Nowa marka, podnoszenie cen i podcasty w biznesie

21 stycznia 2016

Gdy myślimy o firmach, które oferują wiele różnych marek, w pierwszej kolejności przychodzą do głowy wielcy gracze. Na przykład Procter & Gamble (Always, Gillette, Ariel, Blend-a-med, Pampers, Duracell i wiele innych) albo – z polskiego podwórka – LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp itd.). To jednak wcale nie znaczy, że takie podejście sprawdza się tylko w przypadku koncernów.

„Czy w moim przypadku tworzenie nowej marki ma sens?” Z tym pytaniem zwrócił się do nas Adrian:

Mam agencję reklamową i drukarnię offsetową. W ramach agencji robimy zarówno druki akcydensowe jak również wielki format, gadżety i usługi internetowe. Nasłuchałem się Waszych podcastów o sile marki i teraz pojawiły mi się pytania.

Jako drukarnia offsetowa współpracuję z innymi agencjami reklamowymi, a więc ceny dla nich są wyjątkowo niskie. Jako agencja reklamowa mam ceny czasem wyższe niż agencje, które kupują u mnie wydruki. Ale to raczej ciągle, niestety, walka cenowa o klienta. Jako usługi internetowe chciałbym, aby były z grupy “prestiż”, czyli cena wysoka, ale cała obsługa klienta i ostateczny produkt na bardzo wysokim poziomie.
 
I pytanie: W jaki sposób mogę wypozycjonować usługi internetowe jako prestiżowe, podczas gdy pozostałe usługi mam w cenach raczej niskich. Czy jedynym rozwiązaniem jest zbudowanie nowej marki? Ewentualnie w jaki sposób w miarę bezbolesny podnieść ceny na pozostałe usługi, żeby kliencie się nie odwrócili?

Nie zdążyliśmy jeszcze nabrać powietrza, żeby odpowiedzieć Adrianowi, gdy odezwała się Marta:

Witam, 30.01. pojawi się szkolenie na temat marketingowych sposobów wykorzystania podcastu do celów biznesowych. Tak sobie pomyślałam, że to byłby świetny temat dla Małej Wielkiej Firmy? Nagracie coś takiego?

Więc nagraliśmy 🙂

Prezent dla Ciebie

Podaj adres e-mail, a wyślę Ci PDF „30 technik zdobywania klientów”.

W tym odcinku

  • Kiedy warto tworzyć nową markę?
  • Jak wykorzystać podcast w biznesie?

Gość odcinka

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk

Zarabia na życie opowiadaniem historii. Autor trzech bestsellerowych książek, mówca publiczny oraz doradca budowania marki. Pomaga swoim klientom w opowiadaniu ich historii.

PawelTkaczyk.com

Polecana książka

Rohit Bhargava
Always Eat Left Handed: 15 Surprisingly Simple Secrets Of Success

 Kup tę książkę

Oren Klaff
Pitch Anything: An Innovative Method for Presenting, Persuading, and Winning the Deal

 Kup tę książkę

 Więcej książek