fb pixel

Marketingowe trendy w małej firmie, czyli jak zdobywać klientów w 2017 r.

5 stycznia 2017

Pewien przedsiębiorca wyznał mi kiedyś: „Marzy mi się stabilizacja. Żeby nie trzeba było w firmie ciągle czegoś zmieniać”.

To tak, jakby farmaceuta marzył, żeby nie mieć kontaktu z zarazkami.

Zmiany są nieodłączną częścią biznesu, bo otoczenie, w którym działasz, jest dynamiczne. Parlament uchwala nowe ustawy. Rząd wydaje rozporządzenia. Klientom raz podoba się taki produkt, a za chwilę inny. Dostawcy poszerzają lub ograniczają ofertę i aktualizują cenniki. Konkurenci modyfikują swoje strategie. Niektórzy wypadają z rynku, w ich miejsce pojawiają się nowi.

Dlatego tak ważne jest, żeby na bieżąco śledzić sytuację i w razie potrzeby dopasowywać własne działania.

Jak w najbliższych kilkunastu miesiącach będą zmieniać się sposoby docierania do klientów? Które techniki i narzędzia są na fali i warto nauczyć się nimi posługiwać? Poniżej przygotowaliśmy odpowiedź, skupiając się na rzeczach, które da się zastosować w małej firmie – nie kosztują zbyt wiele, a ich stosowanie ma sens nawet przy niewielkiej skali działalności.
 

  1. Personalizacja – dopasowanie treść do preferencji odbiorców.
  2. Automatyzacja – korzystanie z narzędzi, które cię w tym wyręczą.
  3. Influencerzy – wspieranie się ludźmi, którym ufa twoja grupa docelowa.
  4. Transmisje – przyciąganie uwagi publiczności treścią typu flow.
  5. Transparentność – otwarte mówienie o swoich sukcesach i porażkach.
  6. Konkrety – dzielenie się praktyczną, przystępnie podaną wiedzą.
  7. Współtworzenie – angażowanie fanów do wspólnych działań.

Prezent dla Ciebie

Podaj adres e-mail, a wyślę Ci PDF „30 technik zdobywania klientów”.

W tym odcinku

  • Jakie marketingowe trendy można wykorzystać w małej firmie?
  • W jaki sposób mała firma może zdobywać klientów?
  • Jak personalizować komunikację z klientami?
  • Jak automatyzować działania w firmie?
  • Czy współpraca z influencerami to dobry pomysł dla firmy?

Gość odcinka

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Zarabia na życie opowiadaniem historii. Autor trzech bestsellerowych książek, mówca publiczny oraz doradca budowania marki. Pomaga swoim klientom w opowiadaniu ich historii.

PawelTkaczyk.com

Przydatne linki

Polecana książka

Nick Davies
Flat Earth News

 Kup tę książkę

Monika Wieczorek
Prawo dla startupu

 Kup tę książkę

 Więcej książek