowymi) dzielą się na dwa typy. Pierwszy z nich to convenience, popularny zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. Polega on na regularnej wysyłce produktów, które szybko się zużywają, np. detergentów, pieluch albo maszynek do golenia. Nuda. No chyba że zbudujesz wokół tego taką otoczkę, jak Dollar Shave Club.
W Polsce zdecydowanie bardziej popularne są jednak subskrypcje typu discovery. Klient zamawia boksy o określonej tematyce, ale nie wie dokładnie, jakie produkty dostanie. Taka forma łączy w sobie niespodziankę i prezent. Doskonale robi to Birchbox.
Czy boksy subskrypcyjne to biznes dla ciebie? Posłuchaj 121. odcinka podcastu Mała Wielka Firma, którego gościem jest Natalia Komar, prowadząca serwis do zakupów abonamentowych SubClub.pl.