Marketingowe trendy w małej firmie,
czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.
Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.
To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.
Zmiany są nieodłączną częścią biznesu, bo otoczenie, w którym działasz, jest dynamiczne. Parlament uchwala nowe ustawy. Rząd wydaje rozporządzenia. Klientom raz podoba się taki produkt, a za chwilę inny. Dostawcy poszerzają lub ograniczają ofertę i aktualizują cenniki. Konkurenci modyfikują swoje strategie. Niektórzy wypadają z rynku, w ich miejsce pojawiają się nowi.
Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco śledzić sytuację i w razie potrzeby dopasowywać własne działania.
Jak w najbliższych kilkunastu miesiącach będą zmieniać się sposoby docierania do klientów? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedź, skupiając się na rzeczach, które da się zastosować w małej firmie – nie kosztują zbyt wiele, a ich stosowanie ma sens nawet przy niewielkiej skali działalności.
- Personalizacja – dopasowanie treść do preferencji odbiorców.
- Automatyzacja – korzystanie z narzędzi, które cię w tym wyręczą.
- Influencerzy – wspieranie się ludźmi, którym ufa twoja grupa docelowa.
- Transmisje – przyciąganie uwagi publiczności treścią typu flow.
- Transparentność – otwarte mówienie o swoich sukcesach i porażkach.
- Konkrety – dzielenie się praktyczną, przystępnie podaną wiedzą.
- Współtworzenie – angażowanie fanów do wspólnych działań.