Nowa marka, podnoszenie cen i podcasty w biznesie
Gdy myślimy o firmach, które oferują wiele różnych marek, w pierwszej kolejności przychodzą do głowy wielcy gracze. Na przykład Procter & Gamble (Always, Gillette, Ariel, Blend-a-med, Pampers, Duracell i wiele innych) albo – z polskiego podwórka – LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp itd.). To jednak wcale nie znaczy, że takie podejście sprawdza się tylko w przypadku koncernów.
„Czy w moim przypadku tworzenie nowej marki ma sens?” Z tym pytaniem zwrócił się do nas Adrian:
Mam agencję reklamową i drukarnię offsetową. W ramach agencji robimy zarówno druki akcydensowe jak również wielki format, gadżety i usługi internetowe. Nasłuchałem się Waszych podcastów o sile marki i teraz pojawiły mi się pytania.
Jako drukarnia offsetowa współpracuję z innymi agencjami reklamowymi, a więc ceny dla nich są wyjątkowo niskie. Jako agencja reklamowa mam ceny czasem wyższe niż agencje, które kupują u mnie wydruki. Ale to raczej ciągle, niestety, walka cenowa o klienta. Jako usługi internetowe chciałbym, aby były z grupy „prestiż”, czyli cena wysoka, ale cała obsługa klienta i ostateczny produkt na bardzo wysokim poziomie.
I pytanie: W jaki sposób mogę wypozycjonować usługi internetowe jako prestiżowe, podczas gdy pozostałe usługi mam w cenach raczej niskich. Czy jedynym rozwiązaniem jest zbudowanie nowej marki? Ewentualnie w jaki sposób w miarę bezbolesny podnieść ceny na pozostałe usługi, żeby kliencie się nie odwrócili?
Nie zdążyliśmy jeszcze nabrać powietrza, żeby odpowiedzieć Adrianowi, gdy odezwała się Marta:
Witam, 30.01. pojawi się szkolenie na temat marketingowych sposobów wykorzystania podcastu do celów biznesowych. Tak sobie pomyślałam, że to byłby świetny temat dla Małej Wielkiej Firmy? Nagracie coś takiego?
Więc nagraliśmy!