Marketingowe trendy w małej firmie,
czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.

Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.

To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.

Zmiany są nieodłączną częścią biznesu, bo otoczenie, w którym działasz, jest dynamiczne. Parlament uchwala nowe ustawy. Rząd wydaje rozporządzenia. Klientom raz podoba się taki produkt, a za chwilę inny. Dostawcy poszerzają lub ograniczają ofertę i aktualizują cenniki. Konkurenci modyfikują swoje strategie. Niektórzy wypadają z rynku, w ich miejsce pojawiają się nowi.

Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco śledzić sytuację i w razie potrzeby dopasowywać własne działania.

Jak w najbliższych kilkunastu miesiącach będą zmieniać się sposoby docierania do klientów? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedź, skupiając się na rzeczach, które da się zastosować w małej firmie – nie kosztują zbyt wiele, a ich stosowanie ma sens nawet przy niewielkiej skali działalności.
 

  1. Personalizacja – dopasowanie treść do preferencji odbiorców.
  2. Automatyzacja – korzystanie z narzędzi, które cię w tym wyręczą.
  3. Influencerzy – wspieranie się ludźmi, którym ufa twoja grupa docelowa.
  4. Transmisje – przyciąganie uwagi publiczności treścią typu flow.
  5. Transparentność – otwarte mówienie o swoich sukcesach i porażkach.
  6. Konkrety – dzielenie się praktyczną, przystępnie podaną wiedzą.
  7. Współtworzenie – angażowanie fanów do wspólnych działań.

Prezent dla słuchaczy

Jak przekonać do siebie klientów
30 technik zdobywania klientów. Pobierz PDF Chcę to 
Na stronie zostały wykorzystane linki afiliacyjne. Jeżeli wejdziesz przez nie na stronę sprzedawcy i dokonasz zakupu, sprzedawca podzieli się ze mną częścią swojej marży (nie wpływa to na twoją cenę). Wymieniam wyłącznie te produkty i usługi, z których rzeczywiście korzystam i jestem z nich zadowolony.