Marketingowe trendy w małej firmie, czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.

5 stycznia 2017

Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.

To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.

Zmiany są nieodłączną częścią biznesu, bo otoczenie, w którym działasz, jest dynamiczne. Parlament uchwala nowe ustawy. Rząd wydaje rozporządzenia. Klientom raz podoba się taki produkt, a za chwilę inny. Dostawcy poszerzają lub ograniczają ofertę i aktualizują cenniki. Konkurenci modyfikują swoje strategie. Niektórzy wypadają z rynku, w ich miejsce pojawiają się nowi.

Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco śledzić sytuację i w razie potrzeby dopasowywać własne działania.

Jak w najbliższych kilkunastu miesiącach będą zmieniać się sposoby docierania do klientów? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedź, skupiając się na rzeczach, które da się zastosować w małej firmie – nie kosztują zbyt wiele, a ich stosowanie ma sens nawet przy niewielkiej skali działalności.
 

  1. Personalizacja – dopasowanie treść do preferencji odbiorców.
  2. Automatyzacja – korzystanie z narzędzi, które cię w tym wyręczą.
  3. Influencerzy – wspieranie się ludźmi, którym ufa twoja grupa docelowa.
  4. Transmisje – przyciąganie uwagi publiczności treścią typu flow.
  5. Transparentność – otwarte mówienie o swoich sukcesach i porażkach.
  6. Konkrety – dzielenie się praktyczną, przystępnie podaną wiedzą.
  7. Współtworzenie – angażowanie fanów do wspólnych działań.

Prezent dla Ciebie

Zapisz się na newsletter MWF i pobierz PDF „30 technik zdobywania klientów”.

W tym odcinku

  • Jakie marketingowe trendy można wykorzystać w małej firmie?
  • W jaki sposób mała firma może zdobywać klientów?
  • Jak personalizować komunikację z klientami?
  • Jak automatyzować działania w firmie?
  • Czy współpraca z influencerami to dobry pomysł dla firmy?

Oceń ten odcinek

Gość odcinka

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Zarabia na życie opowiadaniem historii. Autor trzech bestsellerowych książek, mówca publiczny oraz doradca budowania marki. Pomaga swoim klientom w opowiadaniu ich historii.

PawelTkaczyk.com

Przydatne linki

Polecana książka

Nick Davies
Flat Earth News

 Kup tę książkę

Monika Wieczorek
Prawo dla startupu

 Kup tę książkę

 Więcej książek