Czy Polacy nadają się do robienia biznesu za granicą?

Ta historia zaczyna się w czerwcu 2009 r. Mieliśmy wtedy na koncie 9 odcinków podcastu Mała Wielka Firma i niewiele więcej słuchaczy. Jeden z nich przesłał nam swoje komentarze w formie dźwiękowej. Zacytowaliśmy je w 10. odcinku.

Michael Słowik, bo tak nazywa się ten słuchacz, był wtedy w Brazylii. W Europie i USA właśnie zaczął się kryzys, więc postanowił rozkręcić biznes na lokalnym rynku. Zaczął budować serwis internetowy dla osób poszukujących nieruchomości na wynajem na kilka miesięcy w São Paulo i okolicach.

Minęło 6 lat. Firma Michaela, która zaczynała od kilku apartamentów, dziś ma ich w bazie 1,5 tys. i jest liderem lokalnego rynku. W latach 2013 i 2014 zdobywała nagrody Americas Property Awards. Jej właściciel został wybrany (jako jeden z kilkunastu brazylijskich przedsiębiorców) do programu TechMission, którego uczestnicy mieli okazję uczyć się biznesu w Dolinie Krzemowej.

A gdy przyjechał do Brazylii, praktycznie nie mówił po portugalsku…

W tym odcinku Michael mówi o tym, jakie nasze narodowe cechy pomagają, a jakie przeszkadzają, gdy chcesz robić biznes za granicą.

Prezent dla słuchaczy

Sprytne sposoby badania rynku
Sprytne sposoby badania rynku. Zapisz się do Klubu MWF i zdobądź ściągę, która pomoże ci w przygotowaniu biznesplanu Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.